لوله فولادی برق مشکی , لوله فولادی سیاه برق , لوله فولادی مشکی

لوله فولادی سیاه برق

لوله فولادی سیاه برق

لوله فولادی سیاه برق ، لوله استوانه ای بلند و توخالی است که دو سر آن باز است که سطح مقطع آن می تواند دایره ای باشد . انوع لوله از جنس فولاد به دو دسته لوله سیاه و گالوانیزه تقسیم بندی می شوند .

لوله سیاه فولادی هیچ پوششی ندارد اما لوله گالوانیزه ، لوله جنس فولاد است که با لایه ای از فلز روی پوشیده میشود . این پوشش روی یا گالوانیزه برای کاهش خوردگی به عنوان آند کار می کند . خود لوله سیاه فولادی در صنایع به دو گروه درز دار و بی درز تقسیم بندی می شوند

لوله فولادی سیاه برق از ورق فولادی سیاه تولید شده و پس از پوشش رنگ سیاه اپوکسی قابل استفاده در لوله های کشی های سیاه زیر گچ اندود و توکار  می باشد.

لوله فولادی سیاه بر اساس استاندارد ISO و BS تولید می گردد.

مزایای لوله فولادی سیاه برق

  • قیمت مناسب نسبت به لوله های گالوانیزه گرم
  • اتصالات راحت و مناسب در دسترس

لوله فولادی سیاه برق در طول های ۳ متری و در بسته بندی کاسپین پایپ در دسترس می باشد.

لوله های فولادی سیاه برق در تعدادهای ۱۰ عددی ، ۱۲ عددی ، ۱۹ عددی بسته بندی می گردد.

لوله فولادی سیاه برق

لوله برق فولادی مشکی

تولید لوله سیاه درز دار فولادی

لوله درز دار طی عملیاتی به شرح ذیل تولید خواهد شد

  • برش کاری و آماده کردن نوار ورق به اندازه ی محیط لوله ها
  • تبدل ورق به لوله
  • جوش کاری درز لوله
  • براده برداری از سطح جوش
  • تقسیم لوله تولیدی به چندین شاخه مساوی
  • قاب گیری و صاف کاری لوله تولیدی
  • بازرسی و کنترل کیفیت لوله تولیدی

اتصالات لوله فولادی سیاه برق

به طور کلی برای آنکه بتوان در جهت مسیر لوله کشی انجام شده، تغییراتی ایجاد کرد و یا انکه مسیرهای طولانی توسط لوله فولادی برق تحت پوشش قرار بگیرد، از اتصالات گوناگونی استفاده می شود‌. این اتصالات که در ابعاد و شکل های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند دارای انواع مختلفی بوده که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی های ساختاری لوله فولادی سیاه برق

به طور کلی برای تولید لوله برق سیاه، عمدتا از ورق های فولادی استفاده می شود. به همین دلیل این لوله از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر بار ها و نیروهای خارجی از خود مقاومت نشان می دهد‌. از طرفی روی سطح لوله سیاه برق عمدتا از رنگ سیاه اپوکسی استفاده می شود و همین عامل باعث می شود که این لوله ها در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهند. اما از آنجایی که رنگ ها مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارند، از لوله های برق سیاه در محیط های روباز و در معرض رطوبت استفاده نمی شود.

از دیگر ویژگی های لوله فولادی سیاه، می توان به خمکاری راحت آنها اشاره کرد. لوله سیاه فولادی به گونه ای طراحی شده است که به وسیله دستگاه های لوله خم کن به راحتی و بدون آسیب دیدم خم شوند.

لوله فولادی سیاه برق

لوله-برق-فولادی-مشکی

مزایای استفاده از لوله فولادی سیاه برق نسبت به روش های قدیمی

لوله فولادی سیاه برق به گونه ای طراحی شده است که جایگزین بسیار مناسبی برای روش های قدیمی سیم کشی و کابل کشی تاسیسات برق باشد. در گذشته مجریان تاسیسات برقی ساختمان ها و تاسیسات برقی سیم ها و کابل ها را به صورت روکار نصب می کردند. به طور کلی این روش معایب زیادی را به دنبال داشت. از جمله معایب سیم کشی و کابل کشی به روش های قدیمی می توان به خطرات جانی آن اشاره کرد.

از آنجایی که در این روش سیم ها و کابل ها به صورت روکار استفاده می شوند، امکان برخورد اجسام تیز و پاره شدن آن ها وجود دارد. به این ترتیب با کوچکترین تماس بدن با قسمت آسیب دیده، احتمال برق گرفتگی افزایش پیدا می کند. همچنین روکار بودن سیم ها و کابل ها باعث می شود که این تجهیزات بیشتر در معرض نور خورشید بوده و زودتر پوسیده شوند. به همین دلیل امروزه برای کاهش خطرات و همچنین افزایش طول عمر این تجهیزات از لوله سیاه برق استفاده می شود.

فرآیند تولید لوله فولادی برق به این ترتیب می باشد که پس از تولید لوله از ورق فولادی سیاه و پس از برشکاری در طول سه متری وارد اتاق رنگ کاری شده و به وسیله کمرسور رنگ با فشار بالا و حرارت رنگ برق روی آن پاشیده شده و پس از خشک شدن به واحد دنده کاری رفته و پس از آن بسته بندی و آماده ارسال می باشد.

سایز لوله فولادی سیاه :

PG13.5 , PG16 , PG21 , PG29 , PG36 , PG42 , PG48

جهت دسترسی به وزن لوله های تولیدی این شرکت و همچنین استاندارد پوشش رنگ سیاه می توانید به بخش جداول فنی و استانداردها مراجعه کرده و از آنها استفاده نمایید.

جهت اطلاع از آخرین قیمت ها و شرایط فروش لوله فولادی سیاه برق به کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

تلفن : ۴۱۸۰۵ – ۰۲۱