با پرکاربردترین اتصالات فلزی لوله برق آشنا شوید

با پرکاربردترین اتصالات فلزی لوله برق آشنا شوید!

اگر می‌خواهید یک شبکه لوله کشی برق کاملا پایدار و با امنیت بالا را ایجاد کنید بعد از خرید لوله برق فولادی نیاز به انتخاب اتصالات فلزی لوله دارید. این قطعات ارزشمند در نقاط مختلف سیستم لوله کشی شما قابل نصب خواهند بود. لذا به عنوان اتصالات بسیار حیاتی در نظر گرفته می‌شوند. ممکن است کنجکاو باشید که بیشتر در مورد ساختار و اشکال مختلف اتصالات فلزی لوله اطلاعات کسب کنید.

به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم جامع ترین موارد را برای افزایش آگاهی شما ارائه دهیم. در ابتدا یک طبقه بندی کلی در مورد انواع اتصالات لوله برق خواهیم داشت و بعد از آن به صورت جزء به جزء هر یک را شرح می‌دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دو گروه اصلی اتصالات فلزی لوله برق

  • گروه اول: اتصالات فلزی نگهدارنده

اتصالات فلزی نگهدارنده در واقع همان قطعاتی هستند که لوله های برق را به صورت پایدار در سازه نگه می‌دارند. به عنوان یک قاعده استاندارد برای آنکه لوله‌ها در ارتفاعات سازه باقی بمانند نیاز به اتصالات مختلف دارند. مخصوصاً زمانی که شبکه گسترده ای راه اندازی می‌کنید که وزن مجموعه لوله‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای مهار این وزن معمولاً نیاز به قطعاتی همچون سی چنل گالوانیزه، راد گالوانیزه، بست اسپیت، بست چنگالی و دیگر لوازم جانبی داریم.

هر کدام از این‌ها در یک موقعیت خاص باعث افزایش امنیت شبکه لوله کشی می‌شوند. این اتصالات به قدری مقاوم و مستحکم هستند که به راحتی می‌توانند لوله های برق را به صورت معلق و یا نصب در دیوار نگه دارند. بنابراین شما قادر خواهید بود پیچیده ترین شبکه لوله کشی را راه اندازی کنید.

  • گروه دوم : اتصالات فلزی مستقیم و انشعابی

گروه دوم این قطعات همانطور که از نام آنها مشخص است می‌توانند باعث ادامه مسیر مستقیم لوله‌ها و یا انشعاب گیری آنها شوند. این لوازم شامل بوشن های فولادی، سه راهی‌ها، چهارراهی‌ها و زانوها می‌شوند. البته اتصالات درب دار دیگری نیز وجود دارند که غالباً با عنوان کاندولت‌ها از آن یاد می‌شود. شما می‌توانید این قطعات را بین لوله‌ها نصب کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید در یک نقطه از سازه سه لوله را به یکدیگر متصل کنید لازم است که از سه راهی‌ها استفاده کنید. در مورد دیگر قطعات نیز وظایف مختلفی تعریف می‌شود.

سی چنل های گالوانیزه

سی چنل های گالوانیزه

سی چنل‌ها این قابلیت را دارند که به طور مستقیم به سقف و دیوار نصب شوند. بنابراین می‌توانند قطعات مختلف مانند بست چنگالی، راد گالوانیزه و همچنین بست های اسپیت را پشتیبانی کنند. این قطعات در شاخه های سه متزی طراحی و تولید می‌شوند و امکان کات و بریده شدن را نیز دارند. شما به راحتی می‌توانید بر اساس معماری سازه و نوع شبکه خود آنها را نصب کنید. به دلیل پانچ هایی که در سطح مقطع سی چنل‌ها وجود دارد با استفاده از پیچ های مخصوص به سازه نصب خواهند شد.

بست اسپیت

بست اسپیت

بست های اسپیت غالبا به عنوان بست دو تکه نیز شناخته می‌شوند. این قطعات معمولاً با استفاده از مفتولهای رزوه ای یا راد گالوانیزه به سی چنل‌ها متصل می‌شوند. وظیفه اصلی بست اسپیت معلق نگه داشتن هر شاخه لوله در سازه است. بنابراین اگر می‌خواهید لوله برق را از مرکز سازه به شکل معلق مسیریابی و هدایت کنید می‌توانید از چندین بست اسپیت همراه با راد های گالوانیزه استفاده کنید. این نوع از اتصالات فلزی آمار فروش بسیار بالایی دارند و تعداد آنها نیز بر اساس شمار لوله‌ها به کار گرفته می‌شوند.

بست چنگالی

بست چنگالی

بست چنگالی قطعه ای پرکاربرد در گروه اتصالات فلزی نگهدارنده می‌باشد. این قطعات غالباً با سی چنل‌ها استفاده می‌شوند. شما می‌توانید بست چنگکی را در شاخه های سی چنل قرار دهید و از این طریق باعث پایدار نگه داشتن لوله‌ها شوید. شکل خاصی که آنها دارند شرایطی را فراهم می‌کند تا این بست‌ها در زمان نصب کاملا قفل شوند. از لحاظ ساختار دارای یک اهرم نگهدارنده هستند که به صورت پیچ در داخل بست قرار می‌گیرند.

زمانی که شما لوله‌ها را در زیر بست قرار می‌دهید با پیچ کردن اهرم مورد نظر لوله فولادی برق در جای خود محکم و ثابت می‌ماند. در هر موقعیتی که سی چنل‌ها نصب شوند، این بست‌ها نیز کاربرد دارند. بنابراین تفاوتی ندارد که شما می‌خواهید لوله‌ها را از مسیر سقفی یا دیواری هدایت کنید. در هر دوی آنها این قطعات عملکرد ایده آلی را خواهند داشت.

اتصالات فلزی مستقیم یا بوشن‌ها

این نوع از اتصالات فلزی لوله برق ساختار ساده‌ای دارند. به صورت یک استوانه طراحی شده اند و در دو طرف آن و در بخش داخلی رزوه وجود دارد. شما می‌توانید دو لوله که دارای سایز یکسان هستند را به دو طرف بوشن متصل کنید. هدف از به کارگیری بوشن‌ها این است که بتوانند باعث ادامه مسیر لوله‌ها شوند. لوله های برق در متراژ محدود ساخته می‌شوند. پس برای ایجاد یک مسیر چندین متری بوشن‌ها به شدت کاربردی خواهند بود. سایزهای مختلفی از این قطعات وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با سایز لوله آنها را انتخاب کنید.

اتصالات فلزی انشعابی

اتصالات فلزی انشعابی شامل سه راهی‌ها و چهارراه‌ها می‌شوند. استفاده از این قطعات باعث ایجاد انشعاب در مسیر لوله کشی خواهد شد. بنابراین شمار استفاده از دیگر قطعات کنترل خواهد شد. به طور مثال اگر شما می‌خواهید لوله برق را هم در مسیر مستقیم و به صورت قائمه ادامه مسیر دهید می‌توانید با یک سه راهی دو کاربری را به وجود آورید. سه راهی‌ها هم نقش بوشن‌ها را اجرا می‌کنند و هم اینکه می‌توانند به عنوان زانویی لوله برق عمل کنند.

در مجموع می‌توانید به صورت راهبردی از این قطعات اتصال دهنده استفاده کنید. ویژگی های مشترکی از لحاظ جنس و متریال ساختاری در آنها وجود دارد که می‌توان به فلز فولاد اشاره کرد. اتصالات فلزی ساختار محکمی دارند و در صورت استفاده صحیح منجر به ایجاد شبکه لوله کشی حرفه ای خواهند شد.

خرید انواع اتصالات فلزی لوله برق از شرکت پتروکاسپین

نمونه های مختلفی از اتصالات لوله برق با بالاترین کیفیت و سایزبندی های متعدد در شرکت پتروکاسپین به فروش می‌رسد. علاوه بر ساختار استانداردی که این قطعات دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین کسب مشاوره تخصصی در حوزه خرید لوازم پشتیبانی کابل با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵