اتصالات کرپی لوله چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اتصالات کرپی لوله چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اتصال دهنده های کرپی لوله یکی از قطعات پرکاربرد برای پشتیبانی از انواع لوله‌های فولادی در حوزه های کاری مختلف می باشند. تفاوتی ندارد که لوله مورد نظر برای انتقال و مسیریابی کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد یا اینکه برای انتقال سیالات مختلف در شبکه لوله کشی قرار دارد. همه این لوله ها برای آنکه در مسیر خود کاملاً تثبیت شده و پایدار باقی بمانند نیاز به اتصالات کرپی لوله دارند. نام دیگر این قطعات پرکاربرد یوبولت میباشد. علت نامگذاری آن نیز به جهت نوع ساختار آن میباشد که دقیقاً یک حالت U شکل را دارد.

با توجه به ساختار بسیار مستحکم و مقاومd که یوبولت یا اتصالات کرپی دارند شما می توانید امنیت شبکه لوله کشی را افزایش دهید و از همه مهمتر بدون محدودیت می توانید لوله ها را در مسیرهای مختلف هدایت کنید. المان های مختلفی را جهت بررسی و ارزیابی این نوع اتصال دهنده می توان مطرح کرد که در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی ساختار این محصول در ارتباط با چند مورد از مزیتهای بست کرپی صحبت کنیم.

نوع طراحی بست کرپی لوله

همان طور که در قسمت قبل ذکر شد طراحی بست کرپی لوله به صورت ساختار U شکل می باشد. یک مفتول با ضخامت استاندارد به شکل پرانتزی و با پایه های موازی یکدیگر ساخته شده است. در انتهای دو پایه این نوع بست در یک ابعاد مشخص و خاصی رزوه وجود دارد که شما می توانید انواع مهره شش گوش را در آن پیچ کنید. قبل از آنکه بخواهید مهره ها را در داخل بست قرار دهید یک واشر برای افزایش پایداری اتصال و همچنین مقاومت قطعه وجود دارد که در داخل دو پایه بست کرپی لوله قرار می‌گیرد.

با قرار دادن این واشر فلزی شما می توانید یک عدد مهره را بر روی هر یک از پایه های بست کرپی قرار دهید. قسمتی از بست که بر روی لوله قرار می گیرد دارای یک انحنای بسیار دقیق و ایده آل می باشد. دقیقاً این انحنای منظم شرایطی را فراهم می‌کند تا بست به طور کامل بر روی لوله بنشیند و باعث افزایش مقاومت اتصال شود.

نوع طراحی بست کرپی لوله

بست کرپی لوله از چه نوع آلیاژی ساخته شده است؟

یکی از امتیازات ویژه‌ای که باعث شده است بست کرپی لوله  جزو مقاوم ترین قطعات اتصال دهنده تلقی شود متریال ساختاری آن و همچنین نوع آلیاژی است که برای تولید این محصول استفاده شده است. آلیاژ های فولادی در حال حاضر به عنوان مقاوم ترین فلزات برای ساخت بسیاری از قطعات اتصال دهنده در پروژه های لوله کشی به کار گرفته می شوند. در واقع این آلیاژها به واسطه ساختار پرکربن خود شرایطی را فراهم می‌کنند تا در برابر هر نیرو و فشار محیطی مقاوم باشند.

در ارتباط با بست کرپی لوله نیز آلیاژهای فولاد یا استیل به عنوان اولین متریال هایی هستند که غالباً مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه بست کرپی از لحاظ ضخامت در یک مقدار کنترل شده می باشد. اما به جهت چگالی بالا در این نوع بست به هیچ عنوان در اثر نیروهای فزاینده محیط دچار خم شدگی، شکست و انحراف ساختاری نمی شود. با توجه به آنکه این بست ها ممکن است در یک مدت زمان طولانی در شبکه لوله کشی در معرض نیروی وزن قرار بگیرند این مزیت مذکور بیشتر قابل تشخیص خواهد بود.

عدم اکسیداسیون یوبولت

میتوان گفت اکسیداسیون مخرب ترین فرآیند شیمیایی است که قادر است هر نوع آلیاژ فلزی را تخریب کند. این فرایند به صورت تدریجی قابلیت آن را دارد که از طریق اکسیداسیون ساختار فلز را سست و باعث شکنندگی آن شود. یکی از پوشش های به اصطلاح مقاوم ساز که غالباً بر روی قطعات اتصال دهنده مختلف خصوصا بست کرپی لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد پوشش های گالوانیزاسیون می باشد. این فرایند مقاوم سازی به گونه ای است که پس از طراحی و ساخت بست کرپی لوله آنها را در یک حمام زینک مذاب به صورت غوطه ور قرار می دهند تا محلول های مذاب زینک به طور کامل تمام سطوح بست را در بر بگیرند.

قدرت پوشش دهی این محلول مذاب به حدی است که می‌تواند ناحیه رزوه ها را نیز با یک ضخامت اندک پوشش دهد. این نوع فرآیند غالباً به عنوان گالوانیزه گرم شناخته می شود. چرا که در یک محلول مذاب زینک در دمای حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرند. در کنار اینها فرآیندهای دیگری نظیر گالوانیزاسیون سرد نیز وجود دارد که از لحاظ شدت مقاومت پایین تر از فرایند های گالوانیزه گرم می باشد.

معمولاً بست لوله تحت عمل گالوانیزه گرم قرار می گیرد. چرا که اینگونه قطعات اتصال دهنده غالباً در محیط های پرتنش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. لذا هرگونه رطوبت حتی اتمسفر محیط نیز می تواند باعث تخریب ساختار فلزات شود. با این نوع پوشش علاوه بر افزایش دوام و ماندگاری محصول به ایمنی پروژه نیز کمک می کنیم.

عدم اکسیداسیون یوبولت

سایز بندی های مختلف بست یوبولت

با توجه به سایز بندی های مختلفی که لوله های فولادی دارند حتماً باید از بست کرپی یا یوبولت با سایز هماهنگ استفاده کنید. از آنجایی که این بست ها دارای واشر تثبیت کننده هستند می توانند تا یک محدوده خاصی از چند لوله با سایز بندی های مختلف پشتیبانی کنند. اما زمانی که لوله ها از یک مقدار مشخص قطورتر می‌شوند طبیعتا شما نیز باید بست کرپی را تغییر دهید تا بتوانید از این لوله های با قطر بزرگ و همچنین وزن بیشتر پشتیبانی و حمایت کنید. معمولاً سایزبندی هایی که برای انواع بست کرپی لوله ارائه می شود در ابعاد ½ اینچ تا ۲۴ اینچ می باشد. البته این ابعاد برای نمونه های پرکاربرد این بست ها می باشد. چرا که ممکن است در برخی موارد بزرگتر از سایز مذکور نیز باشند.

خرید انواع اتصالات لوله برق از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می توانند علاوه بر یوبولت یا بست های کرپی طیف گسترده‌ای از انواع اتصالات لوله برق از قبیل بست چنگالی، بست اسپیت، ریل سی چنل و دیگر قطعات اتصالات دهنده پرکاربرد را از شرکت پتروکاسپین با یک قیمت مقرون به صرفه خریداری کنند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات فنی بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت محصولات با این شرکت در تماس باشید.

خرید انواع اتصالات لوله برق از شرکت پتروکاسپین

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵