جعبه تقسیم کوچک؛ 4 نوع بسیار پرکاربرد

جعبه تقسیم کوچک؛ ۴ نوع بسیار پرکاربرد

جعبه تقسیم کوچک جزو قطعات بسیار کاربردی برای ایجاد انشعاب در مسیر برق کشی هستند. با استفاده از این قطعات می‌توانید اتصالات کاملاً ایمن و ایده آلی داشته باشید. معمولاً در داخل این باکس‌ها شمار بالایی از چندین ترمینال وجود دارد که هر کدام محل اتصال یک سیم برق هستند. ترمینال‌ها باعث جدا کردن هر اتصال نسبت به دیگری و منجر به تفکیک بخش داخلی باکس می‌شوند.

نمونه‌ها و مدل های مختلفی از این محصول طراحی و ساخته شده است که هر کدام بر اساس موقعیت نصب و شرایط محیط انتخاب می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده، متریال های فلزی و پلیمری مختلفی برای طراحی و تولید جعبه تقسیم برق استفاده می‌کنند. در این مقاله ضمن معرفی و توضیح هر کدام جزئیات فنی مضاعفی نیز ارائه خواهیم داد.

جعبه تقسیم برق کوچک از جنس ورق گالوانیزه

جعبه تقسیم گالوانیزه کاربردهای بسیار بالایی در محیط های پرتنش و صنعتی دارند. شما می‌توانید این باکس های فلزی را در فضایی که امکان و احتمال آسیب به محل اتصالات برق وجود دارد استفاده کنید. خوشبختانه ورق های گالوانیزه از با کیفیت ترین متریال فلزی و آلیاژ فولاد طراحی و ساخته می‌شوند. اگرچه ضخامت اندک و کنترل شده ای دارند اما به خوبی ساختار خود را حفظ می‌کنند.

واژه گالوانیزه نیز به دلیل پوشش های زینک مذاب بر روی ورقه های فولادی است. روند کار و نوع تولید این باکس‌ها به این صورت است که بعد از برش و ایجاد ضخامت استاندارد ورقه‌ها را در داخل زینک مذاب غرق می‌کنند تا کاملاً با مواد زینک پوشش‌دهی شوند. این نوع باکس ضد زنگ و ضد خوردگی است. بنابراین به خوبی می‌تواند در محیط های مرطوب مورد استفاده قرار گیرد.

سایزبندی های کاملی برای جعبه تقسیم کوچک از جنس ورق گالوانیزه وجود دارد که از پرکاربردترین آن می‌توان به ابعاد ۱۰*۱۰ ، ۱۵*۱۵ ، ۱۵*۲۰ ، ۲۰*۲۰ ، ۲۰*۳۰ ، ۳۰*۳۰ سانتیمتر اشاره کرد. باکس هایی که ابعاد بزرگتری دارند می‌توانند شمار بالایی از اتصالات را پشتیبانی کنند. اینکه شما کدام سایز از این باکس‌ها را انتخاب کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین موارد تعداد انشعابات، تعداد ورودی و خروجی لوله های برق و ترمینال های داخلی است.

جعبه تقسیم کوچک گالوانیزه با ساختار بسیار مقاوم

جعبه تقسیم کوچک؛ ساخته شده از متریال آلومینیوم

جعبه تقسیم آلومینیومی یکی دیگر از محصولات رایج است که برای پشتیبانی از اتصالات برقی و ایجاد انشعابات گسترده در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این باکس‌ها به جهت ساختار فلزی فوق العاده مقاوم و مستحکمی که دارند می‌توانند اتصالات داخلی را در برابر ضربه و دیگر تنش‌ها محافظت کنند. جعبه تقسیم کوچک که از جنس آلومینیوم ساخته شده است دارای یک درپوش هستند.

این درپوش‌ها برای سایر جعبه تقسیم‌ها مانند نمونه های گالوانیزه و پلاستیکی نیز وجود دارد. بنابراین محفظه داخلی باکس حتی در برابر گرد و غبار محیط و رطوبت نیز حفاظت خواهد شد. سایزبندی هایی که برای جعبه تقسیم آلومینیومی عرضه می‌شوند در اندازه های ۱۰*۱۰ ، ۱۵*۱۵ ، ۲۰*۲۰ طراحی و ساخت می‌شوند. همه این ابعاد مانند مدل های گالوانیزه بر حسب سانتیمتر است.

البته متغیر دیگری نیز برای معرفی ابعاد وجود دارد که شامل عمق یا ارتفاع جعبه تقسیم برق کوچک است. برای مدل های آلومینیومی ممکن است عمق قطعه در سایزهای ۵ و ۶ سانتی متر باشد. باکس های آلومینیومی دارای حفره‌ها و سوراخ های مختلفی در بدنه خود هستند که همین ساختار برای مدل گالوانیزه نیز وجود دارد. این حفره‌ها دارای سایز خاصی هستند که بر اساس ابعاد لوله تعیین می‌شود. سایز سوراخ‌ها عبارتند از pg13.5 ، pg16 ، pg21 است.

جعبه تقسیم کوچک آلومینیوم با چگالی بالا

جعبه تقسیم ضد انفجار

جعبه تقسیم کوچک ضد انفجار همانطور که از نام آن مشخص است برای محیط های با ریسک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فضاهای پر ریسک غالباً مراکزی هستند که با مواد اشتعال زا سرو کار دارند. بروز هرگونه اتصال کوتاه و تخلیه الکتریکی در محل اتصالات می‌تواند باعث انفجار و بروز آتش سوزی و مواردی از این قبیل شود. جعبه تقسیم ضد انفجار مدل‌ها و نمونه های مختلفی دارند و هرکدام دارای درپوش بسیار محکم و مقاوم هستند.

کاورها یا درپوش‌ها با استفاده از پیچ های متعدد و فلزی به بدنه اصلی متصل می‌شوند. بنابراین هیچ عامل خارجی امکان دسترسی به داخل باکس را ندارند. اکثر نمونه های طراحی شده دارای یک لایه آب بند پلیمری هستند که در محل اتصال درب و بدنه قرار دارند.

کابل‌ها و لوله هایی که به داخل جعبه تقسیم کوچک هدایت می‌شوند معمولاً با استفاده از قطعات اتصال دهنده مختلف مانند گلند تثبیت و پایدار باقی می‌مانند. پس ما به لوازم جانبی دیگری همچون انواع گلند‌ها نیاز داریم تا به تکمیل اتصالات خود بپردازید.

جعبه تقسیم کوچک ضد انفجار برای محیط های پر ریسک

جعبه تقسیم پلاستیکی

جعبه تقسیم پلاستیکی ساخته شده از پلیمرهای ساختار یافته هستند که معمولاً در محیط های کم تنش و سازه های مسکونی نصب و راه اندازی می‌شوند. این باکس های پلیمری همانند نمونه های آلومینیومی و گالوانیزه نسبت به ضربه مقاومت چندان بالایی ندارند. تاکید می‌کنیم این قطعات در فضاهای ایزوله و بسته که احتمال آسیب بسیار کم است استفاده شوند.

سایزبندی های کاملی برای جعبه تقسیم کوچک پلاستیکی وجود دارد و محدودیتی برای انتخاب سایز مورد نیاز ندارید. رنگ بندی این باکس‌ها رنگ سفید است. این قطعات به صورت روکار نصب می‌شوند و نوع طراحی آن به گونه ای است که به دکوراسیون و نمای داخلی سازه آسیبی وارد نمی کنند. البته برخی از آنها رنگ پذیری خوبی دارند و شما می‌توانید حتی روی این باکس‌ها را رنگ آمیزی کنید.

نکته بسیار مهمی که همواره باید مد نظر قرار دهیم انتخاب صحیح این باکس‌ها است. در این مقاله ۴ نوع جعبه تقسیم برق را معرفی کردیم که شامل نمونه های گالوانیزه، آلومینیومی، ضد انفجار و پلاستیکی بودند. برای انتخاب و خرید این قطعات باید ببینید که شرایط محیط شما به چه صورت است تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

جعبه تقسیم کوچک پلاستیکی قابل استفاده در محیط های کم تنش

خرید انواع جعبه تقسیم از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می‌توانند متنوع ترین نمونه های جعبه تقسیم برق را از شرکت پتروکاسپین خریداری کنند. سایزبندی های کاملی از این جعبه تقسیم‌ها در این شرکت وجود دارد که هر کدام با مقرون به صرفه ترین قیمت و کیفیت فوق العاده بالا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کارشناسان ما در حوزه فروش اطلاعات و جزئیات فنی کاملی را ذکر خواهند کرد تا یک انتخاب صحیح و ایده آلی را تجربه کنید. جهت دریافت مشاوره و آگاهی از قیمت با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵