قیمت لوله خرطومی؛ مهمترین عوامل موثر بر آن

قیمت لوله خرطومی؛ مهمترین عوامل موثر بر آن

قیمت لوله خرطومی جزو موارد مهم در زمان خرید این محصولات محسوب می‌شود. اصولا لوله های خرطومی نقش بسیار مهمی در مسیریابی و هدایت انواع سیم های برق دارند. این لوله‌ها به گونه ای طراحی شده اند که بدون نیاز به اتصالات بین لوله ای قابلیت تغییر جهت دارند و به شکل فنر مانند می‌توانند سیم کشی کاملا حرفه ای و ایده آلی را در داخل سازه ایجاد کنند.

انعطاف پذیری این لوله‌ها به دلیل نوع ساختار آن می‌باشد. هم از نوع پلیمری و هم فلزی طراحی و ساخته شده اند که براساس موقعیت پروژه قابل نصب و استفاده هستند. در این مقاله ضمن معرفی المان های فنی این محصول سعی می‌کنیم در مورد مهمترین عوامل موثر بر قیمت لوله خرطومی نیز صحبت کنیم.

قیمت لوله خرطومی پلاستیکی یا پلیمری

لوله خرطومی پلاستیکی یا پلیمری جزو پرفروشترین محصولات محسوب می‌شوند این لوله‌ها معمولا برای سیم کشی های داخلی سازه استفاده می‌شوند و می‌توانند سیم های برق را با امنیت بالا در بخش داخل سازه هدایت کند. قیمت لوله خرطومی برق نسوز پلاستیکی یا پلیمری بستگی به کیفیت مواد اولیه آن، برند محصول دارد.

در حال حاضر متریال pvc به عنوان پرکاربرد ترین مواد اولیه برای ساخت این لوله‌ها استفاده می‌شود. با توجه به نوع جنسی که این لوله‌ها دارند غالبا در محیط های کم تنش استفاده می‌شوند. فوق العاده سبک هستند و عملیات نصب و اتصال آنها به راحتی قابل انجام است. نوع بسته بندی لوله‌ها نیز به شکل کلاف یا رول شده می‌باشد. متراژ بالایی دارند و برای پروژه های وسیع سیم کشی استفاده می‌شوند.

قیمت لوله خرطومی پلاستیکی یا پلیمری

قیمت روز لوله خرطومی فلزی روکش دار

لوله فلکسیبل روکش دار ساخته شده از آلیاژ فلزی میباشد. معمولا مواد اولیه ای که برای ساخت این لوله‌ها استفاده می‌شود از فلز استیل گالوانیزه می‌باشد. اما برخی از شرکت های تولید کننده سعی میکنند از آلومینیوم نیز برای ساخت این لوله‌ها استفاده کنند. این نوع فلز نسبت به سایر آلیاژها نرم تر است و گزینه ایده آلی برای ساخت و تولید لوله های فلزی خرطومی میباشد. البته برند های مطرح بین المللی از آلیاژ استنلس استیل نیز برای ساخت این لوله‌ها استفاده میکنند که در موارد خاص کاربرد دارد.

لوله های فلزی کاملا ضد زنگ هستند و در محیط مرطوب دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود. از طرفی به دلیل روکش پلیمری که کاملا از جنس pvc می‌باشد یک محافظت ۱۰۰ درصدی از لوله‌ها به عمل خواهد آمد. در نتیجه تا سالیان طولانی می‌توانند برای پشتیبانی و حمایت از سیم های برق به کار گرفته شوند. قیمت لوله خرطومی فلزی نیز متاثر از جنس آلیاژ آن است.

قیمت لوله خرطومی سیم برق ، بدون روکش

لوله فلکسیبل بدون روکش همانطور که از نام آن مشخص است یک ساختار فلزی آلیاژی دارد و هیچ روکش پلیمری یا پلاستیکی روی آن قرار ندارد. از لحاظ جنس و متریال ساختاری نیز کاملا مانند نمونه های روکش دار هستند و از آلیاژهای با کیفیت و استانداردی برای ساخت آنها استفاده می‌شود. لوله های خرطومی فلزی بدون روکش مانند فنر و با زاویه بسیار بالا تغییر جهت می‌دهد.

همین عاملی خواهد بود تا سرعت سیم کشی شما در محیط های صنعتی و غیره افزایش یابد. اگرچه از فلز ساخته شده اند اما دارای یک وزن کنترل شده و خوبی می‌باشد. تنها کافی از اتصالات مناسب سازه ای استفاده کنیم تا پایداری این لوله‌ها تضمین شود. قیمت لوله خرطومی فلزی نیز از نمونه های روکش دار آن قدری کمتر است و شما میتوانید با بودجه متعادل پروژه های گسترده را تکمیل کنید.

قیمت لوله خرطومی سیم برق ، بدون روکش

خرید اتصالات لوله خرطومی

لوله های خرطومی برای آنکه بتوانند در پروژه های سیم کشی و کابل کشی به کار گرفته شوند باید همراه با اتصالات مورد استفاده قرار بگیرند. نه تنها در مورد لوله های خرطومی بلکه در مورد تمام لوله‌ها و دیگر تجهیزات پشتیبانی کابل اتصالات نقش کلیدی دارند.

لوله های خرطومی دارای اتصالات مختلفی هستند اما تعداد آنها به نسبت دیگر لوله‌ها کمتر است. در حال حاضر گلندها جزو پرکاربرد ترین اتصالات لوله خرطومی می‌باشند که مسئولیت نصب این لوله‌ها به دیگر باکس‌ها و جعبه تقسیم‌ها را بر عهده دارند. شما باید از این گلند‌ها به عنوان اتصالات اساسی و اصلی در انتهای لوله‌ها استفاده کنید تا در زمان نصب لوله خرطومی به دیگر باکس‌ها شاهد جدا شدن لوله‌ها نباشیم.

البته از یکسری بست سازه ای به عنوان بست لوله فلکسیبل نیز استفاده می‌شود که در گروه بست های اتصال دهنده مختص سازه طراحی شده اند. این بست‌ها دارای یک عایق و پوشش پلیمری هستند که در زمان اتصال آسیبی را به لوله های خرطومی وارد نمی کنند. قیمت لوله خرطومی همراه با نوع اتصالات آنها متغیر است و باید ببینیم به چه تعداد قطعات اتصال دهنده احتیاج داریم.

عوامل موثر بر قیمت لوله خرطومی

المان های مختلفی وجود دارد که مستقیما بر قیمت لوله خرطومی موثر است. همانطور که ذکر شد جنس و متریال ساختاری مهمترین عاملی است که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت لوله خرطومی شود. اینکه لوله‌ها از جنس فلز یا پلاستیک یا پلیمر باشند باید مشخص شود. هم چنین لوله هایی که از نوع روکش دار یا بدون روکش هستند نیز از لحاظ قیمت با یکدیگر فرق دارند.

عامل بعدی سایز بندی این محصولات است. این لوله‌ها سایزهای مختلفی دارند و هر کدام برای پشتیبانی از شمار خاصی از سیم‌ها و کابل‌ها طراحی شده اند. نوع برند محصول نیز روی قیمت تأثیر میگذارد و ما باید از شرکت هایی خرید کنیم که به صورت متمرکز فرآیند ساخت این لوله‌ها را برعهده دارند. در نتیجه خرید مستقیم از شرکت‌ها باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت لوله خرطومی

فروش لوله خرطومی در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین با سال‌ها فعالیت در زمینه تولید انواع تجهیزات و قطعات پشتیبانی کابل همواره توانسته است نیازهای پروژه های وسیع کابل کشی و سیم کشی داخلی را فراهم کند. از جمله محصولات این مجموعه سینی کابل، نردبان کابل، لوله خرطومی، لوله فولادی برق، لوله pvc ، لوله برق خم سرد و انواع لوله برق سبک میباشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات مرتبط با خرید و همچنین آگاهی از قیمت دقیق با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵