تأمین امنیت و پایداری شبکه لوله کشی با بست گالوانیزه

تأمین امنیت و پایداری شبکه لوله کشی با بست گالوانیزه

بسیاری از شبکه های لوله کشی جهت نصب مستقیم به سازه در حالت های دیواری و یا معلق نیاز به مجموعه ای از انواع بست گالوانیزه دارند تا بتوانند در شرایط ثابت و پایدار در جای خود قرار بگیرند. این تجهیزات اتصال دهنده علاوه بر ایجاد ثبات در سیستم لوله کشی مسئولیت تأمین امنیت و به نوعی جلوگیری از ایجاد فشار ناشی از وزن لوله ها در محل اتصالات لوله ای را بر عهده دارند.

به بیان دیگر در شبکه های لوله کشی از یکسری اتصالات رزوه ای استفاده شده است که در صورت عدم مهار وزن لوله ها ، بیشترین فشار در محل همین اتصالات رزوه ای ایجاد می شود که می توانند بسیار آسیب پذیر باشند. با بکارگيری صحیح از بست گالوانیزه در نقاط صحیح عملاً نیروی وزن لوله ها را خنثی کرده اید که در نهایت سبب کاهش و حذف هزینه های مرتبط با تعمیر و نگهداری قطعات خواهید شد.

در ادامه ی این مقاله با انواع بست گالوانیزه و طرز عملکرد آن ها آشنا می شوید و با کسب اطلاعات جامع می توانید در خرید و انتخاب آن ها یک تصميم گیری درست داشته باشید.

انواع بست گالوانیزه

  • بست گالوانیزه پایه دار

محل اتصال اینگونه از بست های فلزی به دلیل داشتن پایه های متصل به بدنه، به صورت دیواری خواهد بود و با قرار دادن دو پیچ در پایه های بست می توان عملیات اتصال و محکم کردن لوله را در بدنه ی بتنی دیوار تکمیل کرد.

  • بست فولادی گالوانیزه دو سرپیچ

این بست با طراحی منحنی و سازگار با بدنه ی لوله، از دو طرف دارای پیچ است و متناسب با سایز لوله می توان پیچ ها را محکم کرد. در قسمت مرکزی آن یک حفره یا سوراخ رزوه دار تعبیه شده است که محل قرارگیری مفتول های تمام رزوه می باشد. با استفاده از این بست گالوانیزه براحتی می توانید لوله ها را بصورت معلق به سازه متصل کنید.

این بست گالوانیزه از لحاظ طراحی درست مانند طرح قبلی است با این تفاوت که در سرتاسر ناحیه ی داخلی آن یک عایق سیلیکون وجود دارد که می تواند منجر به کاهش یا از بین رفتن سروصدای ناشی از ارتعاشات لوله ای و لغزش بیش از حد آن ها شود.

یکی از رایج ترین انواع بست استیل گالوانیزه می باشد که جهت اتصال کابل های برق به سی چنل ها به کار گرفته می شوند. در قسمت بالای آن یک اهرم تمام رزوه وجود دارد که متناسب با سایز کابل حرکت می کند و منجر به ثابت نگه داشتن کابل می شود.

  • بست گالوانیزه کرپی

این نوع بست با نام هایی چون یوبولت یا بست U شکل نیز شناخته می شوند که دارای واشر صفحه ای فلزی و مهره های شش گوش در دو طرف پایه ی بست هستند.

انواع بست گالوانیزه

جنس و متریال ساخت بست گالوانیزه

متریال ساخت بست گالوانیزه از جنس آلیاژ فولاد و همچنين استنلس استیل می باشد. این نوع از عناصر فلزی مقاومت بالایی در برابر بارهای فزاینده ی ناشی از نیروی وزن لوله ها دارند که به هیچ عنوان دچار شکست یا جداشدگی نمی شوند.

به علاوه ، این بست ها در فرآیند پوشش دهی گالوانیزاسیون گرم به صورت غوطه‌ور یا عمقی در محلول زینک مذاب قرار می گیرند تا در مقابل عوامل تنش زای محیط دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند. البته فرآیند گالوانیزه کردن در روش های مختلفی انجام می شود اما نوع عمقی گرم بالاترین شدت اثر را در مقاوم سازی فلز دارد.

مکانیزم عملکردی بست گالوانیزه

بست گالوانیزه به گونه ای طراحی شده است که سازگار با شکل منحنی لوله ها باشد. به همین دلیل غالباً در یک بخشی از خود دارای طراحی منحنی هستند تا بتوانند براحتی روی لوله ها بنشینند. بست استیل گالوانیزه برای تکمیل اتصال خود نیاز به پیچ و مهره دارند.

به این صورت که برای اتصال مستقیم به دیوار از طریق پیچ و رولپلاک به بدنه ی بتن نصب می شوند. و یا اینکه به صورت غیر مستقیم مانند نوع بست گالوانیزه عایق دار دو سر پیج همراه با مفتول های تمام رزوه به سازه متصل می شوند. کلیه ی بست ها به صورت پوششی محیط لوله را در بر می‌گیرند و از این طریق براحتی می توانند شبکه ی لوله کشی را در طولانی مدت و با همان ساختار اولیه حفظ کنند.

مکانیزم عملکردی بست گالوانیزه

فواید و مزایای استفاده از بست گالوانیزه

  • یکی از بارزترین مزیت های بست گالوانیزه پشتیبانی از سایزهای مختلف لوله ای است به همین دلیل به هیچ عنوان نگران سایز بست خود نباشید چرا که در زمان خرید با ارائه ی اندازه ی لوله ی خود کارشناسان مربوطه مناسب ترین سایز را به شما معرفی می کنند.
  • بست گالوانیزه براحتی و در کمترین زمان قابلیت جدا شدن از لوله و انتقال به ناحیه ی دیگر از شبکه را دارد. بنابراین با تغییر در سیستم لوله کشی خود می توانید بست ها را نیز از محل جدا کنید.
  • علیرغم وزن سبک بسیار مقاوم هستند. نکته ی مهمی که وجود دارد رابطه ی مستقیم میان سایز و میزان مقاومت بست گالوانیزه است. بنابراین هر چقدر بست ها دارای سایز بزرگتری باشند می توانند لوله های قطورتر و با وزن سنگین تر را پشتیبانی کنند.
  • کاربری بسیار سهل و آسانی دارند و برای سوار کردن آن ها روی بدنه ی لوله ها نیاز به تجهیزات خاصی نیست. تنها کافی است پیچ های تعبیه شده را تا حداکثر محدوده ی آن محکم کنید.
  • قیمت فوق العاده مقرون بصرفه ای دارند و در سال های اخیر دچار نوسانات قیمتی بالایی نشده اند. لذا در حجم و تعداد دلخواه می توانید آن ها را خریداری کنید.

فواید و مزایای استفاده از بست گالوانیزه

خرید انواع بست لوله فولادی از شرکت پتروکاسپین

بست گالوانیزه در طرح ها و نمونه های بسیار متنوع در شرکت پتروکاسپین قابل عرضه است. کلیه مشتریان می توانند با ارزیابی پروژه ی خود یک لیست جامعی را از قطعات اتصال دهنده تهیه و به شرکت پتروکاسپین ارائه دهند. طبیعتاً در مسیر خرید خود یک برنامه ی زمانی جداگانه از طرف متخصصین این شرکت جهت ارائه ی رهنمودهای اساسی و استفاده ی صحیح از قطعات به شما در نظر گرفته می شود تا از این طریق بتوانید روند نصب و اتصال انواع بست گالوانیزه را تا اتمام پروژه به بهترین نحو انجام دهید.

جهت مشاوره و خرید انواع بست می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵