لوله برق گالوانیزه گرم PG 21

لوله برق گالوانیزه گرم pg 21

لوله برق گالوانیزه گرم pg21 که به روش تولید از ورق گالوانیزه گرم انجام می شود . یکی از لوله های پر مصرف و مقرون به صرفه برای استفاده در محیط های بیرونی و باز می باشد. موارد استفاده لوله برق گالوانیزه گرم عبور کابل های برق و شبکه و سیستم های امنیتی و نصب در محیط های بیرونی می باشد.

ضخامت لوله گالوانیزه pg21 بصورت استاندارد ۱٫۲۵ میلیمتر و به صورت سفارشی ۱ و ۱٫۵ هم تولید می گردد. لوله گالوانیزه pg21 در طول سه متری و در بسته های ۱۰ شاخه ای معادل ۳۰ متر بسته بندی می گردد. لوله بر اساس استاندارد BS 40430  تولید می گردد.

مزایای لوله برق گالوانیزه pg21 کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (لوله های برق استنلس استیل )
  • اتصالات آسان و در دسترس ( بوشن گالوانیزه گرم و ….. )
  • طول مناسب ۳ متری جهت حمل و نقل آسان و نصب راحت

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ  ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

سایز لوله برق گالوانیزه گرم

  • لوله برق گالوانیزه گرم PG21
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG42
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG16
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG36
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG48
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG13.5
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG29

لوله-گالوانیزه-گرم-pg-21

بررسی وزن لوله برق گالوانیزه

به طور کلی متغیر وزن لوله برق گالوانیزه گرم pg21 جزو مشخصه های اصلی این محصول می باشد و کلیه مشتریان تمایل دارند که قبل از خرید خود از این اطلاعات آگاه باشند. در قسمت های قبل چندین نمونه از لوله برق گالوانیزه گرم pg در نمره های مختلف ذکر شد که هر کدام از لحاظ وزنی با دیگری کاملا متفاوت است. اگرچه از نظر متریال ساخت و فرآیند گالوانیزاسیون با یکدیگر مشابه هستند اما مشخصات فنی آن ها با یکدیگر فرق دارند.

در مورد لوله برق گالوانیزه گرم pg21 وزن لوله برابر ۰٫۷۸۵ کیلوگرم برای یک متر طول لوله است. با توجه به آنکه بندیل و بسته بندی لوله های برق در شاخه های سه متری انجام می شود در نتیجه هر تکه لوله وزنی حدود ۲٫۳۵۵ کیلوگرم خواهد داشت. این مقدار برای لوله های فولادی یک وزن بسیار سبک محسوب می شود که امتیازات فراوانی برای شما دارد.

از جمله مزیت های آن می توان به بسته بندی راحت و نقل و انتقال آن اشاره کرد. طبیعتا هر چقدر وزن لوله سبک تر باشد تعداد بندیل های بیشتری از آن را می توان جابه جا کرد. البته در فرآیند نصب نیز شرایط سهل و آسانی را خواهید داشت بطوریکه می توانید لوله برق گالوانیزه گرم pg21 را بصورت انفرادی در محل مورد نظر خود، بدون تجهیزات حمل ماشینی، قرار دهید.

ارزیابی ضخامت لوله برق گالوانیزه pg21

ضخامت لوله برق گالوانیزه گرم pg21، ابعاد دیواره ی لوله را معرفی می کند که با توجه به ماهیت خود و اینکه با چه نوع کاربری مورد استفاده قرار می گیرند غالباً دارای یک مقدار کنترل شده هستند. اینکه به چه دلیل دارای مشخصات ابعادی کنترل شده هستند در قسمت بعد در مورد آن ها صحبت خواهد شد. همان طور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد لوله برق گالوانیزه گرم pg21 دارای یک ضخامت ۱٫۲۵ میلیمتر می باشد.

ارزیابی دقیقی که می توانیم در مورد این رقم داشته باشیم این است که ضخامت مذکور تنها مختص همین لوله است. حال آنکه دیگر لوله ها مانند لوله برق گالوانیزه گرم pg11 و همچنین pg13.5 دارای ضخامت ۱ میلیمتر هستند. البته در مواردی نیز می توان سفارشی سازی کرد. لوله برق pg29 دارای ضخامت ۱٫۳ میلیمتر و pg48 یک ضخامت ۱٫۵ میلیمتری دارد.

اما چرا میان ضخامت لوله ها تفاوت وجود دارد. علت این امر افزایش قطر آن هاست. هر چقدر قطر لوله بیشتر شود لازم است که قدری به ضخامت لوله افزوده شود تا تعادل و هماهنگی ساختاری میسر شود. افزایش قطر و ضخامت قطعاً روی وزن محصول تاثیر مستقیم می گذارد که منجر به افزایش آن می شود.

ارزیابی ضخامت لوله برق گالوانیزه pg21

مقایسه قطر لوله برق گالوانیزه گرم pg21 با سایر لوله های برق

توجه به قطر لوله برق گالوانیزه گرم pg21 و همچنین سایر لوله فوق‌العاده با اهمیت است. درواقع این قطر لوله است که مشخص می کند، شما مجاز به استفاده از چه مقدار از حجم کابل های برق هستید. قطعاً اگر حجم کابل بسیار بیشتری از حد انتظار دارید و از کابل های قطورتر و بزرگتر استفاده می کنید نمی توانید توجه خود را به خرید لوله های با قطر کوچکتر معطوف کنید.

زیرا این سایز لوله مناسب حجم کاری شما نیست. اما در مورد لوله برق گالوانیزه گرم pg21 یک قطر مشخص و استانداردی تعریف شده است که به انضمام ضخامت لوله است. یعنی قطر داخلی لوله به علاوه ضخامت لوله را با عنوان قطر خارجی در کاتولوگ اطلاعات لوله ها و جداول مربوطه مطرح می کنند. قطر خارجی لوله برق pg21 برابر ۲۸٫۳ میلیمتر است که با تبدیل واحد حدود ۲٫۸ سانتی متر می شود.

این سایز لوله ای تقریبا مناسب کابل کشی های سبک تر و با ابعاد کوچک هستند. شما می توانید این لوله ها را به جهت ابعاد ایده آل خود در دیوار، سقف و سایر نقاط سازه نصب و کابل های موجود را با استفاده از آن هدایت کنید.

دلایل کنترل وزن و قطر لوله برق گالوانیزه pg21

همان طور که می دانید لوله های فولادی برق بالاخص لوله برق گالوانیزه گرم pg21 در مسیرهای معلق یا سقفی استفاده می شوند. طبیعتا در چنین شرایطی کلیه مهندسین طراح به فکر کاهش وزن لوله در عین حفظ مقاومت آن هستند. به طور مثال در قسمت های قبل وزن هر متر لوله برق pg21 برابر ۰٫۷۸۵ کیلوگرم ذکر شد. تصور کنید این مقدار به ۱۰ کیلوگرم افزایش یابد.

در آن صورت آیا می توانید امنیت و پایداری لوله را در حالت معلق تضمین کنید؟ آیا می توان از عدم فروریزی آن و جدا نشدن از محل اتصال خود اطمینان خاطر داشت؟ قطعاً پاسخ منفی است زیرا لوله های با وزن بالا در طولانی مدت ممکن است تنها با یک تنش کوچک از محل خود جدا شوند. چرا که نیروی بسیار بالایی به صورت مستمر در محل اتصال آن ها وارد می شود.

اما لوله برق گالوانیزه گرم pg21 به دلیل داشتن یک ضخامت کنترل شده قطعاً دارای وزن مطلوبی نیز خواهد بود. با این ویژگی منحصر به فرد به راحتی می توانید لوله برق را در سقف ، دیوار و هر جای دیگری از سازه با ضریب ریسک بسیار پایین نصب کنید. البته در دیگر لوله برق های مشابه و بزرگتر مانند لوله برق گالوانیزه گرم pg36 و همچنين pg48 نیز همین ویژگی ها کاملاً صدق می کند.

ارزیابی ضخامت لوله برق گالوانیزه pg21

عوامل تاثیر گذار بر افزایش مقاومت لوله برق گالوانیزه گرم

یکی از عواملی که بر افزایش استحکام، دوام و مقاومت لوله برق گالوانیزه گرم pg21 تاثیر می گذارد جنس و متریال ساخت آن است. با توجه به اهمیت بسیار بالای حفاظت از کابل های برق نمی توان از متریال با سختی پایین و اصولاً فلزات نرم در ساخت لوله ها استفاده کرد. به همین دلیل اکثر سازندگان و شرکت های تولید کننده ترجیح می دهند متریال فولاد را برای تولید این لوله ها استفاده کنند.

ترکیبات فولادی بکار رفته در ساخت لوله برق گالوانیزه گرم pg21 اگرچه دارای ضخامت به نسبت پایینی هستند اما این دلیلی بر کاهش مقاومت آن ها نیست. عنصر فولاد در ضخامت های پایین نیز دارای چگالی و درجه سختی بسیار بالایی هستند و می توانند در هر نوع محیطی مقاومت فیزیکی داشته باشند. البته اعمال مراحل گالوانیزه گرم نیز مزید بر علت خواهند شد و درجه مقاومت فلز را چندین برابر می کنند.
جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵