بست چنگکی

انواع بست چنگکی

انواع بست چنگکی

Unistrut clamps

انواع بست چنگکی از تجهیزات مورد نیاز در سیستم های آبرسانی ، برق رسانی و همچنین سازه های فلزی و سیستم آتش نشانی می باشد و از ورق گالوانیزه گرم تولید می گردد.

از انواع بست چنگکی میتوان به ، بست چنگکی کوتاه ، بست چنگکی بلند ، بست چنگکی کابل ، بست چنگکی عایق دار  و …. اشاره نمود.

بست چنگکی به صورت دو تیکه و از ورق گالوانیزه گرم تولید می گردد که با توجه به نوع سایز لوله انتخاب و بر روی سی چنل یا سی ریل قرار می گیرد و با عبور دادن لوله برق از داخل آن با پیچ و مهره محکم می گردد .

از مزایای بست چنگکی می توان به نصب آن در شرایط مختلف مانند نصب در سقف و بصورت آویزان ، نصب بر روی دیوار و بصورت عمودی و نصب بصورت افقی و بر روی زمین یا بر روی ساپورت های دیواری اشاره نمود.

بست چنگکی از سایز ۸ میلیمتر تا ۴۸ میلیمتر در دسترس می باشد و در ضخامت های ۱ میل و ۱٫۵ میل . ۲ میل تولید می گردد. و بسته بندی آن بر اساس تعداد و بصورت کیسه ای فروخته می شود.

انواع بست چنگکی

  • بست چنگکی لوله کاندوئیت
  • بست چنگکی لوله برق
  • بست چنگکی لوله مشکی
  • بست چنگکی لوله عایق دار

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی بست چنگکی ، از ورق گالوانیزه گرم استفاده می شود .

مشخصات محصول تولیدى  بست چنگکی ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى بست ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

انواع بست چنگکی

چرا انواع بست سبب افزایش امنیت لوله ها و کابل ها می شود؟

در انواع بست چنگکی تفاوتی ندارد که آن ها از چه نوعی باشند. چرا که همه آنها معمولاً با هدف برقراری اتصالات محکم در لوله ها و کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرند. همان طور که می‌دانید کابلهای برق جزو هادی های الکتریکی فوق العاده حساس و مهم در یک مجموعه صنعتی هستند. به همین دلیل ما باید کلیه اقدامات ایمنی در جهت حفظ و نگهداری آنها را در سطح سازه انجام دهیم. یکی از این اقدامات استفاده از انواع بست چنگکی در ریل برق ها می باشد.

در واقع این ریل ها هستند که بست های چنگالی را به صورت کاملا پایدار در خود نگه می دارند. سی چنل ها و بست های چنگکی به نوعی مکمل یکدیگر هستند و می توانند با برقراری یک تعامل مشترک لوله ها و کابل های برق را در سازه به صورت پایدار نگه دارند. آنچه که در اتصال لوله ها و کابل های برق در یک سازه اهمیت دارد این است که ما بتوانیم این قطعات ارزشمند را در ارتفاعات مانند سطوح دیواری و سقف مسیریابی و هدایت کنیم.

بدون استفاده از ریل بست ها و همچنین انواع بست چنگکی این مسیریابی و هدایت کابل برق ممکن نخواهد بود. در نتیجه دلیل اینکه بست های چنگکی و همچنین ریل ها باعث افزایش امنیت لوله ها و کابل ها می شوند این است که این قطعات می توانند اتصالاتی محکم برای آن ها برقرار کنند.

انواع بست بدون عایق در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در واقع دو نوع کلی در مورد انواع بست چنگکی وجود دارد که این دو نوع شامل بست چنگکی عایق دار و بست چنگالی بدون عایق می باشد. بست های چنگکی بدون عایق هیچ نوع عایق پلیمری در ساختار خود ندارند بنابراین حوزه استفاده آنها کاملاً با بست های چنگکی عایق دار تفاوت دارد. البته شما می توانید بست های عایق دار را برای نگهداری لوله ها نیز استفاده کنید اما مجاز نیستید که از بست های بدون عایق برای نگهداری کابل های الکتریکی استفاده کنید.

دلیل اینکه نمی توانید از بست بدون عایق بر روی کابل ها بکارگیری کنید به طور مفصل در قسمت بعد در مورد آن بحث خواهیم کرد. اما موضوع اصلی استفاده از بست های بدون عایق در شبکه لوله کشی برق می باشد. اصولاً لوله ها دارای جنس و متریال بسیار سخت و محکمی می باشند که به راحتی آسیب پذیر نیستند بنابراین شما می‌توانید از انواع بست چنگکی بدون عایق بر روی ساختار سخت لوله فولادی برق استفاده کنید.

انواع بست چنگکی بدون عایق در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

دلیل استفاده از انواع بست چنگکی بدون عایق بر روی کابل های برق

اصولا کابل های برق دارای یک ساختار حساس و آسیب پذیر می باشند. همه ما با این کابل های الکتریکی آشنایی کافی داریم و می‌دانیم که از چه نوع مواد و متریالی ساخته شده اند. کابلهای برق در قسمت داخلی دارای یکسری رشته سیم های مسی میباشند. بر روی این رشته سیم ها یک لایه پلیمری نرم قرار گرفته است. زمانی که شما این کابل ها را لمس می کنید به راحتی به آسیب پذیر بودن آن ها پی خواهید برد. اگر به هر دلیلی این پوشش پلیمری و پلاستیکی کابل ها آسیب ببیند و یا دچار پارگی شود در آن صورت رشته سیم ها می توانند با عوامل محیطی تماس داشته باشند.

لذا اگر به صورت ناخواسته به لمس کابل آسیب دیده بپردازید در آن صورت خطر برق گرفتگی برای شما براحتی اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه شما نمی توانید از انواع بست بدون عایق برای این کابل ها استفاده کنید. زیرا جنس سخت و فلزی این بست ها به جهت اعمال نیرو و فشار قابلیت صدمه زدن به جنس پلیمری کابل ها را دارد. بنابراین ما از انواع بست چنگکی عایق دار استفاده می‌کنیم تا بتوانیم از لایه پلیمری کابل ها محافظت کنیم.

سایزهای مختلف انواع بست چنگالی عایق دار و بدون عایق

کابل ها و لوله های برق در یک سایز و اندازه تولید نمی شوند. دلیل آن نیز وجود سایز های متنوع در لوله ها و کابل های برق می باشد. به عنوان مثال شما نمی توانید از یک بست چنگالی برای پشتیبانی و حمایت از کلیه لوله ها و کابل های برق استفاده کنید. بنابراین ما باید متناسب با تغییر سایز لوله ها و کابل ها این بست های چنگالی را تغییر سایز دهیم.

در شرکتهای تولیدی نیز همواره سعی می شود سایزهای استانداردی برای این بست ها در نظر گرفته شود که قابلیت حمایت از اندازه های مختلف لوله را داشته باشند. اصولا از ابعادی که برای انواع بست چنگکی در نظر گرفته می‌شود بر اساس قطر کارگیر آن میباشد یعنی یک بست مورد نظر نشان می دهد که از چه سایزی از کابل و لوله برق پشتیبانی خواهد کرد. این ابعاد ها شامل قطر کارگیر ۸ میلیمتر تا ۴۸ میلیمتر می باشد.

سایزهای مختلف انواع بست چنگالی عایق دار و بدون عایق

تشخیص استفاده از نوع بست در شبکه برق

اینکه تشخیص دهید از انواع بست چنگکی عایق دار یا بدون عایق استفاده کنید کاملا ساده می باشد و اگر این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید پی خواهید برد که بست های چنگالی بدون عایق مناسب لوله های فلزی سخت می باشند و بست های چنگالی عایق دار مناسب استفاده در کابل های برق هستند. بنابراین اگر شما ترجیح می‌دهید که کابل های برق را بدون استفاده از لوله در یک سازه کم تنش مسیریابی کنید بهتر است از نوع عایق دار بست ها استفاده کنید.

معمولا تکنسین های نصب از این موضوع کاملاً آگاه هستند و می توانند کلیه اقدامات ایمنی و امنیتی را در مورد کابل های برق به طور کامل رعایت کنند. زیرا موضوع امنیت برای کابل های برق همواره در اولویت پروژه‌های نصب و اتصال آنها در یک سازه می باشد.

مشاوره قیمت و خرید انواع بست از شرکت پترو کاسپین

اگر قصد احداث یک شبکه پشتیبانی کابل یا لوله برق در سازه صنعتی خود را دارید بهتر است بعد از تهیه یونسترات ها یا سی چنل ها به فکر تهیه انواع بست چنگکی باشید. قیمت محصولات شرکت پتروکاسپین بسیار مقرون به صرفه می باشد. از طرفی کارشناسان ما می‌توانند شما را در ارتباط با نوع پروژه که قصد احداث آن را دارید در قالب یک مشاوره اساسی و تخصصی راهنمایی کنند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵