بست گریتینگ برق

بست گریتینگ ساخته شده از متریال فولاد با پوشش گالوانیزه

بست گریتینگ چیست؟

قطعا با گریتینگ‌ها آشنایی دارید و میدانید که اینها یک طراحی شبکه ای دارند و با استفاده از انواع تسمه های فولادی و میلگرد‌ها طراحی و ساخته می‌شوند. البته نمونه های متفاوتی از این محصولات وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. از گریتینگ‌ها و بست گریتینگ در سازه های صنعتی به وفور استفاده می‌شود. به عنوان مثال شما میتوانید آنها را برای احداث پله‌ها و سطوح کف در ارتفاعات و یا ایجاد پل بکار بگیرید.

به جهت مقاومت بسیار بالا میتوانند نیرو و فشار زیادی را تحمل کنند. در این بین برای آنکه گریتینگ‌ها در سازه پایدار باقی بمانند باید از یکسری اتصالات استفاده شود. بست گریتینگ درواقع در گروه همین قطعات قرار دارد که باعث محکم نگه داشتن صفحات گریتینگ می‌شود. ممکن است در یک صفحه گریتینگ لازم باشد از چندین بست استفاده شود.

اجزای تشکیل دهنده بست گریتینگ

قبل از اینکه بخواهید به خرید بست گریتینگ بپردازید لازم است یکسری اطلاعات فنی را در مورد محصول به دست بیاورید. نه تنها برای این نوع قطعات بلکه برای سایر محصولات که یک نقش پشتیبانی دارند نیز صدق میکند. گریتینگ فلزی به جهت آنکه یک صفحه مشبک برای ایجاد انواع درپوش‌ها و کفپوش های مختلف هستند. به دنبال آن بست‌ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند. اجزای اصلی که برای این بست‌ها میتوان معرفی کرد شامل المان های ذیل است که هر کدام باید طبق اصول خود در فرایند اتصال استفاده شوند:

  • قسمت ابرویی بست گریتینگ: ابرویی‌ها در بالای بست قرار دارند و به جهت ساختار منحنی که از آن برخوردار هستند بر روی لبه های گریتینگ قرار می‌گیرند و به صورت یک پایدار کننده عمل می‌کنند.
  • بخش چنگکی بست: قسمت چنگکی بست گریتینگ در زیر آن قرار دارد و به واسطه نیرویی که از طرف مهره وارد می‌شود باعث تثبیت اتصالات می‌شود.
  • پیچ و مهره و واشر: پیچ و مهره‌ها ساده ترین قطعاتی هستند که بر روی این بست‌ها قرار دارند و شما میتوانید این پیچ‌ها را در محور طولی بست و مهره را در انتهای پیچ قرار دهید. در مواردی ممکن است برای جلوگیری از باز شدن مهره‌ها از یک واشر استاندارد نیز استفاده شود.

بست گریتینگ

بست گریتینگ استیل و مزیت های آن

بطور کلی اولین آلیاژی که برای ساخت تجهیزات اتصال دهنده مرتبط با شبکه های گریتینگ مورد استفاده قرار میگیرد متریال استیل یا فولادی است. البته تسمه هایی که برای طراحی و ساخت گریتینگ استفاده می‌شود نیز دقیقا از همین جنس می‌باشد. اصولا آلیاژهای استیل تراکم بالایی دارند و میتوانند در ضخامت های اندک مقاومت کششی زیادی را تحمل کنند. به ندرت دچار انحراف ساختاری و شکست خواهند شد.

لذا اگر به تعداد صحیح در صفحه شبکه گریتینگ نصب شوند حتی ماشین آلات صنعتی در زمان عبور از این صفحات باعث آسیب به محل اتصالات نمی‌شوند. ورقه های استیل مشتقاتی از فلز آهن هستند که با استفاده از عناصر کربن مقاوم سازی شدند. به همین دلیل به غیر از استیل نمیتوان از بست گریتینگ با آلیاژهای متفاوت استفاده کرد. چرا که در آنصورت نمی توان اطمینان کافی از امنیت اتصالات و پایدار بودن آنها داشت.

مقرون به صرفه بودن قیمت بست گریتینگ

تمامی قطعات و اتصالاتی که تحت عنوان بست گریتینگ استیل جهت احداث شبکه های کفپوش به کار گرفته می‌شوند همگی توسط شرکت های داخلی در حال طراحی و تولید هستند. به همین دلیل شما میتوانید با یک قیمت مقرون به صرفه این قطعات را خریداری کنید. شرکت های تولید کننده سعی میکنند مسئولیت فروش این قطعات را نیز به منظور ارائه خدمات بهتر بر عهده بگیرند. در مجموع این وسعت پروژه مورد نظر است که میتواند تعیین کننده قیمت نهایی مجموعه قطعات و اتصالات مرتبط باشد.

فروش بست گریتینگ بر اساس پروژه کارفرما

در فرآیند فروش بست گریتینگ المان های متعددی مدنظر قرار میگیرد. اینکه وسعت پروژه شما چقدر است؟ میخواهید گریتینگ‌ها را در چه نقطه ای از سازه اتصال دهید. برای احداث کفپوش یا طراحی پله‌ها به دنبال بست هستید؟ همه این‌ها مواردی است که باید در فرایند خرید در نظر بگیریم. البته کارشناسان فروش بر اساس اطلاعاتی که از پروژه شما دریافت میکنند میتواند شمار دقیق این بست‌ها را بر اساس صفحات گریتینگ به مشتریان اعلام کنند. البته گریتینگ ها نیز اشکال مختلفی دارند و می توانند به شکل مربعی، مستطیلی و در مساحت های گوناگون باشند. اما به جهت آنکه این صفحات کنار یکدیگر نصب می شوند یک سطح یکپارچه را به وجود می آورند.

بست گریتینگ کاسپین

ویژگی های بست گریتینگ گالوانیزه

بست گریتینگ فولادی یا استیل در کنار مقاومت فیزیکی بالایی که دارد دارای یک امتیاز بسیار ویژه است. مزیت مهم بست گریتینگ این است که از یک پوشش گالوانیزه گرم بهره میبرد. عمدتا آلیاژهای فولاد در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند. اگر در یک فضای باز و در مجاورت اتمسفر محیط نصب شوند دچار تغییر رنگ، زنگ زدگی و خوردگی می‌شوند. پس در فرآیند تولید این بست‌ها برای تکمیل کیفیت قطعات آنها را در محلول زینک مذاب با دمای بالا قرار می‌دهند تا کاملا پوشش دهی شوند.

به همین دلیل اگر شما میخواهید در فضای مرطوب به ساخت و احداث شبکه گریتینگ بپردازید حتما از این نوع بست‌ها استفاده کنید.

قطعات اتصال دهنده گریتینگ گالوانیزه نیاز به حفظ ساختار دارند. بنابراین نباید فرایند شیمیایی نظیر زنگ زدگی باعث سست و تخریب این قطعات شود. حتی در ساخت صفحات گریتینگ تسمه‌ها و میله هایی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود نیز دارای پوشش گالوانیزه هستند. از طرفی اگر پروژه های خاص و منحصر به فردی را در دست دارید میتوانید با کارشناسان فروش طرح های سفارشی را نیز درخواست دهید. این طرح‌ها بر اساس معماری سازه و مختص پروژه شما می‌باشد.

اهمیت اجرا و نصب انواع اتصالات گریتینگ

هر چقدر قطعات و نوع اتصالات از کیفیت بالایی برخوردار باشند اما به طور اصولی در سازه نصب نشوند نمیتوان از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. پس برای اتصال و استفاده بست گریتینگ حتما از تکنسین اجرایی مجرب بهره ببرید. از طرفی بعد از آنکه این اتصالات در سازه گریتینگ نصب و تکمیل شدند حتما باید در دوره های زمانی منظم نیز آنها را بازبینی کنید تا دچار هیچگونه اشکال فنی نباشند. در مواردی مشاهده شده است که این بست‌ها به جهت اتصال غیر استاندارد از محل خود جدا شدند. پس بازبینی های دوره ای باعث دوام و پایداری آنها خواهد شد.

معرفی saddle در بست

Saddleها برای استفاده در اتصالات بسیاری از انواع شبکه های فلزی از جمله گریتینگ استنلس استیل و همین طور گریتینگ آلومینیوم به کار گیری می شوند. این قطعات معمولا در مناطقی استفاده می شود که با توجه به شرایط محیط کاری نیاز است تا شبکه های فلزی مکرراً حذف و جایگزین شوند. Saddle ها حتما باید گالوانیزه و روی اندود شوند چرا که بار اصلی مجموعه بر دوش آن ها است و باید بتوانند به خوبی نیروها و فشارها را در مدت طولانی تحمل کنند. البته این ابزار در انواع مختلفی با توجه به نوع پروژه وجود دارد اما معمول ترین آن به شکل زیر است.

ویژگی ها و کاربرد های بست گریتینگ

بست گریتینگ می تواند از قسمت بالای شبکه توسط یک فرد نصب شود،بدون نیاز به ابزارهای خاص و همین طور بدون ایجاد سوراخی در بناء یا ساختمان قابل نصب است. این بست ها به راحتی قابل بازیابی هستند و بنابراین در هر زمان که می خواهید می توانید از آن ها استفاده ی مجدد کنید. قابلیت نصب سریع و آسان را دارند به طوری که استحکام چسبندگی بالایی را ایجاد می کنند. این بست ها به صورت فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ ،آلومینیوم و آلیاژcupronickel تولید می شوند، فولاد گالوانیزه اقتصادی ترین گزینه است.

فولاد ضد زنگ و آلومینیوم هر دو مقاومت به خوردگی بهتری دارند و برای کاربردهای سنگین مناسب تر هستند. آلیاژ cupronickel بهترین عملکرد را در محیط های دریایی ارائه می دهد. زیرا در برابر خوردگی آب دریا مقاوم است. این بست می تواند برای اتصال گریتینگ به اعضای سازه، اتصال صفحات گریتینگ به یکدیگر، یا برای سوار کردن دیگر وسایل پروژه روی صفحات گریتینگ به منظور اتصال دیگر تجهیزات سازه ای و مکانیکی استفاده شود.

مزایای بست گریتینگ برق کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (بست استیل )
  •  موجودی در سایزهای مختلف
  • امکان تولید در ابعاد خاص و سفارشی

مشخصات محصول تولیدى بست کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى بست ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

انواع  بست گریتینگ کاسپین

  • بست گریتینگ استیل
  • بست گریتینگ گالوانیزه سرد
  • بست گریتینگ فولادی
  • بست گریتینگ گالوانیزه گرم

بست گریتینگ ساخته شده از متریال فولاد با پوشش گالوانیزه

طبقه بندی

بست گریتینگ در انواع مختلفی با توجه که نوع پروژه طراحی و تولید می شوند که به شرح زیر می باشد.

مدل GM: از این مدل برای بستن تجهیزات سبک وزن به شبکه های فلزی استفاده می شود به طوری که حداکثر نیروی ۱۰۰۰ پوند به سمت بالا را تحمل می کند. این مدل با استفاده از آچار و انبردست قابل نصب است. این اتصال دهنده برای نصب سایر تجهیزات و دستگاه ها به گریتینگ استفاده می شود و به تنهایی شبکه را به تکیه گاه های فلزی سازه نمی چسباند.

مدل GA : برای نصب شبکه به سازه زمانی که فلنج(flange) در صفحه عمودی است.

مدل GG : زمان اتصال گریتینگ به ساختار سازه هنگامی که فلنج در صفحه افقی قرار دارد.

بست گریتینگ برق کاسپین پایپ بست در انواع مختلف تولید می شود.

پس از ساخت بست ، جهت بالابردن مقاومت بست در برابر خوردگی، رطوبت و تاثیرات جوی، و همچنین ایجاد زیبایی ظاهری در بست، آن را به وسیله ی گالوانیزه گرم پوشش دهی می کنند.

روشهای نصب گریتینگ در پلت فرم، سازه یا سطوح بتونی با توجه به نیاز و پیش بینی های تعمیر و نگهداری مختلف می باشد. مانند: جوشکاری، بتن ریزی، بست یا کلمپ، پیچ و مهره و…

هنگام نصب گریتینگ، یک طرف چنگکی درون چشمه ی گریتینگ و طرف زیر ساپورت (ناودانی یا تیرآهن) قرار گرفته. همچنین ابرویی در روی گریتینگ با بسته شدن پیچ و مهره، محکم و باعث تثبیت بست و درنتیجه گریتینگ روی ساپورت ها خواهد شد.

بست را طبق استاندارد بین المللی ASTM A123 گریتینگ می کنند. طبق این استاندارد، ضخامت پوشش بست ۷۰ میکرون می باشد.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵