بست چنگالی

فروش بست چنگالی؛ متریال فولاد گالوانیزه و ابعاد متنوع

بست چنگالی چیست؟

بست چنگالی یک قطعه اتصال دهنده کاربردی و مهم برای پایدار نگه داشتن لوله‌ها و کابل های برق است. نوع کاربری این بست‌ها حتما باید با شاخه های سی چنل گالوانیزه باشد. یعنی بدون قطعات سی چنل قابلیت استفاده ندارند. طبقه بندی های گوناگونی برای آن وجود دارد. بطوریکه نمونه ای از آنها برای لوله های فولادی و مدل های دیگر همچون بست چنگالی عایق دار برای کابل‌ها طراحی و ساخته شده اند. یکسری وجه اشتراکات و تمایزهایی بین آنها وجود دارد که در ادامه بطور کامل هر کدام را توضیح میدهیم.

تفاوت جزیی بست چنگالی مناسب لوله برق و کابل برق

گرچه هر دو در گروه بست چنگالی قرار می‌گیرند اما یکسری تفاوت های جزئی وجود دارد که باعث می‌شود بعضی از بست های چنگالی مناسب لوله های فولادی و سخت باشند و نمونه های دیگر مناسب کابل های برق با غشای نرم باشند. بنابراین ما نباید این دو قطعه را به جای یکدیگر استفاده کنیم و باعث کاهش امنیت شبکه کابل کشی شویم. اصولا سیستمهای برق رسانی در ارتفاعات سازه مسیریابی و هدایت می‌شوند. در این بین اتصالات مختلفی وجود دارند که میتوان به بست اسپیت، بست چنگالی نیز اشاره کرد. در برخی از مسیرهای کابل کشی کابل‌ها به تنهایی هدایت می‌شوند. حال آنکه در برخی موارد حتما باید از یک لوله فولادی نیز استفاده کنیم. این لوله‌ها یک حفاظت فیزیکی را به وجود می‌آورند و مانع تماس مستقیم کابل‌ها با محیط پیرامون خواهند شد. در مورد تفاوت انواع بست چنگالی به تفکیک در قسمت بعد توضیحات مفصلی را ارائه میدهیم.

بست چنگالی لوله برق و ویژگی‌ها و ساختار محصول

بست چنگالی لوله برق و ویژگی‌ها و ساختار محصول

برای پایدار نگه داشتن لوله های فولادی برق با توجه به بدنه سخت و محکم و همچنین وزن به نسبت سنگین که دارند لازم است بست چنگالی مدل پیچ و مهره ای استفاده شود. اگرچه لوله های برق به دلیل ضخامت اندک به آن صورت وزن بالایی ندارند اما در مقایسه با انواع لوله فلکسیبل نیز قدری سنگینتر هستند. پس بست های چنگکی لوله فولادی در قسمت بالایی خود یک پیچ همراه با مهره دارد. زمانی که شما این پیچ و مهره را کاملا باز کنید این بست به دو تکه تقسیم می‌شود.

زمانی که این پیچ‌ها و مهره‌ها در قسمت بالایی بست محکم می‌شوند لوله فولادی برق بدون حرکت پایدار باقی میماند. مراحل نصب آنها نیز اصول خاص خود را دارد. بطوری که شما باید سی چنل‌ها را به سقف اتصال دهید و سپس این بست‌ها را روی آنها سوار کنید و لوله‌ها را درون آن قرار دهید. البته علاوه بر سقف سازه میتوانند در ناحیه دیوار نیز اتصال یابند. زمانیکه شما مهره بست را شل می‌کنید قدری افزایش سایز پیدا می‌کند.

به همین دلیل قطر کارگیر آنها افزایش می‌یابد و میتوانید از لوله های با قطر به نسبت بیشتری استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که از هر نوع سایز لوله استفاده کنید.چرا که قطر کارگیری آنها یا اندازه بست چنگالی یک محدوده مشخصی دارد و بر اساس همان باید لوله‌ها را درون آن قرار دهیم. در تصویر شما میتوانید بست چنگکی که مناسب لوله فولادی است را ببینید. مدل هایی که برای کابل‌ها استفاده می‌شوند تا حدودی متفاوت هستند.

انواع بست چنگالی کابل برق

برای نصب و پایدار نگه داشتن کابل‌ها در ارتفاعات سازه خصوصا در ناحیه دیوار باید از بست های چنگالی اهرمی استفاده کنیم. این بست‌ها در قسمت بالایی خود یک پیچ به صورت عمودی دارند که از طریق پانچ که در بالای بست تعبیه شده است حرکت میکند. این پیچ های اهرمی به صورت عمود و به سمت بالا و پایین در حرکت هستند. زمانی که به سمت پایین میآیند با اعمال یک نیرو و فشار جزئی بر روی کابل‌ها باعث تثبیت و پایدار شدن آنها می‌شوند.

زمانی که شما این پیچ‌ها را قدری شل می‌کنید و به سمت بالا می‌آورید کابل‌ها آزاد می‌شوند. انتهای این بست چنگالی نیز یک لبه پرانتزی شکل وجود دارد که دقیقا ساختار استوانه کابل‌ها را دارد. این نوع طراحی پرانتزی در لبه های نگهدارنده که انتهای پیچ وجود دارد منجر خواهد شد که نیرویی که به کابل وارد می‌شود باعث آسیب به کابل‌ها نشود و محکم کابل‌ها را در جای خود نگه دارند.

این بست‌ها نیز در طول سی چنل به تعداد بالا قابل استفاده هستند. البته نمونه های دیگری از بست چنگالی کابل وجود دارد که به صورت عایق دار است و نوع عایق آنها از جنس پلیمرهای ساختار یافته و به نسبت نرم می‌باشد. زمانی که روی کابل‌ها یک نیروی فشار وارد می‌شود باعث بریدگی یا رد ناشی از اعمال نیرو باقی نمی گذارد. معمولا استفاده از بست چنگکی عایق دار بسیار بهتر و ایمن تر خواهد بود.

نقش سی چنل‌ها در ایجاد یک سیستم نگهدارنده سقفی و دیواری

زمانی که می‌خواهیم از بست چنگکی لوله برق و همچنین بست های چنگال کابل برق در مدل های ساده و عایق دار استفاده کنیم حتما باید یک سی چنل و یونسترات چنل را در اختیار داشته باشیم. پایه های چنگکی که بر روی این بست‌ها وجود دارد دقیقا در لبه های سی چنل قفل می‌شود و یک سیستم نگهدارنده پایداری را بوجود می‌آورد. این سی چنل‌ها از لحاظ طولی میتوانند متغیر باشند.

به دلیل پانچ‌ها و سوراخ هایی که در سطح مقطع و مرکز سی چنل وجود دارد میتوانید با انواع پیچ‌ها مانند انکربولت آنها را به سقف های بتنی یا دیواره‌ها اتصال دهید. این قطعات به قدری کاربری گسترده دارند که حتی برای پایدار نگه داشتن سینی کابل در قالب ساپورت سینی به کار گرفته می‌شوند.

لذا یکی از کاربری آنها در واقع همین نصب انواع بست چنگالی روی آنها خواهد بود. جنس آن‌ها نیز از ورق گالوانیزه فولادی است و مقاومت و استحکام استانداردی دارد. همانطور که گفته شد در محور هر سی چنل میتوان چندین بست چنگالی را قرار داد. البته ما باید طول آن را نیز در نظر بگیریم و فاصله بست‌ها را نسبت به یکدیگر تنظیم کنیم تا کابل‌ها و لوله‌ها بدون تداخل با یکدیگر با امنیت بالا نصب شوند. نکته مهم اینکه نباید بیش از حد از بست ها داخل سی چنل ها استفاده شود.

بست چنگالی برق

بست چنگالی برق

بست چنگالی لوله برق کاسپین پایپ که به روش تولید از ورق گالوانیزه گرم انجام می شود. در اندازه های مختلف وتولید می گردد.

بست چنگالی کابل گالوانیزه گرم مناسب جهت نگه داشتن کابل می باشد.

بست چنگالی بر اساس استاندارد ISO   و BS   تولید می گردد.

مزایای بست چنگالی برق کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (بست چنگالی برق استیل )

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى بسته بندی بست چنگالی ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

استفاده از بست برای محکم کردن کابل و لوله های ساختمانی، بسیار اهمیت دارد. یک مدل از این بست ها، بست چنگالی است که در مکان های مختلفی از آن استفاده می شود. با استفاده از این بست ها می توانید لوله و کابل را در داخل بست محکم  متصل نمایید.

ریل های چنگالی این بست ها به منظور ساپورت کردن بست بر روی سقف و دیوار تعبیه شده اند. تا پس از این که بست بر روی دیوار یا سقف نصب گردید، قادر باشد کابل و لوله را در قلاب خود مهار کند. یکی از مهمترین مزایایی که برای این دسته از بست ها می توانیم بیان نماییم، دسترسی آسان به کابل ها پس از محکم شدن در محل مورد نظر است.

معمولا ریل چنگالی برای این بست ها در ابعاد یک متری ساخته می شوند. بست چنگکی نوعی از بست های چنگالی هستد که به بست های دو تکه نیز شهرت دارند.

انواع بست چنگالی و کاربرد آنها

باید بیان نماییم بست های چنگالی که به منظور حفاظت از کابل ها و لوله ها استفاده می شوند، به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. علت تفاوت این بست های کاسپین پایپ در نحوه ساخت آنها است. اصولا بیشترین کاربرد این بست ها برای گرفتن انواع لوله های فلزی در سازه های فلزی است.

با استفاده از این بست ها می توانیم از خدشه وارد شدن به سیستم های لوله کشی، جلوگیری نماییم. اصولا از بست های چنگالی برای نگهداری لوله های برق استفاده می شود. تا مبادا آسیبی به آنها رسیده و منجر به بروز مشکلات زیادی شود.

مزایای استفاده از بست های چنگالی

این بست ها علاوه بر این که دارای قیمت مناسبی هستند، با گالوانيزه گرم تهیه می شوند. کیفیت این گالوانیزه ها در ساخت و تولید بست چنگالی بسیار اهمیت دارد.

به راحتی می توانید با استفاده از این بست ها هر زمان که بخواهید در کمتر از یک دقیقه لوله یا کابل را از بست جدا کنید. علاوه بر ان برای نصب بست های نگهدارنده، نیازی به اقداماتی همچون جوشکاری، سوراخکاری، یا حفاری دیوار و سقف ندارید.

به راحتی قادر هستید با استفاده از این بست های نگهدارنده، به مناطق زیرین سیستم دسترسی داشته باشید. تا در صورت نیاز تغییرات احتمالی را انجام دهید. بست ها هم سلامت کاری را تامین میکنند، هم ایمنی بالایی دارند. علاوه بر آن استفاده از بست های چنگالی در سرمایه و وقت شما هم صرفه جویی می کنند.

سایز بست چنگالی برق

سایز بست چنگالی برق

    •  بست چنگالی ۲۸ – ۲۲
    • بست چنگالی ۴۶ – ۴۰
    • بست چنگالی ۲۲ – ۱۶
    • بست چنگالی ۴۰ – ۳۴
    • بست چنگالی ۵۲ – ۴۶
    • بست چنگالی ۱۶ – ۱۲
    • بست چنگالی ۳۴ – ۲۸

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵