لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه

لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه

گلخانه همیشه محیطی است که در آن رطوبت وجود دارد. همین رطوبت باعث زنگ زدگی لوله ها می شود و نمی توان از هر لوله ای در گلخانه استفاده کرد. چون لوله ها بعد از مدتی دچار زنگ زدگی می شوند. برای اینکه لوله های شما در گلخانه دچار زنگ زدگی نشوند؛ باید از یک لوله مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاده کنید. بهترین لوله ها برای گلخانه، لوله گالوانیزه است. اما اینکه چرا لوله گالوانیزه برای گلخانه را به شما پیشنهاد می کنیم؛ باید بگوییم که باید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات کاملی درباره ی لوله گالوانیزه کسب کنید. همچنین توضیحی کامل از کارایی این محصول برای شما داشته باشیم. پس چند دقیقه ای با ما همسفر شوید.

لوله گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه یک ماده مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی است. برای اینکه مقاومت لوله ها را در برابر رطوبت و زنگ زدگی بالا ببرند، از این ماده به عنوان یک روکش برای لوله ها استفاده می کنند. بنابراین  این لوله ها به لوله های گالوانیزه شوهرت پیدا کردند. برای ساخت سقف و پایه ها و ستون های یک گلخانه از این لوله ها استفاده می کنند. زیرا علاوه بر مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی استحکام بالایی هم دارند. از لوله های گالوانیزه می تواند در جاهای زیادی استفاده کرد. مثلا در ساخت انواع گاردریل ها، سالن های پرورش قارچ و انواع حصارکشی از این لوله ها استفاده می کنند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای

انواع لوله گالوانیزه از لحاظ نحوه تولید

 بعد از اینکه با مفهوم گالوانیزه و لوله گالوانیزه آشنا شدید؛ نوبت به معرفی انواع لوله های گالوانیزه می رسد. اگر بخواهیم از انواع لوله های گالوانیزه، برایتان صحبت کنیم؛ باید دو تقسیم بندی جداگانه برای آن ها معرفی کنیم. اولین تقسیم بندی لوله های گالوانیزه از لحاظ نحوه ی تولید است. دسته دوم هم از لحاظ فنی است.

 از لحاظ نحوه ی تولید

  • لوله گالوانیزه گرم:

در این روش لوله ها به روش غوطه ور شدن در روی، آبکاری می شوند. چون درجه حرارت بالایی را برای آبکاری انتخاب می کنند؛ این لوله ها نسبت به نوع سرد آن ها مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و ضربه دارند. میانگین طول عمر این لوله ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. همچنین بخاطر حرارت بالا ظاهر آن ها براق تر است.

  • لوله گالوانیزه سرد:

تفاوتی که لوله های گالوانیزه سرد با لوله های گالوانیزه گرم دارند؛ درجه حرارت آنان در هنگام آبکاری است. گالوانیزه گرم حرارتی معادل با ۴۲۰  درجه سانتی گراد را تحمل می کند. در صورتی که گالوانیزه سرد حرارت ۷۰ درجه سانتی گراد را متحمل می شود. همین تفاوت باعث شده که استحکام لوله گالوانیزه سرد کمتر باشد و در مقابل گالوانیزه گرم مقاومت کمتری داشته باشد و طول عمر آن کاهش یابد.

انواع لوله گالوانیزه از لحاظ فنی

همان طور که گفته شد برای دسته بندی لوله گالوانیزه دو دسته بندی قرار داده شده. قسمت قبل نوع اول را  مورد بررسی قرار دادیم. این قسمت به بررسی نوع دوم لوله گالوانیزه یعنی بررسی لوله ها از لحاظ فنی، می پردازیم.

 از لحاظ فنی

  • گالوانیزه صنعتی:

این لوله ها استحکام بالایی در برابر حرارت، خوردگی و اکسید دارند. بیشترین کاربرد این لوله ها در  بهره برداری های ساختمانی و صنعتی می باشد. همچنین این لوله ها در بازار نسبت به انواع دیگر از قیمت بالاتری برخوردارند.

  • گالوانیزه کشاورزی:

کاربرد این لوله در حوزه های معدنی و صنعت کشاورزی است. این لوله ها برای انتقال آب از قنات ها  و چاه های عمیق به مزارع مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین مانع ریزش دیواره چاه ها و قنات ها می شوند.

  • گالوانیزه سنگین:

همان طور که از نام این نوع لوله های گالوانیزه پیداست؛ بخاطر وزن و چگالی بیشتر آنان نسبت به انواع دیگر، این نام برای آنان انتخاب شده است. همچنین کاربرد این لوله در صنایع ساختمان و بهداشتی  می باشد. البته بیشتر به صورت وارداتی در بازار موجود هستند.

  • گالوانیزه سبک:

یکی از پر استفاده ترین لوله های گالوانیزه، نوع سبک آنهاست. این لوله ها بخاطر قیمت پایین تری که دارند؛ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای

ویژگی های لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا باید از لوله های گالوانیزه در ساخت گلخانه استفاده کرد؟ یا اینکه ویژگی لوله گالوانیزه چیست؟ در پاسخ به این سوالات شما باید بگوییم که از انواع دیگر لوله های موجود در بازار هم می توانید در ساخت گلخانه استفاده کنید. اما بهترین نوع لوله برای ساختن گلخانه، لوله های گالوانیزه است. زیرا نسبت به انواع دیگر لوله ها عمر بیشتری دارند. در برابر انواع زنگ زدگی و اکسید شدن مقاوم هستند. دارای سایزهای مختلف و ضخامت های متفاوت هستند.

این لوله ها در برابر انواع ضربه و فشار مقاومند. فاقد هرگونه تاب و قوس هستند. تمامی این موارد باعث می شود افراد تمایل بیشتری برای خرید لوله گالوانیزه از خود نشان دهند. همچنین سبب می شود انتخاب اولشان در ساخت گلخانه، این لوله ها باشند.

مزیت استفاده از لوله های گالوانیزه در ساخت گلخانه چیست؟

استفاده از لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه مزایایی بسیاری دارد که به ذکر چند مورد از این مزایا می پردازیم.

  • از آنجایی که گلخانه ها اندازه و اشکال مختلفی دارند؛ می توان بخاطر انعطاف پذیری که این لوله ها دارند از آن ها در ساخت گلخانه استفاده کرد.
  • حمل و نقل این لوله ها آسان و راحت است.
  • از طول و ارتفاع مناسبی برای ساخت گلخانه برخوردارند.
  • در برابر شرایط جوی مقاوم هستند.
  • قیمت مناسبی نسبت به لوله های دیگر دارند.
  • امکان بازیافت دارند و به راحتی می تواند آن ها را بازیافت کرد و دوباره از این لوله ها استفاده کرد.
  • نحوه ی نصب این لوله ها سریع و آسان است.

لوله گالوانیزه گلخانه

جمع بندی

خوشحالیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. ما تلاش کردیم هر آنچه که شما نیاز است درباره ی لوله های گالوانیزه بدانید را برایتان شرح دهیم. اگر شما قصد راه اندازی و ساخت یک گلخانه را دارید باید حتما به قیمت این لوله ها دقت کنید و بدانید چه سایزی برای ساخت گلخانه ی شما مناسب است. شما می توانید از شرکت های که در زمینه ساخت و تولید و پخش لوله های گالوانیزه فعالیت می کنند، راهنمایی و مشاوره بگیرید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵