لوله گالوانیزه عمقی داغ‎

لوله گالوانیزه عمقی داغ

لوله گالوانیزه عمقی داغ

لوله گالوانیزه عمقی داغ کاسپین پایپ که به روش غوطه وری گالوانیزه تولید می گردد و با پوشش و مقاومت بالای خود در مقابل زنگ زدگی ، یکی از محبوب ترین انواع لوله های گالوانیزه برق بوده و بخصوص در مناطق با رطوبت بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشترین کاربرد انواع لوله گالوانیزه عمقی داغ برای صنایع ساختمان سازی و همچنین صنایع کشاورزی می باشد و در محیط هایی با رطوبت بسیار بالا همواره به این لوله ها نیاز خواهد بود. زنگ زدگی و خوردگی لوله ها در اثر رطوبت همواره باعث تحمیل شدن خسارات بسیار زیادی به صنایع مختلف می شود و از طرفی امکان خسارات انسانی نیز در صورت وارد شدن رطوبت به لوله های عبور دهنده کابل های برق وجود خواهد داشت.

به همین دلیل نیز امروزه کارشناسان حوزه اتصالات استفاده از انواع لوله گالوانیزه عمقی داغ را به تمامی صنایع ساختمان سازی و کشاورزی توصیه می کنند که از ماندگاری و مقاومت بی نظیری در برابر رطوبت برخوردار هستند. با تهیه و نصب این لوله ها هیچ گونه نگرانی از بابت زنگ زدگی و آسیب دیدگی لوله ها در اثر رطوبت وجود نخواهد داشت و می توان از این لوله ها برای سال های بسیار طولانی استفاده کرد.

لوله گالوانیزه عمقی داغ چیست؟

برای محافظت از خوردگی و آسیب پذیری فلزات توسط عمل گالوانیزاسیون، پوششی از فلز روی را بر روی این گونه فلزات آسیپ پذیرقرار می دهند این پوشش متشکل از لایه ی روی و ترکیباتی از آهن می باشد. این نوع پوشش فلزات کاربرد زیادی در صنعت دارد.

لوله گالوانیزه عمقی داغ در اصل یکی از بهترین و مطمئن ترین اتصالات برای کابل های برق فشار قوی در صنایع مختلف می باشد. امکان نفوذ رطوبت به درون این لوله های گالوانیزه به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و به عبارتی می توان گفت زنگ زدگی و خوردگی برای این لوله ها معنایی ندارد.

امروزه بسیاری از کشور های صنعتی اروپایی همواره در صنایع خود از لوله های گالوانیزه عمقی داغ برای حفاظت از کابل های برق استفاده می کنند زیرا روشی کاملا مطمئن و بدون ریسک است. پوشش روی بر روی این لوله های گالوانیزه باعث ایجاد حداکثر مقاومت در برابر نفوذ رطوبت به لایه های فلز و زنگ زدگی آن می شود. این لوله ها در انواع ضخامت و طول طراحی و تولید شده و به عبارتی تنوع ابعادی آن ها بسیار گسترده است.

طراحی این لوله های گالوانیزه براساس سفارش صنایع مختلف امکان پذیر است و شرکت های فعال در این زمینه نظیر شرکت کاسپین پایپ از بهترین متریال برای طراحی و تولید این لوله های برق استفاده می کنند.

لوله گالوانیزه عمقی داغ

مزایای لوله گالوانیزه عمقی داغ  کاسپین پایپ :

  • قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه (لوله های برق استنلس استیل )
  • اتصالات آسان و در دسترس ( بوشن گالوانیزه عمقی داغ و ….. )
  • طول مناسب ۳ متری جهت حمل و نقل آسان و نصب راحت

واحد های کنترل کیفیت در کارخانه تولیدی لوله فولادی گالوانیزه کاسپین پایپ همواره تمامی استاندارد ها و الزامات محصول را براساس استاندارد های جهانی مورد آنالیز قرار داده و تنها محصولات کاملا استاندارد را تایید و به واحد بسته بندی تحویل می دهند. علاوه بر آن کارشناسان واحد کنترل کیفیت تمامی فرآیند های تولید لوله گالوانیزه عمقی داغ را تحت کنترل و نظارت داشته تا هیچ گونه مشکلی در فرآیند تولید سفارشات مشتریان به وجود نیاید.

به منظور جلوگیرى از خوردگى لوله هاى برق ، سطح داخلى وخارجى لوله ها را گالوانیزه مى کنند که این عمل گالوانیزه لوله ها بصورت گرم انجام مى شود . لوله های کاسپین پایپ به روش متداول غوطه ورى سازى گرم (Hot Deep Galvanizing) تولید می گردد. دراین روش ابتدا لوله هاى تولیدى طبق استاندارد هاى مجاز به واحد آماده سازى منتقل مى شوند تا براى جذب بهتر پوشش فلز روى و گالوانیزه شدن آماده سازى شوند.

در این مکان ابتدا لوله ها چربى گیرى و سپس زنگ زدایى شده و به محلول فلاکس آغشته می شود . این محلول امکان نفوذ بهتر روى در سطح فولادى را فراهم مى سازد. لوله هاى آغشته به ماده فلاکس به دستگاه گالوانیزه منتقل شده و ابتدا در کوره پیشگرم ، تا دماى ۱۲۰ درجه سانتى گراد حرارت داده می شوند و پس از خشک شدن سطحى ، بداخل وان روى مذاب هدایت و در دماى ۴۵۰ درجه سانتى گراد به مدت ۱ دقیقه غوطه ور شده و به سرعت از آن خارج مى گردند.

بلافاصله بوسیله دمش هوا و بخار ، مازاد فلز روى سطوح خارجى و داخلى آن پاک شده و به منظور جلوگیرى از تشکیل آلیاژ فلز روى و آهن بداخل آب سرد فرو برده مى شوند. طبق استاندارد و سفارش مشترى انتهاى لوله هاى گالوانیزه دنده شده و با درپوش پلاستیکى رنگى که به منظور حفاظت از سطوح دنده ها و شناسایى آن نصب می شوند پوشش می شوند.

مشخصات محصول تولیدى کاسپین پایپ  ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى لوله ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

سایز لوله گالوانیزه عمقی داغ

  • لوله PG13.5
  • لوله PG16
  • لوله PG21
  • لوله PG29
  • لوله PG36
  • لوله PG42
  • لوله PG48
  • لوله M20
  • لوله M25

عمر مفید لوله گالوانیزه عمقی داغ

یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد انواع لوله گالوانیزه عمقی داغ در سایزهای مختلف مطرح می شود این است که این لوله ها دارای چه مدت زمان عمر مفید هستند؟ به بیان دیگر تا چه زمانی می توان از اینها به عنوان یک لوله پشتیبانی کابل با حداکثر امنیت استفاده کرد. در ارتباط با این سوال مهم باید بگوییم که بستگی به شرایط محیط دارد.

ممکن است یک لوله ای که تحت گالوانیزه گرم قرار گرفته است در یک محیط بسیار پر تنش و فوق العاده مرطوب تا ۱۵ سال ساختار خود را بدون زنگ زدگی حفظ کند. اما در یک محیط دیگر تا ۳۰ سال نیز بتواند دوام بیاورد. همه این موارد بستگی به میزان رطوبت و شرایط محیط دارد.

به طور متوسط اگر محیط مورد نظر شما رطوبت نسبی داشته باشد لوله گالوانیزه عمقی داغ این قابلیت را دارد که تا ۲۰ سال و بعضاً بیشتر بدون آنکه دچار زنگ زدگی شود از کابل های برق محافظت کند. لوله هایی که دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند با توجه به داشتن یک لایه خارجی تحت عنوان زینک مذاب حتی در محیط های باز و در معرض مستقیم آب و هوای محیط نیز بدون خوردگی دوام می آورند.

از طرفی نمونه های مختلف لوله فولادی برق مانند لوله برق گالوانیزه سرد و لوله های فولادی مشکی طول عمر مفید پایین تری دارند. اصولا آنچه که باعث افزایش عمر لوله های گالوانیزه می شود نوع پوشش گالوانیزاسیون آن ها می باشد. لوله هایی که دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند بیشترین طول عمر را دارند.

عمر مفید لوله گالوانیزه عمقی داغ

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری با لوله گالوانیزه عمقی داغ

از جمله موضوعات بسیار مهمی که معمولا در مجموعه های صنعتی مورد توجه قرار می گیرد این است که چگونه می توان هزینه های تعمیر و نگهداری قطعات را کاهش داد. در واقع مجموعه های صنعتی به دلیل فعالیت شدیدی که دارند در پایان سال باید یک بودجه جداگانه را برای مرمت و بازسازی قطعات تخریب شده صرف کنند. در حوزه تجهیزات پشتیبانی کابل نیز این موضوع صدق می کند.

یعنی اگر شما بخواهید از انواع لوله برق و یا حتی سینی کابل غیر استاندارد و ارزان قیمت استفاده کنید قطعاً در یک مدت زمانی محدود مجبور خواهید شد که این لوله ها را تعویض و با نمونه های استاندارد و همچنین ضد زنگ جایگزین کنید. در واقع این کار یک هزینه بیهوده محسوب می‌شود. اما شما می‌توانید با یک تصمیم هوشمندانه و تهیه لوله گالوانیزه عمقی داغ به مراتب هزینه های مجموعه صنعتی خود را کاهش دهید.

در واقع شما یک بار هزینه می کنید و تا ۲۰ سال می توانید سیستم پشتیبانی کابل خود را بدون عیب و نقصی داشته باشید. این در نوع خود یک مزیت بسیار ارزشمند محسوب می شود که لوله های گالوانیزه گرم از آن برخوردار هستند.

لوله گالوانیزه عمقی داغ از چه اتصالاتی استفاده می کند؟

اتصالات، قطعاتی هستند که باعث می شوند لوله های برق به مسیر خود ادامه و یا در مواقع لزوم تغییر جهت دهند. این اتصالات شامل انواع زانوها، بوشن ها، سه راهی ها و همچنین اتصالات درب دار یا کاندولت ها می باشد. در واقع اینها قطعات فوق العاده کاربردی و حساسی هستند که حتما باید بکارگیری شوند. به بیان دیگر شما بدون اتصالات هیچ نوع شبکه لوله کشی برقی را نمی‌توانید احداث کنید. البته این قطعات برخی از نمونه اتصالات پرکاربرد می باشد. لذا نمونه های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام بنا به اهداف خاصی استفاده می شوند.

از طرف دیگر اگر این لوله ها در قسمت دیوار یا نزدیکی سقف نصب شوند در آن صورت شما به یکسری اتصالات سازه ای هم نیاز پیدا می کنید. در واقع این قطعات شرایطی را فراهم می کند تا لوله ها به دیوار نصب شوند و یا اینکه از سقف به شکل معلق به مسیر خود ادامه دهند. استفاده از نوع این اتصالات نیز بستگی به شرایط سازه و نوع پروژه شما و همچنین مسیرهای کابل کشی دارد. اگر شما بخواهید آنها را از سقف هدایت کنید در آن صورت به مجموعه ای از قطعات اتصال دهنده تحت عنوان بست اسپیت و به دنبال آن سی چنل ها نیاز پیدا می کنید.

خرید این اتصالات مربوط به نیاز پروژه می باشد. لذا کارشناسان و مهندسین حوزه نصب و اتصال لوله های برق با ارائه مشاوره های اساسی شما را در روند خرید این قطعات راهنمایی می کنند.

لوله گالوانیزه عمقی داغ‎

معیارهای ضروری در انتخاب لوله گالوانیزه گرم

اگر چه لوله گالوانیزه عمقی داغ از لحاظ کیفیت ساخت و همچنین ماندگاری در یک درجه بسیار بالایی قرار دارد. اما اگر به یکسری نکات ضروری توجه نشود قطعاً همین قطعات می توانند باعث آسیب دیدگی کابل های شما شوند. اولین نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید انتخاب سایز مناسب این لوله ها می باشد.

شما نمی توانید کابل های با قطر بزرگ را درون لوله هایی که دارای سایز کوچک هستند قرار دهید. به همین دلیل برای سایزهای خاصی از کابل یکسری سایز های استاندارد و ایده آل برای لوله ها تعریف می شود که شما در باید از همان سایز لوله برای کابل مورد نظر استفاده کنید.

موضوع بعدی انتخاب نوع لوله می باشد. همانطور که می دانید لوله های فولادی برق در انواع لوله گالوانیزه عمقی داغ، لوله گالوانیزه سرد و همچنین لوله برق مشکی دسته بندی می شوند. شما نمی توانید هر کدام از آن ها را به جای دیگری استفاده کنید. البته این قاعده فقط در مورد لوله های گالوانیزه سرد و مشکی صدق می کند. به طوری که شما این قابلیت را خواهید داشت که لوله گالوانیزه عمقی داغ را در هر مکانی از جمله محیط های کم تنش یا بدون رطوبت و همچنین محیط های دارای رطوبت بالا بکارگیری کنید.

لوله های گالوانیزه سرد و همچنین لوله های فولادی مشکی با توجه به نوع پوششی که دارند معمولاً در محیط های با رطوبت متوسط و پایین بکارگیری می شوند. در واقع نوع پوششی که بر روی این لوله ها استفاده شده است تا یک مدت زمان خاصی دوام دارد. در نتیجه از این لوله ها غالباً در محیط های خشک و همچنین سازه هایی که دارای یک فضای بسته هستند استفاده می شود.