قیمت لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز کاسپین پایپ که به روش تولید از ماده PVC پی وی سی  انجام می شود . یکی از اتصالات پر مصرف و مقرون به صرفه برای استفاده در محیط های داخلی می باشد. شما می‌توانید این لوله های پلیمری فوق العاده ارزشمند را در زیر مصالح ساختمانی استفاده کنید. درواقع ماهیت ساختاری لوله خرطومی نسوز به جهت انعطاف‌پذیری بالایی که دارند می توانند مسیریابی صحیحی را برای سیم ها و کابل های کوچک برق فراهم کنند.

علیرغم آنکه دیگر تجهیزات پشتیبانی سیم و کابل مانند انواع لوله فولادی برق دارای فواید و مزایای خاص خود هستند اما لوله خرطومی نسوز عملا کلیه فرآیندهای نصب و قرارگیری در مسیر انتقال سیم ها را بسیار سهل و آسان کرده اند. این تجهیزات منعطف در کنار جنس پلاستیکی و گاهاً دارای روکش های آلومینیومی بسیار با دوام و مستحکم هستند و می توانند در یک محدوده ی بالایی فشارهای سازه ای را تحمل کنند.

در هر نقطه ای از سطوح داخلی سازه شما می توانید این لوله ها را خم و اصطلاحاً زاویه دار کنید. لوله خرطومی نسوز برای مسیریابی خود نیازی به اتصالات سازه ای متعدد ندارد و همین ویژگی عالی باعث می شود تا شما سرعت عملکرد بالاتری در هدایت سیم ها و کابل ها در خط مسیرهای تعیین شده داشته باشید.

لوله خرطومی نسوز در سایزهای مختلف  عرضه می گردد و جهت لوله کشی برق ساختمان،برق صنعتی ،کابلکشی دوربین مداربسته و محیط های با حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به طور گسترده با دیگر ویژگی های های این نسل از لوله های برق به طور جامع آشنا خواهیم شد تا تصمیم گیری صحیحی در جهت تهیه و خرید آن ها داشته باشید.

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز و دلیل استفاده از آن در صنایع

لوله خرطومی نسوز، به دلیل مقاومت بسیار بالای خود در برابر حرارت و الکتریسیته مورد استقبال قرار گرفته اند. بنابراین در هنگام بروز آتش سوزی می توان اطمینان حاصل کرد که به تاسیسات برقی آسیبی نخواهد رسید چرا که بروز آسیب در تاسیسات برقی، منازل مسکونی عملا بی فایده خواهد شد. اما ویژگی ها و کاربردهای لوله خرطومی چیست؟

یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی که در اغلب کارخانجات صنعتی مورد توجه می باشد این است که لوله خرطومی نسوز بر خلاف جنس نرم و پلیمری که دارد می تواند حداکثر ایمنی را برای سیم ها و کابل های برق فراهم کند. اغلب تجهیزات و ماشین آلات موجود در اینگونه مراکز و یا حتی سیستم های هشداردهنده و دوربین ها نیاز به جریان برق مداوم دارند.

یعنی تحت هیچ شرایطی نباید جریان برق برای این قطعات ضروری قطع شود. لوله خرطومی نسوز حتی در شرایط آتش سوزی نیز به بهترین شکل یک پوشش محافظتی خارق‌العاده را برای هادی های الکتریکی ایجاد می کنند. همان طور که ذکر شد تجهیزات هشدار دهنده نقش یک عامل بازدارنده را ایفا می کنند و اطلاع رسانی از هرگونه عامل مخرب می تواند شرایط را برای رفع و جلوگیری از وقوع رخدادهایی نظیر انفجار در محیط هایی که با مواد سوختی سروکار دارند، سهل و آسان کند.

به بیان دیگر این لوله خرطومی نسوز است که در لحظه سلامت سیم ها را در جایگاه مخصوص به خود تضمین می کند و سبب می شود تا تجهیزات هشداردهنده ی مذکور نیز کارکرد صحیح و درست خود را داشته باشند.

مزایای لوله خرطومی نسوز

  • مقاومت در برابر حرارت
  • انعطاف بالا نسبت به سایر لوله ها

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ  ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله خرطومی فلکسی نسوز ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

یکی از مزیت های بی نظیر لوله خرطومی نسوز این است که کاملاً عایق جریان الکتریسیته هستند. البته این خاصیت برای دیگر انواع لوله pvc نیز به یک اندازه صدق می کند. این امتیاز زمانی اثر بخش خواهد بود که به دلایلی ناخواسته سیم ها دچار آسیب و غشای خارجی کابل ها از بین برود. در این شرایط بخش فلزی یا مسی سیم برق در تماس مستقیم با بدنه ی لوله قرار می گیرد که در صورت عایق نبودن لوله فوق‌العاده خطرناک می باشند.

گرچه به جهت افزایش استحکام و ماندگاری لوله خرطومی نسوز در بخش داخلی آن ها از پوشش های آلومینیومی استفاده می شود اما این تنها قسمت داخل لوله است و ارتباطی به بخش خارجی یا بیرونی آن ندارد. زیرا کلیه ی لوله خرطومی ها و آن هایی که به صورت تمام پلیمری یا پلاستیکی نیستند، به یک پوشش لایه ای نازک که هم عایق رطوبتی و هم عایق جریان برق هستند، مجهز می باشند.

لوله خرطومی نسوز به واسطه نوع ماده ی بکار رفته در ساخت آن ها دیگر مشکل زنگ زدگی و خوردگی که وقوع آن برای اکثر لوله های فلزی محتمل است را ندارند. دارای سایزهای بسیار متنوع هستند که باعث می شود تنها در یک مسیر معین چندين سیم را از یک لوله عبور دهید. لوله خرطومی نسوز (PVC)  در سایزهای  ۱۱ ، ۱۳ ، ۱۶ و در متراژ ۲۰ متری عرضه می گردد.

لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی و ویژگی های آن

  • لوله های خرطومی به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و در منازل مسکونی بدون آن که هیچ آسیبی به سیم ها برسد، از آن استفاده کرد. همچنین لوله های خرطومی بسیار سبک تر از لوله های معمولی بوده و جابجایی و حمل و نقل آن ها بسیار آن است کاربری این لوله ها همانند لوله فلکسیبل فلزی است و امکان نصب سر لوله پلاستیکی بر روی آن ها وجود دارد.
  • لوله های معمولی در هنگام اجرا، مشکلاتی از قبیل، عدم ایجاد انحنا و استفاده از اتصالات را به همراه دارند. اما لوله های خرطومی بسیار منعطف بوده و سرعت اجرای آن ها بسیار بالاتر از لوله های معمولی خواهد بود.
  • از لحاظ اقتصادی، لوله خرطومی نسوز، بسیار ارزان قیمت تر از سایر لوله ها بوده و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.
  • لوله خرطومی به گونه ای طراحی شده است که سطح خارجی آن ها شیار دار بوده و سطح داخل به صورت کاملا صاف و صیقلی است به این ترتیب به راحتی درون دیوار ها قرار گرفته و مستحکم می شود. همچنین سیم ها و کابل ها به دلیل آن که سطح داخلی این لوله ها صاف است، به راحتی از درون لوله ها عبور خواهند کرد.
  • لوله خرطومی کاملا عایق بوده و از انتقال الکتریسیته عبوری به سطح لوله در صورت بروز مشکل در لوله جلوگیری می کند. لوله خرطومی نسوز همان طور که گفته شد جریان برق را از خود عبور نمی دهند که باعت می شود ریسک برق گرفتی و یا در تماس قرار گرفتن با دیگر تجهیزات فلزی کاملاً از بین برود. همچنین حرارت ناشی از آتش سوزی را کمتر به سیم ها و کابل ها منتقل می کند.

اینکه لوله خرطومی ها در قسمت خارجی دارای شیار هستند چندین دلیل عمده دارد که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند. اولین و مهمترین نکته این است که وجود شیار سبب می شود تا تغییر زاویه و انحراف دادن لوله به راحت ترین شکل صورت گیرد. درواقع آن ها مانند یک فنر ارتجاعی عمل می کنند به این صورت که در حالت عادی کاملاً صاف و بدون انحراف هستند اما با اعمال کوچکترین نیرو در جهت دلخواه منحرف می شوند.

دلیل دوم حفظ ساختار و جلوگیری از شکست تحت نیروهای سازه ای می باشد. به عنوان مثال لوله های صاف پلیمری نازک در برابر فشار آسیب پذیر تر از لوله های پلیمری شیاردار هستند. از طرفی بسته بندی و اصطلاحاً لول کردن آن ها نیز بسیار آسان خواهد شد و شما می توانید متراژهای بسیار طویل از لوله خرطومی نسوز را براحتی لول کنید تا بسته بندی و حمل و نقل آن ها بهتر و بدون مشکل انجام شود. همچنین حرارت ناشی از آتش سوزی را کمتر به سیم ها و کابل ها منتقل می کند.

لوله خرطومی نسوز

ماده به کار رفته در لوله خرطومی

همانطور که گفته این نوع از لوله های خرطومی علاوه بر آن که باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند، باید در برابر گرما نیز از خود مقاومت بسیار بالایی به معرض نمایش بگذارد. چرا که این لوله ها باید در محیط های گرم و مکان هایی که دچار حریق شده اند، مانع از آسیب رسیدن به سیم ها و کابل ها شوند.

به علاوه این لوله ها باید وزن کمی داشته باشند بنابراین برای تولید این لوله ها از ماده ای به نام گرانول پی وی سی استفاده می کنند. این ماده ترکیبی از پودر پی وی سی و مواد افزودنی متناسب فرمولاسیون مخصوص به خود است.

سایز لوله خرطومی نسوز

لوله خرطومی نسوز را در ابعاد طولی و همچنين قطر داخلی متنوع طراحی و تولید می کنند تا عملاً پاسخگوی یک حجم گسترده از سیم های الکتریکی باشند. غالباً در بسته های ۸ تایی و ۱۰ تایی قرار می گیرند که دارای اندازه های حدوداً ۱۷ متری هستند.

از طرفی شما می توانید متناسب با معماری سازه در هر ناحیه، لوله خرطومی نسوز را کات یا برش دهید. از لحاظ قطر داخلی لوله نیز غالباً به سه دسته رایج ذیل قابل تولید هستند اگرچه می توان سایزهای دیگری از این قطعات را بنا به شرایط پروژه به صورت سفارشی نیز تهیه کرد.

  • لوله خرطومی برق ۱۱
  • لوله خرطومی برق ۱۳
  • لوله خرطومی برق ۱۶

یکی از موضوعات مهمی که در مورد سایز لوله خرطومی نسوز وجود دارد این است که قبل از خرید آن ها یک ارزیابی کلی نسبت به وسعت پروژه ی خود داشته باشید تا بتوانید متراژ مورد نیاز و همچنين سایز لوله ها را در تطابق با حجم سیم ها و کابل ها انتخاب کنید. طبیعتاً اگر قرار است در یک مسیر واحد از چند سیم قطور استفاده کنید بهتر از سایز ۱۶ این لوله ها را انتخاب کنید.

قیمت لوله خرطومی کاسپین پایپ

قیمت لوله خرطومی نسوز به عوامل متعددی مانند سایز لوله، نوع متریال یا پلیمر بکار رفته بستگی دارد که هر یک در جایگاه خود می توانند قیمت این لوله ها را دچار نوسان کنند. اما با توجه به جو رقابتی بازار قیمت آن ها را می توان متعادل تلقی کرد.

به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان کاسپین پایپ در زمینه ی قیمت و فروش لوله خرطومی نسوز برق ،پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.