مشخصات فنی سینی کابل؛ معرفی 5 متغیر مهم

مشخصات فنی سینی کابل؛ معرفی ۵ متغیر مهم

مشخصات سینی کابل در زمان خرید از جمله اطلاعاتی است که شما باید از آن آگاه باشید. سینی کابل جزو پرکاربردترین قطعاتی است که صنعتگران برای پشتیبانی از کابل های برق مورد استفاده قرار می‌دهند. شما می‌توانید با این سینی‌ها تعداد زیادی از این کابل‌ها را در محیط های مختلف در یک مسیر جابه جا، هدایت و حمل کنید. مزیت ارزشمندی که سینی های کابل دارند این است که می‌توانند در موقعیت های مختلف نظیر ارتفاعات روی سازه نصب شوند. بنابراین محدودیت چندانی برای اجرای آنها در سازه های با معماری گوناگون وجود ندارد. به این صورت که می‌توان با انواع ساپورت های گالوانیزه و تجهیزات اتصال دهنده یک شبکه کابل کشی ایمن، استاندارد و بسیار قوی را بوجود آورد.

اتصالات سینی کابل خصوصا از نوع سازه ای و همچنین قطعاتی که بین سینی‌ها نصب می‌شوند بسیار حیاتی هستند. لذا همراه با خرید شاخه های سینی انتخاب می‌شوند. اما در مورد سینی های کابل برای معرفی المان های فنی یا مشخصات سینی کابل برق ۵ متغیر وجود دارد که عبارتند از موارد ذیل است. هر یک از این‌ها را به طور جداگانه در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • متریال ساختاری
  • طول شاخه سینی
  • ضخامت ورقه
  • ابعاد عرضی
  • ارتفاع

مشخصات سینی کابل برق (متریال ساختاری)

یکی از متغیرهای مهمی که برای سینی های کابل تعریف می‌شود جنس و متریال ساختاری است. اصولا جنس سینی تغییر پذیر است. یعنی می‌توان برای ساخت آن از انواع ورق های فولادی گالوانیزه و حتی آلیاژهای استنلس استیل استفاده کرد. هر دو این‌ها از مقاومت خوبی برخوردار هستند. اما مدل هایی که از آلیاژهای صنعتی استیل ساخته می‌شوند مقاومت بسیار بالاتری دارند و به صورت ذاتی در مقابل فرآیندهای شیمیایی نظیر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند. سینی هایی که از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می‌شوند به وفور در پروژه های صنعتی وجود دارند.

به این دلیل است که این سینی‌ها از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند و مدیران و پیمانکاران و افرادی که مسئولیت یک فضای صنعتی را برعهده دارند ترجیح می‌دهند برای مدیریت بودجه خود از این سینی‌ها استفاده کنند. این آلیاژ هم مقاومت مکانیکی دارد و هم اینکه دارای یک مقاومت شیمیایی استاندارد است. در مقابل اعمال نیروی وزن کابل‌ها ساختار خود را حفظ می‌کنند. به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه در برابر واکنش شیمیایی در تماس با رطوبت خوردگی ایجاد نخواهد شد.

مشخصات سینی کابل برق (متریال ساختاری)

طول شاخه سینی کابل

مهمترین متغیری که در بحث مشخصات سینی کابل مطرح می‌شود طول شاخه های سینی است. طول شاخه معرف متراژی است که در زمان تولید برای این قطعات در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر متراژ های ۲ متری و ۳ متری برای این سینی‌ها وجود دارد. اما ممکن است برخی از پیمانکاران به دنبال سایز های خاصی باشند. در چنین شرایطی این امتیاز ارزشمند برای شما فراهم شده است که با ابزارها و تجهیزات مخصوص به برش دادن سینی‌ها مطابق با ابعاد مد نظر خود بپردازید.

اگرچه متریال ساختاری سینی‌ها از ورق گالوانیزه گرم است اما این بدان معنا نیست که کات یا برش داده نشوند. در ساختار ورق سینی پانچ‌ها و سوراخهای متعددی وجود دارد که باعث متعادل سازی دمای محفظه داخل سینی می‌شود.

در قسمت داخل دیواره‌ها نیز این پانچ‌ها وجود دارند که معمولا برای نصب و اتصال رابط‌ها استفاده می‌شوند. به این صورت که با پیچ و مهره می‌توان به اتصال رابط‌ها پرداخت. به جهت پانچ کاری در تمام نقاط ورق های سینی هیچ مشکلی از بابت برش یا کات کردن سینی‌ها ایجاد نخواهد شد.

ضخامت ورق سینی کابل

ضخامت ایده آل مقداری است که در کنار حفظ مقاومت و استحکام سینی‌ها باعث افزایش وزن آن نشود. سینی هایی که معمولا در ارتفاعات سازه نصب و پیاده سازی می‌شوند از ضخامت کنترل شده برخوردار هستند. در حال حاضر ورق های گالوانیزه فولادی هم وزن پایینی دارد و هم از مقاومت بالا بهره می‌برند. از طرفی کاهش ضخامت نیز مستقیما روی نیروی وزن تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر ضخامت هایی که برای ورق سینی کابل در نظر گرفته می‌شود عبارتند از ۱ , ۱٫۲۵ , ۱٫۵ , ۲ میلیمتر است. هر چقدر مشخصات سینی کابل از قبیل عرض و ارتفاع افزایش پیدا کند به همان نسبت بر ضخامت ورق افزوده خواهد شد. پس باید تمام متغیرهای ابعادی سینی با یکدیگر همخوانی و سازگاری داشته باشند.

ضخامت ورق سینی کابل

عرض سینی کابل

اصلی ترین متغیری که در گروه مشخصات سینی کابل برق وجود دارد دقیقا همین عرض سینی هستند. این متغیر معرف پهنا یا سایز سطح مقطع سینی می‌باشد. طبیعتا هرچقدر عرض بزرگتر باشد به همان نسبت می‌تواند شمار کابل‌ها را افزایش داد. عرض هایی که برای این قطعات وجود دارد از کوچک ترین سایز تا بزرگ ترین آن به ترتیب برابر ۵۰ , ۱۰۰ , ۱۵۰ , ۲۰۰ , ۲۵۰ , ۳۰۰ , ۴۰۰ , ۵۰۰ , ۶۰۰ , ۷۰۰ , ۸۰۰ , ۹۰۰ , ۱۰۰۰ میلی متر است. همانطور که می‌بینید سایزبندی های مرتبط با عرض محصول تنوع بالایی دارند و این نشان می‌دهد که گروه های تولیدی به طور کامل پاسخگوی نیاز پروژه های سنگین صنعتی خواهند بود. برای انتخاب سایز مناسب حتما باید وسعت پروژه و همچنین شمار کابل‌ها ارزیابی دقیق شود.

ارتفاع سینی کابل

متغیر آخری که در معرفی مشخصات سینی کابل در اولویت قرار می‌گیرد ارتفاع سینی است. می‌توان آن را همان بلندی دیوار سینی‌ها قلمداد کرد. اصولا هر چقدر دیواره‌ها بلندتر باشند به همان نسبت کابل‌ها با امنیت بیشتری در داخل سینی قرار می‌گیرند و در زمان افزایش شمار کابل‌ها از داخل سینی بیرون ریخته نمی شوند. اگرچه تمامی کابل‌ها از طریق بندهای کمربندی به بدنه سینی متصل می‌شوند اما وجود یک دیواره به نسبت بلند نیز می‌تواند علاوه بر ایجاد حفاظت فیزیکی باعث افزایش امنیت کابل کشی شود. این متغیر شامل ۴۰ , ۵۰ , ۶۰ , ۱۰۰ میلی متر است.

ارتفاع سینی کابل

خرید سایزبندی های کامل سینی کابل از شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین به عنوان یک تولید کننده معتبر در سطح کشور سایزبندی های کاملی از انواع سینی کابل را با بهترین متریال و ساختار کاملا استاندارد به فروش می‌رساند. این محصولات ساخته شده از ورق گالوانیزه گرم هستند و در فضاهای پرتنش صنعتی بهترین کارایی را دارند. این قطعات همراه با اتصالات آنها در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود تا بتوانند در مدت زمان مشخص پروژه کابل کشی خود را تکمیل کنند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵