لوله فولادی برق 16؛ مشخصات فنی، خرید و قیمت

لوله فولادی برق ۱۶؛ مشخصات فنی، خرید و قیمت

لوله فولادی برق ۱۶ جزو پرکاربردترین لوله هایی است که برای حفاظت از کابل های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها همان طور که از نام آن مشخص است ساخته شده از آلیاژ های فولادی هستند. این نوع متریال اگرچه میزان چگالی، استحکام و مقاومت بالایی دارند اما به جهت ضخامت کنترل شده ای که دارند باعث افزایش بیش از حد وزن لوله‌ها نمی شوند.

شما می‌توانید در بسیاری از شبکه های لوله کشی برق این سایز از لوله را در ارتفاعات سازه برای هدایت و مسیریابی کابل‌ها استفاده کنید. از لحاظ نوع اتصال نیز غالباً به صورت دو سر رزوه هستند و همراه با دیگر قطعات اتصال دهنده به پشتیبانی کابل‌ها می‌پردازند.

در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در مورد مشخصات فنی، خرید و عوامل موثر بر قیمت محصول ذکر می‌کنیم. لذا اگر قصد خرید این لوله‌ها را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. چرا که در مورد تمام متغیرهای این لوله از قبیل ضخامت، متراژ، قطر داخلی و همچنین نوع پوشش گالوانیزاسیون این محصول صحبت می‌کنیم.

متراژ لوله فولادی برق ۱۶

لوله فولادی برق ۱۶ و همچنین سایر سایزبندی های این محصول در متراژ محدود طراحی و تولید می‌شوند. در واقع نمی توان هر مقدار طولی را برای لوله‌ها در نظر گرفت. چرا که در این صورت عملیات حمل و نقل بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن خواهد شد.

به همین دلیل شرکت های سازنده بنا به استاندارد حداکثر متراژ سه متر را لحاظ می‌کنند. لوله های با این متراژ به راحتی و در تعداد بالا تا محل پروژه منتقل می‌شود. البته این امکان وجود دارد که شما با استفاده از دستگاه کاتر به کات کردن این لوله‌ها بپردازید.

بنابراین هر متراژی که از لوله برق گالوانیزه گرم pg16 نیاز دارید مانند یک متر، نیم متر، دو متر و غیره به دست خواهد آمد. از طرفی این لوله‌ها به صورت بندیل بسته بندی می‌شوند که در هر بسته ممکن است تا حداکثر ۲۰ قطعه لوله وجود داشته باشد. بنابراین متراژ نهایی آنها به ۶۰ متر خواهد رسید. این تعداد قابل تغییر است و برخی از شرکت‌ها بندیل های با تعداد کمتری نیز بسته بندی می‌کنند.

قطر خارجی لوله فولادی برق ۱۶

قطر خارجی لوله فولادی برق ۱۶ یکی از متغیرهای اصلی در معرفی مشخصات این محصول است. شما با آگاهی از قطر لوله‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که از چه ابعادی از کابل های برق استفاده کنید. در مورد لوله برق نمره ۱۶ قطر خارجی برابر ۲۲٫۵ میلی متر است.

بنابراین نوع کابلی که می‌توانید برای این لوله انتخاب کنید باید کمتر از این مقدار باشد. بسیاری از تکنسین های اجرایی پیشنهاد می‌کنند قطر کابل حداکثر ۱۴ میلیمتر برای این لوله استفاده کنید. چرا که هم کابل‌ها به راحتی در داخل لوله قرار می‌گیرند و هم اینکه در زمان خارج کردن آنها مشکلی ایجاد نخواهد شد.

می‌توان گفت ایجاد سازگاری و هماهنگی میان ابعاد کابل‌ها و لوله‌ها جزو اولویت های پروژه است. به طور مثال شما نمی توانید کابلهای با قطر بیش از ۲۰ میلیمتر را در لوله های pg16 قرار دهید. زیرا در آن صورت هم کابل‌ها آسیب می‌بینند و هم اینکه امنیت شبکه کابل کشی کاهش پیدا خواهد کرد. رعایت این موارد نه تنها در مورد این لوله بلکه برای سایر محصولات مانند لوله برق گالوانیزه گرم pg13.5 و سایر سایز بندی‌ها هم وجود دارد.

لوله فولادی برق 16 ساخته شده از بهترین متریال فلزی

میزان ضخامت لوله برق گالوانیزه گرم pg16

همانطور که گفته شود لوله های برق دارای ضخامت کنترل شده و به نسبت پایینی هستند. همین ویژگی باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید از این لوله‌ها استفاده کنید و از اتصالات سازه ای مختلف نیز برای ایجاد شبکه های لوله کشی ایمن بهره ببرید. میزان ضخامتی که برای لوله فولادی برق ۱۶ وجود دارد برابر ۱٫۲ میلی متر است.

در همین ضخامت پایین نیز سختی و چگالی بالایی دارند و در اثر ضربه، اعمال نیرو و فشار دچار شکستگی یا آسیب ساختاری نمی‌شوند. البته این بدان معنا نیست که این لوله‌ها کاملا ضد ضربه هستند. بلکه باید تا حد امکان مراقبت های لازم از این لوله‌ها صورت گیرد. در یک استفاده معمول از لوله فلزی برق می‌توانند تا چندین سال بدون آسیب در شبکه لوله کشی باقی بمانند.

مقدار وزن لوله برق گالوانیزه گرم pg16

وزن لوله برق گالوانیزه گرم pg16 به ازای هر متر برابر ۰٫۶۵۰ کیلوگرم است. بنابراین یک شاخه سه متری از این لوله وزنی بالغ بر ۱٫۹۵ کیلوگرم دارد. این ویژگی ارزشمند منجر به آن خواهد شد تا شما نیازی به استفاده از اتصالات سازه ای بسیار قوی نداشته باشید.

چرا که وزن لوله‌ها پایین است و با امنیت بالا و از طریق ایجاد اتصالاتی استاندارد قابل نصب هستند. علت پایین بودن وزن لوله فولادی برق ۱۶ به دلیل ضخامت پایین آن است. پس اگر ابعاد جداره لوله افزایش یابد وزن نهایی شاخه لوله فولادی نیز بیشتر می‌شود.

لوله فولادی برق 16 با ضخامت کنترل شده و وزن پایین

ضد زنگ بودن لوله برق فلزی

لوله برق فلزی برای اینکه بتواند در محیط های مرطوب و در مجاورت اتمسفر محیط نصب و راه اندازی شود دارای ساختار ضد زنگ است. در فرایند تولید این محصول از یک پوشش ضد خوردگی با عنوان زینک مذاب یا فرایند گالوانیزاسیون استفاده می‌شود. اصولاً این ماده در صنعت با هدف ضد زنگ کردن فلز به کار گرفته می‌شود.

نه تنها بر روی لوله های فولادی برق بلکه برای تمام تجهیزات فلزی پشتیبانی کابل برق پوشش گالوانیزه عمق گرم اعمال می‌شود. بنابراین لوله فولادی برق ۱۶ و سایر سایزبندی های آن در بلند مدت دچار زنگ زدگی نمی شوند و شما به راحتی می‌توانید آنها را در هر فضایی روی شبکه لوله کشی برق سوار کنید.

قیمت لوله فولادی برق ۱۶

یکی از پارامترهای بسیار مهم در زمان خرید لوله برق قیمت این محصول است. خوشبختانه بسیاری از شرکت های تولید کننده داخلی قیمت این محصولات را در نازل ترین مقدار خود نگه می‌دارند. بنابراین بسیاری از پیمانکاران با یک مدیریت بودجه صحیح می‌توانند بندیل های متعددی از این لوله‌ها را خریداری کنند. از طرفی ارزان بودن قیمت محصولات باعث افزایش فروش آنها نیز خواهد شد.

لوله فولادی برق 16 قابل عرضه با بهترین قیمت بازار

خرید سایزبندی های کامل لوله برق از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می‌توانند سایزبندی های کامل لوله برق از pg11 تا pg48 را از شرکت پتروکاسپین خریداری کنند. علاوه بر این اتصالات این لوله‌ها نیز در نمونه های مختلف عرضه می‌شوند تا بتوانید پروژه لوله کشی برق گسترده ای در سازه صنعتی خود ایجاد کنید. کارشناسان ما در زمینه فروش سعی می‌کنند اطلاعات جامعی در مورد مشخصات فنی این محصولات ارائه دهند تا یک خرید موفق و ایده آلی داشته باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵