لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 کاسپین پایپ که به روش تولید از ورق گالوانیزه گرم انجام می شود . یکی از لوله های پر مصرف و مقرون به صرفه برای استفاده در محیط های بیرونی و باز می باشد. موارد استفاده لوله برق گالوانیزه گرم  عبور کابل های برق و شبکه و سیستم های امنیتی و نصب در محیط های بیرونی می باشد.

ضخامت لوله گالوانیزه pg 36 بصورت استاندارد ۱٫۵ میلیمتر و به صورت سفارشی ۲ و ۲٫۵ هم تولید می گردد. لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 در طول سه متری و در بسته های ۷ شاخه ای معادل ۲۱ متر بسته بندی می گردد. لوله بر اساس استاندارد BS 40430  تولید می گردد.

مزایای لوله برق گالوانیزه pg 36 کاسپین پایپ

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (لوله های برق استنلس استیل )
  • اتصالات آسان و در دسترس ( بوشن گالوانیزه گرم و ….. )
  • طول مناسب ۳ متری جهت حمل و نقل آسان و نصب راحت

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

سایز لوله برق گالوانیزه گرم

  • لوله برق گالوانیزه گرم PG21
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG42
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG16
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG36
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG48
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG13.5
  • لوله برق گالوانیزه گرم PG29

لوله-گالوانیزه-pg-36

تفاوت میان گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد

قبل از هر چیز باید بگوییم که لوله برق گالوانیزه گرم pg36 همان طور که از نام آن مشخص است از روش گالوانیزه گرم تولید می شود. اما چه تفاوتی میان گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد وجود دارد و کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

گالوانیزه گرم یک روش بسیار عالی برای محافظت از زنگ زدگی و خوردگی انواع لوله برق می باشد. در این روش ابتدا یک محفظه پر از محلول زینک مذاب در دمای حدوداً ۵۰۰ درجه سلسیوس تدارک می بینند. سپس قطعات به صورت عمقی وارد این محلول می شوند و سپس خارج می شوند. این تکنیک باعث می شود تا ترکیبات زینک در ریزترین منافذ سطحی لوله ها نفوذ کرده و یک لایه ی سخت محافظی را ایجاد کند.

در گالوانیزه سرد که معمولاً با نام گالوانیزه الکتریکی نیز از آن یاد می شود، قطعات پس از آنکه به طور کامل از مواد روغنی و ناخالصی ها پاک شدند وارد حمام زینک با دمای پایینتر می شوند. پس از آن با اتصال مستقیم به تجهیزات الکترولیت و حرکت جریان از قطب مثبت به قطب منفی باعث می شوند تا لایه ای از زینک روی لوله ها شکل گیرد. عموما لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 به واسطه ی روش گرم گالوانیزاسیون عمر و دوام بسیار بیشتری از لوله هایی دارند که به روش سرد گالوانیزه شده اند.

مکان های قابل استفاده از لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

انتقال کابل های پرقدرت حامل جریان برق، خصوصا در محیط های صنعتی که جزو محیط های پر تنش هستند به یک امر کاملاً مهندسی تبدیل شده است. به این صورت که انواع قطعات و تجهیزات پشتیبان کابل از جمله لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 را در چه نقطه ای از سازه نصب کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود. با توجه به جنس فلز استیل این لوله ها نمی توان آن ها را در مجاورت تجهیزات پر حرارت صنعتی قرار داد.

همان طور که می دانید فلزات رسانای گرمایی خوبی هستند و محیط های پر حرارت عملا به کابل ها آسیب می رساند. لوله برق گالوانیزه گرم pg36 در نواحی دیواری، سقف و حتی زیر مصالح قابلیت نصب دارند. این مورد بستگی به نوع سازه و معماری آن دارد. در برخی مواقع شرایط لازم برای نصب دیواری وجود ندارد به همین دلیل با استفاده از اتصالات سقفی مسیر لوله ها را از ناحیه سقف انتخاب می کنند.

لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

کیفیت ساخت بالای لوله برق گالوانیزه گرم pg36

همان طور که در ابتدای این مقاله نیز ذکر شد لوله برق گالوانیزه گرم pg36 بر اساس استانداردهای BS40430 ساخته و پرداخته می شوند. این کد که برگرفته از موسسه استاندارد بریتانیا می باشد کلیه ی معیارهای مرتبط با سختی و دوام محصول و ابعاد و سایز قطعه را در نظر می گیرد تا شرکت های تولید کننده دقیقا بر اساس همین معیارها به طراحی و ساخت لوله های برق بپردازند.

با تعریف این استانداردها دیگر نمی توان در ساخت لوله برق دخل و تصرف داشت. یعنی نمی توان ابعاد دلخواهی برای آن ها تعیین کرد و یا نوع متریال ساخت آن ها را تغییر داد. متریال ساخت لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 استیل می باشد. این لوله ها دارای پوشش گالوانیزه زینک هستند. هر دو این موارد یعنی جنس و متریال و مراحل پوشش دهی در بالاترین سطح کیفیت انجام می شود. قطعا این روند تولید روی قیمت و ماندگاری محصول تاثیر قابل توجهی می گذارد.

 ابعاد ساختاری لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

برای آنکه بتوانیم یکسری اطلاعات جامعی را در مورد ابعاد و سایز لوله برق گالوانیزه گرم pg36 ارائه دهیم چند متغیر مهم را معرفی می کنیم. سایز شاخه، قطر بیرونی لوله ،ضخامت لوله، وزن به ازای هر متر لوله که هر کدام به صورت استاندارد تعیین شده هستند. همان طور که ذکر شد این لوله ها در طول ۳ متری ساخته می شوند که یک مقدار بسیار معقولی است.

زیرا تولید لوله های مثلاً ۱۲ متری گرچه در موارد خاص در فرآیند تولید قرار می گیرند اما حمل و نقل فوق‌العاده سختی تا محل پروژه دارند. بنابراین شاخه های ۳ متری ترجیح داده می شوند. قطر بیرونی لوله برق گالوانیزه گرم pg36 برابر ۴۷ میلیمتر می باشد. ضخامت ۱٫۵ میلیمتر بسیار رایج و پرفروش می باشد. در این ابعاد ضخامتی این لوله ها به ازای هر متر دارای وزنی بالغ بر ۱٫۱۷۸ کیلوگرم می باشند که در نوع خود پایین محسوب می شود.

 ابعاد ساختاری لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

دلایل استفاده از اتصالات لوله برق گالوانیزه گرم PG 36

بر خلاف انواع لوله برق خم سرد که از جنس پلیمرهای انعطاف پذیر می باشند و بدون استفاده از اتصالات لوله ای قابلیت خم شدن و تغییر شکل دارند. در مقابل لوله برق گالوانیزه گرم pg36 با توجه به جنس سخت خود قابلیت خمش ندارد. در نتیجه برای ایجاد یک خط مسیر معین و یا یک شبکه ی لوله کشی ایده آل نیاز به اتصالات لوله برق فولادی داریم.

محدودیت متریک و ابعادی ساخت لوله ها باعث شده است تا استفاده از اتصالات فوق‌العاده با اهمیت باشد. مسیرهای لوله کشی در مسیر مستقیم در برخی مواقع به چند ده متر می رساند. حال آنکه لوله برق ها در شاخه های ۳ متری تولید می شوند. می توان با بکارگيری صحیح از بوشن لوله چندین لوله را به یکدیگر متصل کرد و مسیر لوله کشی را در متراژ دلخواه ادامه داد.

زانوها، کاندولت ها یا اتصالات درب دار و بسیاری از تجهیزات اتصال دهنده ی دیگر هر کدام در جایگاه خود به دلیل خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال دلایل استفاده از زانویی لوله برق گالوانیزه گرم PG 36 نیاز شبکه لوله کشی به تغییر مسیر ۹۰ درجه است و سایر اتصالات نیز دقیقا بنا به نیاز سیستم بکار گرفته می شوند.

تنوع محصولات لوله برق در شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می توانند متناسب با نوع پروژه، محل احداث سیستم لوله کشی، حجم کابل های موجود اقدام به خرید انواع لوله برق اعم از لوله برق pvc، لوله برق استیل گالوانیزه و انواع اتصالات آن در سایزهای مختلف نمایند. علاوه بر آن کیفیت ساخت این محصولات مطابق با استانداردهای تعیین شده ی بین المللی می باشد که دوام آن ها را برای سالیان طولانی تضمین می کند.

به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان کاسپین پایپ در زمینه ی فروش لوله برق گالوانیزه pg 36 ،پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.