بست اسپیت برق

بست اسپیت

بست اسپیت برق

بست اسپیت برق کاسپین پایپ که به روش تولید از ورق گالوانیزه گرم انجام می شود. در اندازه های مختلف وتولید می گردد. بست اسپیت کابل گالوانیزه گرم مناسب جهت نصب لوله فلزی و یا لوله فلکسی بر روی دیوار یا صفحه نگهدارنده  می باشد. بست اسپیت بر اساس استاندارد ISO   و BS   تولید می گردد.

مزایای بست اسپیت کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (بست اسپیت برق استیل )

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ  ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى بسته بندی بست اسپیت ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

یکی از مهمترین لوازمی که در سیستم برق کشی ساختمانی به آن نیاز داریم، بست اسپیت است. این بست ها بسیار مورد توجه مهندسین برق قرار گرفته است. زیرا اگر تاسیسات برق اسیب ببیند، مهندسین مجبور بودند تمامی تاسیسات را شکافته و بررسی کنند.

از این رو کارشناسان تصمیم گرفتند تا با استفاده از بست، تاسیسات برقی را از دیوار و سقف عبور دهند. معمولا این بست ها برای نگه داشتن لوله های گالوانیزه ، جهت عبور سیم برق استفاده می شوند. اما آیا می دانید این بست ها چگونه ساخته می شوند؟

نحوه ساخت  و تولید بست اسپیت

این بست ها به دلیل این که در محیط های مرطوب استفاده می شوند، باید به گونه ای طراحی شوند،که در برابر هرگونه خوردگی مقاومت داشته باشند. به همین دلیل برای ساخت آنها از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این بست ها را در فرایند آبکاری، با آب گرم تولید می کنند.

در اصل باید این بست های اسپیت باید به گونه ای ساخته شوند، که قادر باشند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت از خود نشان دهند. تا به هیچ عنوان به کابل ها و تاسیسات برقی اسیبی وارد نگردد.

پیش از خرید بست اسپیت باید به چه نکاتی توجه گردد؟

بست اسپیت از جمله تجهیزات پرکاربرد در تاسیسات لوله کشی ساختمان ها و صنایع است که به واسطه ویژگی های منحصر به فردی که دارد، روز به روز به طرفداران آن ها افزوده می شود. به طور کلی لوله های موجود در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع از روی دیوار و یا زیر سقف عبور داده می شوند. به همین دلیل نیاز به تجهیزاتی که به واسطه آن ها بتوان لوله های برقی را به دیوار و یا سقف متصل کرد باید از نگهدارنده های به خصوصی استفاده گردد.

بست های اسپیت به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر تحمل وزن لوله و کابل های موجود در تاسیسات برقی، در برابر خوردگی و پوسیدگی نیز از خود مقاومت نشان دهند. به همین دلیل استفاده از این نوع نگهدارنده ها به امری رایج در صنایع تبدیل شده است.

بست اسپیت

ویژگی و مشخصات بست اسپیت

استحکام بسیار بالا

از جمله مهمترین ویژگی های بست اسپیت، استحکام بسیار بالای آن است. به طور کلی در ساختار این دسته از تجهیزات از فولاد های مستحکم استفاده شده است. از طرفی این بست ها به گونه ای طراحی شده اند که ضمن نصب راحت و اشغال فضای کم، در برابر وزن های زیاد، مقاومت بسیار خوبی را خود نشان دهند.

طول عمر بسیار بالا

از دیگر مشخصات بست های اسپیت می توان به طول عمر بسیار بالای آن ها اشاره کرد. به طور کلی در صورتی که مسیر تاسیسات لوله کشی ساختمان ها و صنایع از مکان های غیر مسقف عبور کند، در معرض رطوبت و اشعه های مضر خورشیدی قرار می گیرد.

به این ترتیب پس از گذشت زمان تمامی اتصالات موجود در تاسیسات آسیب دیده و دچار پوسیدگی می شوند. به همین دلیل عمدتا ورق های به کار گرفته شده در ساختار بست اسپیت از طریق فرایند گالوانیزاسیون، آبکاری شده و پوششی از فلز روی سطح آن ها می پوشاند. این فلز به طور ذاتی در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت نشان داده و به این ترتیب طول عمر بست ها افزایش پیدا می کند.

سایز بندی متنوع

به طور کلی لوله های موجود در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع از سایز بندی متنوعی برخوردار هستند. به این ترتیب برای اتصال لوله ها به دیوار و یا سقف باید از بست هایی با سایز های متنوع استفاده گردد. طراحی و تولید بست های اسپیت در سایز ها و اندازه های گوناگون امکان اجرای لوله هایی با سایز متفاوت را برای مجریان تاسیسات برقی فراهم کرده است.

بست اسپیت

راهنمای خرید بست اسپیت

به طور کلی به منظور خرید بست های با کیفیت و طول عمر بالا باید به نکات متعددی توجه گردد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد و اندازه لوله های تاسیسات برقی

به طور کلی هر یک از بست های تولید شده دارای اندازه و سایز مشخصی هستند. به همین دلیل توصیه می شود پیش از خرید بست اسپیت در ابتدا سایر لوله های موجود در تاسیسات برقی ساختمان ها تعیین شده و متناسب با آنها خرید بست انجام پذیرد.

تعداد بست مورد نظر

از دیگر عواملی که باید پیش از خرید بست اسپیت در نظر گرفته شود، تعداد بست مورد نیاز است. عمدتا توصیه می شود به ازای هر یک متر مسیر لوله کشی یک عدد بست مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین پیش از خرید این تجهیزات باید در ابتدا کل مسیر لوله کشی اندازه گرفته شده و سپس متناسب با آن نسبت به خرید بست اقدام شود.

طراحی و تولید بست

به طور کلی بست هایی که کیفیت بسیار پایینی دارند، دارای لبه های تیز و برنده بوده و به جداره لوله آسیب وارد می کنند. بنابراین پیش از خرید بست فلزی باید از صاف و صیقلی بودن سطح آن ها اطمینان حاصل کرد.

نوع بست مورد نظر

عمدتا بست اسپیت دارای انواع گوناگونی است و هر یک ویژگی ها و قابلیت های مخصوص به خود را دارد. شناخت ویژگی های هر کدام از بست های اسپیت سبب می شود تا خرید هوشمندانه داشته باشید. از جمله بست های مورد استفاده در تاسیسات برقی ساختمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بست صلب
  • بست روکش دار
  • بست های یک طرفه
  • بست های دو طرفه

بست اسپیت

مزایای استفاده از بست های اسپید

اصولا این دسته از بست ها در بازار با نام بست اسپید نیز شناخته می شوند. سرعت بالای نصب بست اسپیت منجر شده است تا این نوع از بست ها برای پیکر بندی در لوله کشی برق ساختمان ها، اتصالات و فلنج ها بسیار استفاده شود.

برای نصب این بست ها نیازی به کمک و جوشکاری نیست. زیرا بست های اسپیت دارای سیستم فوق العاده مرتبی جهت لوله کشی برق فلزی هستند. معمولا لوله های برق از میان این بست عبور کرده و به هر محلی که قرار است نصب شود، هدایت می شود.

اگر لوله ای با خم ۴۵ درجه یا ۹۰ درجه داشتید، نیازی نیست از بست اسپیت استفاده کنید. یک نوع از این دسته بست ها وجود دارد، که به بست های اسپیت نافی دار شهرت دارند. این بست ها تنها به صورت سفارشی تولید می شود.

اگر قصد دارید لوله های فولادی را در ساختمان، بر روی دیوار نصب کنید، می توانید از بست های اسپید استفاده نمایید. این بست ها در سایز های مختلفی تولید می شوند، که قادر هستند هر سایز لوله ای را از درون خود عبور دهند.

البته بست های مختلفی در بازار تولید میشوند که می توانیم به برخی از آنها اشاره نماییم. بست صلب، بست انعطاف پذیر، بست روکش دار، بست یک طرفه، بست دو طرفه و… که همگی در کاسپین پایپ موجود هستند.سایز بست اسپیت

  • بست اسپیت PG 21
  • بست اسپیت PG 42
  • بست اسپیت PG 16
  • بست اسپیت PG 36
  • بست اسپیت PG 48
  • بست اسپیت PG 13.5
  • بست اسپیت PG 29

فروش بست اسپیت کاسپین پایپ

به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان کاسپین پایپ در زمینه ی فروش بست اسپیت برق ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.