لوازم سینی کابل

لوازم سینی کابل

لوازم سینی کابل

لوازم سینی کابل به تجهیزات و قطعاتی گفته می شود که در برای سیم کشی و کابل کشی در ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوازم برای اتصال دقیق و ایمن سینی ها و ریل های کابل برق به کار می روند. از آنجایی که کابل های برق در ساختمان، وظیفه انتقال انرژی الکتریکی را دارند، امنیت کابل ها در مسیرهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسأله به ویژه برای کارخانه ها و صنایع بزرگ و واحدهای تولیدی، حساسیت و ظرافت بیشتری را طلب می کند؛ چرا که در یک کارخانه امکان بروز حوادث ناگوار ناشی از جرقه برق یا آتش سوزی در اثر نقص در کابل ها بسیار زیاد است.

انواع لوازم سینی کابل برق

لوازم سینی کابل ، جزو ضروریات کابل کشی هستند؛ به عبارت ساده تر باید بیان نمود که این لوازم جانبی در حقیقت، همانند اتصالات در لوله کشی ها هستند. مسیرهای کابل کشی با سینی و ریل های کابل، تنها با استفاده از این لوازم میسر خواهد بود. این تجهیزات عموماً از استنلس استیل یا فولاد گالوانیزه مقاوم ساخته می شوند.

لوازم سینی کابل

لوازم سینی کابل

مدل های مختلف از لوازم سینی برق را به اختصار به صورت زیر معرفی می کنیم:

کوپلر سینی برق: این لوازم به صورت قطعات مربعی شکل با یک سوراخ در میانه خود هستند که برای اتصال دو سینی برق به یکدیگر به کار می رود.

پیچ و مهره و بست: مجموعه پیج و مهره و بست، همگی برای اتصال و محکم کردن دو قطعه از سینی یا ریل های کابل برق مورد استفاده قرار می گیرند.

سبد سیم: لوازم سبد سیم، شامل یک قطعه مربعی شکل لبه دار است که تعدادی سوراخ با ابعاد معین در وسط آن وجود دارد. سیم ها و کابل ها با توسط به قطر آنها از داخل این سوراخ ها عبور داده می شوند. انواع مدل های سبد سیم در بازار وجود دارند که بسته به نوع سیم ها یا مسیر نصب سینی های کابل برق از آنها استفاده می شود.

پیچ و مهره: لوازم پیچ و مهره نیز از متداول ترین ابزارها برای اتصال سینی ها و ریل های کابل برق به یکدیگر هستند. این لوازم نیز در اندازه های مختلف به کار می روند.

آنچه در مورد استفاده از لوازم و تجهیزات جانبی برای نصب سینی و ریل های کابل برق اهمیت دارد این است که انتخاب هر یک از این اتصالات باید با نظر نصاب و متخصص فنی برق انجام شود. سیم ها باید به دقت در محل مورد نظر قرار گیرند تا از حوادث خطرناک در ساختمان ناشی از اتصالات برق، جلوگیری گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.