باکس ترانکینگ

مهمترین مزایای استفاده از باکس ترانکینگ 

مهمترین مزایای استفاده از باکس ترانکینگ

سیم کشی ساختمان ها و محیط های خاص، همیشه از حساس ترین شرایط برخوردار هستند. از این رو لازم است از تجهیزات مناسب برای سیم کشی استفاده شود. باکس ترانکینگ در اصل محفظه ای در بسته است که سیم کشی برق درون آن انجام می شود، تا دچار آسیب نشود.

با استفاده از این کانال ها می توان حتی شبکه های کامپیوتری، کابل کشی برق، تلفن سانترال و .. را نیز مورد محافظت قرار داد. می دانیم که سیم و کابل کشی محیط را دچار آشفتگی می کند، از این رو در محیط هایی که از باکس ترانکینگ استفاده می شود، معمولا نظم و ترتیب خاصی به چشم می خورد.

اما زمانی که از این محفظه های در بسته در محیط استفاده می شود، علاوه بر مرتب کردن محیط، می توان از کابل ها نیز در برابر هر گونه صدمات فیزیکی محافظت نمود. امروزه استفاده از این محفظه های ترانکینگ به جای روش های سنتی سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرند.

در روش های قدیمی، اجرای سیم کشی دشوار بود و به سختی صورت می گرفت. حتی برخی از افراد قادر به تغییر مسیر و گسترش کابل ها و سیم ها در مسیر سیم کشی نبودند. اما با استفاده از باکس ترانکینگ تمام این مشکلات برطرف شد. به همین دلیل ترانکینگ ها یک گزینه عالی برای پیاده سازی شبکه ها شناخته شدند.

تولید کنندگان از مواد پی وی سی قوی برای تولید ترانکینگ استفاده می کنند. اما در برخی موارد نیز جنس ترانک ها از ABS می باشد که بسیار مقاوم در برابر آب و آتش هستند.

باکس ترانکینگ

انواع مختلف باکس ترانکینگ کدامند؟

در کنار تنوع تجهیزات مختلف که برای سیم کشی ساختمان ها استفاده می شوند، ترانکینگ ها نیز از تنوع برخوردار می باشند. ترانکینگ ها نیاز به اتصالات سینی کابل یا اتصالات نردبان کابل ندارند. زیرا در اصل خود به عنوان یک نوع از اتصالات، برای نگهداری از سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

باکس ترانکینگ در انواع ستونی، دفنی و دیواری تولید شده و به بازار عرضه می شوند. مهمترین مزیتی که می توانیم برای این نمونه از تجهیزات بیان نماییم، راحتی دسترسی و کاربری افراد به کابل های برق، تلفن و شبکه است. حتی می توان با استفاده از این باکس ها مسیر سیم کشی کابل ها و سیم ها را نیز بسته به موقعیت تغییر داد.

اجازه دهید با انواع باکس ترانکینگ آشنا شویم تا بدانیم بسته به محیط باید از کدام نمونه این محفظه ها استفاده کنیم.

  • ترانکینگ های ستونی 

از این نوع محفظه ها بیشتر برای اتاق های همایش، کنفرانس، فضاهای اداری و محیط های آموزشی استفاده می شود. همانطور که از نام آنها مشخص است، باکس ترانکینگ ستونی و ایستاده هستند که در طرح های دایره ای، مکعبی و مستطیلی تولید و به بازار عرضه می شوند.

تنوع رنگی در تولید این سری از تجهیزات برقی بسیار زیاد است و تولید کننده بسته به سلیقه خود اقدام به تولید این محفظه ها و باکس ها می نماید. می توان به راحتی با استفاده از باکس های ترانکینگ، کابل های تلفن، برق و شبکه را مدیریت نموده و جمع آوری کرد.

از جمله مزایایی که می توانیم برای این مدل باکس ترانکینگ بیان نماییم، در دسترس بودن و کوتاه شدن کابل های زیر میز، جلوگیری از ضربه، پوسیدگی و پارگی در کابل و … می باشد. اندازه و طول ترانکینگ های ستونی متفاوت و بسته به استاندارد شرکت می باشد.

باکس ترانکینگ

  • ترانکینگ های دفنی 

یکی دیگر از نمونه باکس های ترانکینگ که در کنار سینی کابل و نردبان کابل به عنوان محافظ سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند، باکس های ترانکینگ دفنی هستند. می توان از این نمونه باکس ترانکینگ برای محافظت از سیستم های برق فشار قوی، تلفن، شبکه و … استفاده نمود.

همانطور که از نام این ترانکینگ ها مشخص است، به صورت توکار و زیر کفی نصب می شوند. به گونه ای که به هیچ عنوان سیم ها و کابل ها دیده نمی شوند. این تجهیزات به دلیل کاربرد محدود و قیمت بالا، به میزان بالایی تولید نمی شوند. اما در محیط های زیر ساخت برق فشار قوی که حجم کابل ها زیاد است، از آنها استفاده می کنند.

  • ترانکینگ های دیواری

از پرکاربردترین نوع باکس ترانکینگ باید به ترانکینگ دیواری اشاره نماییم. این باکس ها دارای متعلقات بسیار زیادی همچون قطعه اتصال بدنه، بست انتهای ترانک، زاویه خارجی، زاویه داخلی، سه راهی، قطعه اتصال درب و .. هستند. در صورتی که این متعلقات وجود نداشته باشند، نصب ترانک های دیواری ممکن است با اختلال مواجه شود.

باکس ترانکینگ دیواری مناسب ترین ترانک برای نصب در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری به شمار می رود. می توان با استفاده از این سری ترانکینگ ها اقدام به جداسازی کابل های برق و شبکه نیز نمود. همین مزیت استفاده از باکس های ترانک را در میام مردم محبوب تر نموده است.

ترانکینگ های دیواری به دلیل پرکاربرد تر بودن نسبت به مدل های دیگر، از تنوع بیشتری نیز برخوردار می باشند. این نمونه از باکس ترانکینگ را در سایز های ۱۵۰*۵۰، ۸۰*۵۰ و ۱۰۰*۵۰ طراحی و تولید می کنند. تا بسته به محل مورد استفاده، انتخاب شوند. پس بهتر است پیش از خرید و استفاده از ترانک بررسی های لازم بر روی مکان نصب انجام شده باشد.

باکس ترانکینگ

مزایای استفاده از باکس های ترانکینگ نسبت به روش های سنتی

از جمله مهمترین مزایایی که باید در مورد نصب و استفاده از باکس ترانکینگ بیان نماییم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت سیم کشی همزمان سیستم های برق، سیستم های تلفن، شبکه های کامپیوتری، سیستم های اطفاء حریق و … در مسیر های مشترک
  • قابلیت مدیریت و مرتب کردن سیم ها و کابل ها
  • جلوگیری از ایجاد نویز و تداخل الکتریکی در سیم کشی سیستم های برقی و …
  • امکان استفاده از طرح ها و رنگ های متنوع و هماهنگ با دکوراسیون ساختمان ها
  • باکس ترانکینگ انعطاف پذیر استو از این رو به راحتی می توان با استفاده از آن تعداد پریز ها، مکان قرار گیری آنها و … را تغییر داد.
  • جلوگیری از خوردگی، پوسیدگی و آسیب به کابل ها در برابر هر گونه ضربه ای. که این مسئله می تواند طول عمر سیم ها و کابل ها را نیز افزایش دهد.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید باکس ترانکینگ ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. تلفن فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵