نصب گریتینگ

روش های مختلف نصب گریتینگ کدامند؟

روش های مختلف نصب گریتینگ کدامند؟

گریتینگ در اصل یک نوع شبکه فولادی است که برای پوشش دهی کف، ساختمان های شهری و پله های کارخانه از آن استفاده می شود. این شبکه ها در اصل به روش های مختلفی نصب می شوند. اما پیش از آنکه به انواع روش های نصب گریتینگ بپردازیم، اجازه دهید کمی با این شبکه های فولادی آشنا شویم.

اصولا گریتینگ ها را با استفاده از میلگرد یا تسمه تولید نموده و به صفحات مشبک فلزی تبدیل می کنند. زمانی که تسمه در تسمه تابیده شود، یا تسمه در میلگرد تابیده شود، گریتینگ ساخته می شود. معمولا بیشترین مدل گریتینگ هایی که تولید میشوند و برای نصب گریتینگ مورد استفاده قرار می گیرند، گریتینگ های تسمه در میلگرد هستند.

زیرا این نوع از شبکه های فولادی وزن کمی دارند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل بیشتر توسط افراد انتخاب می شوند. گریتینگ ها پس از تولید بر روی پلتفرم ها و سازه ها نصب می شوند. برای نصب گریتینگ نیز، نیاز به برخی تجهیزات خاص است، که در این مطلب به انها اشاره خواهیم نمود.

نصب گریتینگ

 مرسوم ترین روش نصب گریتینگ کدام است؟

گریتینگ گالوانیزه و دیگر نمونه های گریتینگ، زمانی که بر روی سازه های مختلف نصب می شوند، از روش های خاصی برخوردار هستند. به طور کلی باید بگوییم مرسوم ترین روش نصب این شبکه های فولادی، استفاده از کلمپ گریتینگ می باشد.

تمام گریتینگ های ساده، برشی یا پله های فلزی، برای نصب بر روی سازه ها نیاز به بست ها و کلمپ ها دارند. از این رو این تجهیزات مهمترین تجهیزات برای نصب گریتینگ به شمار می روند. استفاده از این تجهیزات مسلما برای نصب شبکه های فولادی مزایایی را به همراه دارد.

از جمله مهمترین مزایایی که می توانیم برای استفاده از این تجهیزات بیان نماییم، قیمت مناسب، نصب آسان و جداسازی گریتینگ از سازه در هر زمان است. زیرا ممکن است بسته به دلایل خاصی، پس از نصب گریتینگ، نیاز به جداسازی آنها از سازه وجود داشته باشد.

از این رو لازم است از تجهیزاتی برای نصب استفاده نمود، که جداسازی آن ساده باشد. معمولا برای نصب هر متر مربع گریتینگ، نیاز به ۴ عدد کلمپ خواهیم داشت.

انواع روش های نصب شبکه فولادی کدامند؟

می توانیم نصب گریتینگ را در روش های مختلفی انجام دهیم. اما به صورت متداول از دو روش موقت و ثابت برای نصب این شبکه های فولادی استفاده می شود. همانطور که از نام این روش ها مشخص است، در روش نصب موقت به راحتی می توان اقدام به جداسازی گریتینگ از سازه های گالوانیزه نمود.

تا پس از جداسازی، اقدام به انتقال گریتینگ ها نموده و در محیط دیگری اقدام به نصب آنها کرد. در حالی که در روش نصب گریتینگ ثابت و دائمی، دیگر به راحتی نمی توان اقدام به جابجایی گریتینگ ها نمود. روش نصب دائمی گریتینگ با استفاده از جوشکاری انجام می شود.

در حالی که برای نصب موقت گریتینگ ما تنها نیاز به بست ها و کلمپ ها خواهیم داشت. اجازه دهید به طور کامل به بررسی این دو روش نصب گریتینگ بپردازیم.

  • نصب موقت گریتینگ با استفاده از کلمپ و بست 

بهتر است بگوییم این روش نصب بهترین روش به شمار می رود. لازم است به این نکته اشاره نماییم که استفاده از کلمپ هم می تواند کمک کند گریتینگ ها به صورت موقت نصب شوند، و هم می تواند در نصب دائمی گریتینگ ها مورد استفاده قرار گیرد.

اما از آنجایی که باز کردن بست ها و کلمپ ها آسان است، بیشتر از این روش برای نصب گریتینگ به صورت موقت استفاده می کنند. بست ها و کلمپ ها از ۴ بخش تشکیل می شوند که نیاز است در هر متر مربع از گریتینگ، تعداد ۴ عدد کلمپ استفاده شود.

نصب گریتینگ

روش نصب گریتینگ با استفاده از کلمپ، به این صورت است که تنها با داشتن چند پیچ و مهره، می توان به راحتی مراحل نصب را انجام داد. بدون این که نیاز به مهارت یا تخصص بالایی برای این کار وجود داشته باشد. برخی تصور می کنند برای نصب گریتینگ ها می توان از بست لوله فلکسی، بست اسپیت و … استفاده کرد.

در حالی که بست ها و کلمپ های خاصی برای استفاده می شود. هر فردی میتواند تنها با کمی آموزش ابتدایی، به راحتی نصب موقت گریتینگ را انجام دهد. مهمترین ویژگی که می توانیم برای این روش نصب بیان نماییم، قابلیت جدا کردن بست ها و برطرف کردن مشکلات نسبت به دیگر روش های نصب گریتینگ می باشد.

از این رو هر فرد مبتدی می تواند به راحتی نصب موقت گریتینگ را انجام دهد. مهمترین قطعاتی که برای نصب موقت گریتینگ مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از مهره، ابرویی، پیچ، واشر و چنگکی.

  • روش نصب دائمی و ثابت گریتینگ با جوشکاری 

یکی دیگر از روش هایی که با ان می توان اقدام به نصب گریتینگ نمود، روش ثابت جوشکاری است. همانطور که از نام این روش مشخص است، گریتینگ در محل مورد نظر به صورت ثابت جوش می خورد. اصولا از این روش نصب برای محیط هایی استفاده می شود که بتوان قطعات جوشکاری شده را به مکان های دیگر متصل نمود. از آنجایی که ممکن است در طی نصب گریتینگ به روش ثابت مشکلات بسیاری رخ دهد، استفاده از این روش چندان کاربردی نمی باشد.

ممکن است بسته به دلایل مختلفی مجبور شوید گریتینگ ها را از محل نصب جابجا نمایید. که در صورت نصب به صورت دائمی، مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد. از سوی دیگر گریتینگ هایی که در ارتفاعات بالا نصب می شوند، نیاز به جوشکاری دارند.

نصب گریتینگ

اما چون دسترسی به وسایل جوشکاری در چنین محیط هایی دشوار است، پس این روش نمی تواند انتخاب مناسبی به شمار رود. به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می دهند از روش نصب گریتینگ با کلمپ و بست استفاده کنند. به وفور می توانید در صنایع گریتینگ استفاده از بست ها و کلمپ ها را شاهد باشید.

از جمله مهمترین دلیل استفاده از کلمپ و بست در نصب گریتینگ، باید به صرفه جویی در وقت، سرمایه، سلامتی کار و ایمنی اشاره نماییم. که در کنار دور بودن از اقدامات خطرناک همچون سوراخکاری، جوشکاری، حفاری و … انتخاب هوشمندانه تری برای نصب کردن گرینینگ ها به شمار می روند.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید باکس ترانکینگ ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. تلفن فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵