انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق

انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق

لوله گالوانیزه برق ، یکی از تجهیزات اصلی برای محافظت از هادی های الکتریکی محسوب می شوند که توانسته اند کلیه ی پارامترهایی لازم جهت حمایت و پشتیبانی از کابل ها و سیم های برق را مهیا کنند. آنچه که این قطعات را منحصر به فرد کرده، وجود یک چارچوب کاملاً سخت و یکپارچه در ساختار آن هاست که حامل های انرژی را از هرگونه عامل خارجی و آسیب زننده دور می کنند. در انتخاب آن ها متغیرهای زیادی دخیل هستند که هر کدام در جایگاه خود قابل بحث و کنکاش می باشد. در این مقاله قصد داریم به متغیر سایز لوله گالوانیزه برق بپردازیم که جوانب مختلفی را در بر می‌گیرد.

اولین مرحله و گام اصلی جهت انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق ، توجه به گستردگی پروژه می باشد. در مجموعه های صنعتی معمولاً از سایزهای مختلف لوله گالوانیزه استفاده می شود زیرا این مناطق زوایای متنوعی در مسیر کابل کشی دارند و نمی توان از یک نوع سایز لوله گالوانیزه برق استفاده کرد. درواقع میزان انرژی مورد نیاز یک مجموعه است که تعیین کننده ابعاد تجهیزات مورد نیاز می باشد یعنی هر چقدر پروژه ی شما به انرژی الکتریکی بیش تری احتیاج داشته باشد به همان نسبت ابعاد کابل ها و مخصوصاً سایز لوله گالوانیزه برق متنوع تر خواهند بود.

لذا به طور کلی در انتخاب سایز لوله ها توجه به ابعاد پروژه و مقدار انرژی مورد نیاز، زوایای موجود در محیط و همچنین ابعاد و حجم کابل ها ، می توانند شما را در گزینش سایز استاندارد لوله ها کمک کند.

تناسب سایز لوله گالوانیزه برق با حجم هادی های الکتریکی

از المان های دیگری که باید به آن توجه کنیم حفظ تناسب میان سایز لوله گالوانیزه برق و حجم کابل ها و سیم های الکتریکی است. شما نمی توانید از هر نوع سایزی برای هر نوع کابل استفاده کنید چرا که در این صورت مسیر کابل کشی شما دچار یک بی نظمی و عدم هماهنگی خواهند شد.

در اغلب اوقات انتقال کابل های قطور از شبکه ی اصلی به سیستم های توزیع نیازمند ابعاد بزرگ تری از لوله هستند، به طوریکه در برخی مواقع هر چقدر از مبدأ منبع تغذیه دورتر می شویم سایز لوله گالوانیزه برق متنوع تر خواهند شد. به بیان دیگر زمانی که ما قصد داریم از ترانس های برق یک انشعاب به داخل مجموعه ی خود برقرار کنیم معمولاً از کابل های بزرگ تر استفاده می کنیم و طبیعتاً لوله هایی که در این مسیر کابل کشی به کار گرفته می شود، دارای سایز بزرگ تری  خواهند بود.

به محض آنکه جریان برق وارد مجموعه شد می توانیم از طریق سیستم های توزیع، جریان را به نقاط مختلف منتقل کنیم. از آنجایی که در سیستم توزیع تعداد نقاط انشعاب گیری بیش تر و متنوع تر است لازم است که متناسب با حجم کابل ها و سیم ها لوله های خود را انتخاب کنیم.

انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق

دامنه ی ابعاد و سایز لوله گالوانیزه برق

در طراحی و ساخت لوله گالوانیزه برق سعی می شود همواره یک چارچوب کاملاً استاندارد که همگی برگرفته از یکسری قوانین و پروتکل های از پیش تعیین شده است، به بهترین شکل ممکن رعایت شود. کلیه شرکت ها نیز روند حرکتی خود را بر مبنای این اصول تنظیم می کنند تا مطمئن باشند محصول نهایی آن ها ساختار، و مهم تر از همه کارایی خود را در طولانی مدت حفظ می کند.

دامنه ابعاد و سایز لوله گالوانیزه برق از لحاظ طبقه بندی به دو گروه کلی تقسیم می شوند. گروه اول ابعاد طولی لوله ها را تشکیل می دهند و گروه دوم سایز و قطر خارجی آن ها را در بر می گیرد. طبیعتاً این دو گونه تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. طول های استانداردی که برای لوله ها در نظر می گیرند معمولاً در ابعاد ۳ و ۶ متری هستند. این ابعاد درواقع چندین مزیت عمده دارند که اصلی ترین آن حمل و نقل آسان و جابه‌جایی راحت تر آن ها می باشد. البته می توان سایز لوله گالوانیزه برق را با استفاده از یکسری تجهیزات مخصوص در ابعاد دلخواه تغییر داد و سپس از طریق اتصالاتی مانند کاندولت انشعابات متنوعی را در مسیر لوله کشی برقرار کرد.

قطر خارجی لوله از دیگر عوامل تأثیر گذار بر سایز لوله ها است، و این متغیر نیز طبق اصول از پیش تعیین شده روی آن ها پیاده سازی می شوند. به طور کلی این ابعاد در بازه های بین ۱٫۵ سانتی متر تا ۶ سانتی متر و در مواردی تا ۱۰ سانتی متر نیز قابلیت افزایش دارند. در جدول زیر می توانید به طور دقیق تر سایز لوله گالوانیزه برق را مشاهده کنید تا دید بازتری نسبت به انتخاب آن ها داشته باشید.

انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق

 

انتخاب مناسب ترین سایز لوله گالوانیزه برق

رابطه ی سایز لوله گالوانیزه برق با مقاومت آن

مقاومت تجهیزات پشتیبانی کابل برق از مهم ترین ویژگی های این محصولات می باشد. از آنجایی که این هادی های الکتریکی ممکن است در مسیر خود از نقاط تنش زا عبور کنند احتمال بروز هرگونه آسیب فیزیکی به آن ها وجود دارد، بنابراین این لوله ها باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند تا در مقابل تنش های خارجی حداکثر مقاومت را از خود نشان دهند.

طبق جداول بالا می توان اینگونه استنباط کرد که با افزایش سایز لوله طبیعتاً ضخامت یا thickness لوله نیز بیش تر می شود. قطعاً باید با افزایش ضخامت، مقاومت بیش تری را از این قطعات شاهد باشیم اما همان طور که می دانید المان دیگری نیز در صورت افزایش سایز لوله گالوانیزه برق دخیل خواهد بود و آن وزن قطعه است. به عنوان یک قانون کلی می توان اینگونه عنوان کرد که بین سایز، مقاومت، و وزن یک رابطه ی متعادلی برقرار است که با تغییر هر کدام، دیگری نیز دچار تغییر خواهد شد.

اولویت های اصلی در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین با سابقه ی بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ی تولید انواع لوله گالوانیزه برق توانسته است با مشارکت در پروژه های عظیم ملی، کارنامه ی درخشانی را از خود بجای بگذارد. آنچه که برای این شرکت اهمیت دارد درواقع حرکت در مسیر یکسری قواعد و چارچوبی که همگی از استانداردهای جهانی پیروی می کنند. این معیار یکی از الویت های بنیادین شرکت محسوب می شود که سایر المان ها در تبعیت از آن می باشند.

جهت مشاوره و خرید انواع لوله گالوانیزه برق می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید انواع لوله گالوانیزه برق : ۰۲۱۴۱۸۰۵