خم کاری لوله برق

روش خم کردن لوله برق

روش خم کردن لوله برق

هدف از خم کاری لوله برق تغییر مسیر ان در جهات مختلف است.در لوله کشی فولادی گالوانیزه خم کردن لوله مجاز نیست و به جای آن باید از زانو های گالوانیزه یا چدن جکش خوار استفاده شود.

خم کاری لوله برق و انواع آن

خم کاری عبارتند از پیچاندن تارهای تشکیل دهنده اجسام حول یک محور. این عمل می تواند به وسیله دست یا دستگاه صورت پذیرد.

خم کاری لوله فولادی را می توان به دو صورت سرد و گرم می توان انجام داد :

۱- خمکاری لوله به طریق سرد با خم کن اهرمی :

عمل خم کاری لوله به طریق سرد با خم کن اهرمی معمولا روی لوله های کم قطر که حداکثر قطر آنها ۳/۴ اینچ است انجام می شود.
شعام خم این لوله ها را برای جلوگیری از دو پهن شدن (دفرمه شدن) مقطهع انها بیش از چهار برابر قطر نامی لوله در نظر میگیرند.

۲- خم کاری لوله به طریق گرم :

خم کاری لوله به طریق گرم معمولا در مورد لوله های فولادی سیاه با قطر کم انجام می شود. و در لوله کشی فولادی گالوانیزه مجاز نیست.

خم کاری لوله برق کاسپین پایپ

خم-کاری-لوله-برق-کاسپین-پایپ

دستگاه های خم کاری لوله برق

خم کن اهرمی :

در این شیوه خم کردن لوله با نیروی دست انجام میشود. و برای خمکاری لوله های مسی و لوله های جدار نازک فولادی (لوله های برق) سایز پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

خم کن مکانیکی :

خم کن مکانیکی که مشابه جک های مکانیکی عمل میکند دارای یک پیچ است که با پیچاندن تدریجی دسته ی آن پارچه خم کن به جلو حرکت کرده و لوله را خم میکند.

استفاده از گیره صحرایی :

در بدنه اکثر گیره ها لوله کشی سیار (صحرایی) سوراخ هایی در قطر های متفاوت تعبیه شده که به وسیله انها می توان لوله هایی با قطر کم را با دست خم نمود.

خم کن هیدرولیکی :

خم کن هیدرولیکی وسیله ای ست که از آن برای خم کردن لوله های فولادی سیاه درزدار در لوله کشی حرارت مرکزی و تهیه مطبوع استفاده می شود.

خم کن هیدرولیکی بر اساس بعضی از جک های هیدرولیکی اتومبیل ها عمل میکند . با حرکت دادن اهرم به سمت پایین و بالا پیستون به واسطه روغن درون سیلندر به جلو حرکت کرده و با قرار گرفتن پارچه خم کن در جلو پیستون به تدریج لوله ی چسبیده به بازوهای نگه دارنده خم میشود.

برای اطلاع از خم کاری لوله برق می توانید با کاسپین پایپ با این شماره در ارتباط باشید.  تلفن فروش : ۴۱۸۰۵ – ۰۲۱