سینی فلزی کابل برق | سینی برق صنعتی | سینی کابل نردبانی

سینی برق صنعتی

سینی برق صنعتی

Electric tray industrial

سینی برق صنعتی جهت انتقال کابل های برق در سایز های مختلف تولید شده و از ورق گالوانیزه گرم تولید می گردد.

  • بصورت اتصالات عمودی و افقی تولید می گردد.
  • از مهم ترین موارد استفاده از آن در زمان است که از خط اصلی برق کشی و کابل های اصلی انشعابات فرعی استفاده می شود و همچنین در ارتباط بین برق های مختلف می باشد.
  • از ورق گالوانیزه گرم تولید میگردد.
  • در ضخامت های ۱ میل  ،  ۱٫۲۵ میل ، ۱٫۵ میل ، ۲ میل و ۲٫۵ میلیمتر تولید و عرضه میگردد.
  • ارتفاع لبه سینی های برق صنعتی در ارتفاع ۳ سانت ، ۴ سانت ، ۵ سانت ، ۶ سانت می باشد.
  • معمولا درب آن از ورق کمتر از خود ورق سینی برق صنعتی تولید می گردد.
  • در دو نوع بدون پانچ و پانچ شده تولید می گردد.

انواع سینی های برق صنعتی

  • سینی برق بدون پانچ
  • سینی برق پنچ دار
  • سینی برق چهار خم
  • سینی برق شش خم

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی بیرون و داخل سینی صنعتی ، از ورق گالوانیزه گرم استفاده می شود. مشخصات محصول تولیدى  سینی های برق صنعتی ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

انواع سینی های برق صنعتی

چرا سینی برق صنعتی سبب افزایش امنیت سیستم کابل کشی می شود؟

یکی از موضوعاتی که در پروژه های کابل کشی با استفاده از سینی برق صنعتی همواره مد نظر قرار می گیرد این است که امنیت کابل ها تحت هر شرایطی حفظ و در مواردی افزایش یابد. همانطور که می‌دانید کابلهای برق حامل جریان الکتریکی بسیار قوی هستند که اگر دچار آسیب فیزیکی شوند قطعا می توانند خسارات بسیار جبران ناپذیری را در مجموعه‌های صنعتی ایجاد کنند.

بنابراین ما باید اصول و قواعد جایگذاری آنها را در سازه های صنعتی رعایت کنیم تا بتوانیم از صدمه و خسارات به این کابل ها جلوگیری کنیم. یکی از اقدامات رایج که در این خصوص انجام میشود اجرای سینی کابل در سازه مورد نظر می باشد. در واقع شما نمی توانید کابل های الکتریکی را بدون تجهیزات پشتیبانی در یک مجموعه صنعتی رها کنید.

به همین دلیل لازم است که با قطعاتی تحت عنوان سینی کابل یک سیستم پشتیبانی و حمایتی را برای این هادی های الکتریکی ارزشمند تدارک ببینید. سینی کابل صنعتی به جهت جنس و متریالی که دارد به خوبی می تواند کابل های برق را پوشش دهی کند. نوع ساختار آنها به گونه ای است که دارای سطحی تخت و همه جانبه هستند که در کنار درپوش فلزی خود عملاً می توانند پوششی ایمن را برای کابلها فراهم کنند.

سبک بودن سینی کابل صنعتی چه تاثیری در فرایند نصب دارد؟

از ویژگی های بسیار منحصر به فردی که سینی کابل صنعتی دارد این است که وزن پایینی دارند. در واقع این مزیت یا به نوعی ویژگی ساختاری باعث می شود تا فرایند نصب و اتصال آنها بر روی سازه خصوصاً در ارتفاعات بلند سهل و آسان شود. زمانی که یک قطعه فلزی دارای وزن بالایی باشد لازم است که شما از یکسری تجهیزات بالابرنده مکانیکی استفاده کنید تا بتوانید این قطعات را در محل مربوطه نصب کنید.

اما اگر قطعات مورد نظر وزن پایینی داشته باشند شما می توانید به راحتی آنها را به صورت انفرادی بلند کنید و با انجام اتصالات محکم آنها را بر روی دیواره سازه یا سقف اتصال دهید. اینکه سینی برق صنعتی دارای وزن پایین می باشد به دلایل مختلفی بستگی دارد. اولین موضوع ضخامت کنترل شده و پایین آن هاست. در واقع این سینی ها از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته شده اند که ضخامت به نسبت مناسبی نسبت به نوع کارکرد و عملکرد خود دارند.

همین موضوع ضخامت در ورق های فلزی اولین عاملی است که باعث کاهش وزن سینی ها میشود. البته سبک بودن سینی ها به این معنا نیست که مقاومت کمی دارند بلکه بالعکس در کنار وزن پایین خود مقاومت، استحکام و سختی بالایی نیز دارند.

چرا سینی برق صنعتی سبب افزایش امنیت سیستم کابل کشی می شود؟

علت وجود پانچ بر روی بدنه سینی کابل صنعتی

کابلهای برق، حامل جریان های پرفشار الکتریکی هستند. بنابراین طبیعی است که پس از برقراری جریان در داخل رشته سیم ها شاهد افزایش دما در این کابل ها باشیم. زمانی که دمای بدنه کابل افزایش می یابد می‌تواند به کابلهای مجاور خود و به طور کلی ساختار کابل ها آسیب وارد کند. تصور کنید چندین کابل با ضخامت های مختلف را بر روی یک سینی کابل برق بچینند.

اگر تهویه مطبوعی بر روی محفظه سینی ها برقرار نباشد ممکن است دمای داخلی محفظه به حدی بالا برود که دیگر کابل ها نتوانند عملکرد بهینه ای داشته باشند. بنابراین در ساخت سینی برق صنعتی همواره سعی می شود از ورقهای مشبک، پانچ دار یا سوراخ شده استفاده کنند تا از این طریق بتوانند یک تهویه هوای مناسبی را بر روی کابل های برق ایجاد کنند. موضوع تهویه برای کابل ها فوق العاده اهمیت دارد به طوری که در برخی از موارد حتی ممکن است از درپوش های فلزی نیز استفاده نشود.

چرا سینی های کابل صنعتی دچار زنگ زدگی نمی شود؟

سینی کابل صنعتی ساخته شده از ورق های فولادی می باشد. بنابراین در این نوع متریال بروز زنگ‌زدگی امر طبیعی و اجتناب پذیر است. اما ما نمی خواهیم که بعد از خرید این سینی ها و قرار دادن آنها در مجاورت آب و هوای محیط و رطوبت فضای اطراف شاهد زنگ زدگی، اکسیداسیون و تغییر رنگ آنها باشیم. به همین جهت تولید کنندگان و سازندگان سینی برق صنعتی برای این موضوع تدابیر اساسی اندیشیده اند که باعث میشود عملاً این سینی ها از زنگ زدگی محافظت شوند.

وجود پوشش گالوانیزه گرم بر روی سینی کابل استاندارد باعث می شود تا هم دوام آنها افزایش یابد و هم اینکه دچار زنگ زدگی نشوند. این پوشش های گالوانیزه گرم در واقع همان محلول زینک مذاب هستند که در یک فرآیند جداگانه بر روی ورق های فولادی قرار می گیرند.

مشاوره قیمت و خرید سینی های کابل از شرکت پتروکاسپین

قطعات مورد استفاده در نصب سینی کابل

اولین نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که نصب سینی کابل صنعتی چندان فرآیند ساده‌ای نیست. چرا که این سینی ها جزوه تجهیزات حمل کننده کابل های برق هستند و باید با ظرافت بالایی به نصب و اتصال آنها بر روی سازه بپردازیم. لذا اگر خطایی در فرایند نصب رخ دهد در یک بازه زمانی محدود قطعاً سیستم کابل کشی شما از سازه مورد نظر دچار ریزش میشود.

برای نصب سینی برق صنعتی از چندین اتصال مهم با عنوان اتصالات سازه ای استفاده می‌شود. این اتصالات شامل راد ساپورت سقفی، سی چنل ها، ساپورت ها و براکت ها هستند. هر کدام از این قطعات وظیفه و مسئولیت منحصر به فرد خود را دارند و اگر با شناخت بالا از این قطعات استفاده کنیم می توانیم این اطمینان را داشته باشیم که امنیت شبکه مشتمل بر سینی ها و کابل ها در بلند مدت تامین خواهد شد.

ساپورت ها معمولاً جزو اتصالات سقفی محسوب می‌شوند که همراه با براکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. سی چنل ها نیز معمولاً به عنوان تکیه گاه در زیر بستر سینی ها قرار می گیرند تا بتوانند وزن آنها را مهار کنند.

مشاوره قیمت و خرید سینی های کابل از شرکت پتروکاسپین

اگر به دنبال خرید سینی برق صنعتی برای مجموعه خود هستید پیشنهاد می شود با شرکت پتروکاسپین تماس بگیرید. این مجموعه همواره سعی کرده است بالاترین کیفیت و استاندارد را در مورد محصولات خود لحاظ کند. به همین دلیل شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که در قبال هزینه ای که برای خرید قطعات صرف می کنید قطعاً طول عمر بالایی را در این محصولات شاهد خواهید بود. قیمت محصولات برای صنعتگران بسیار به صرفه در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید یک حجم وسیعی از این قطعات را تهیه کنید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵