نصب سینی کابل

آشنایی با نصب سینی کابل و انواع آن

یکی از روش هایی که امروزه برای برای کابل کشی های فیبر نوری و همچنین کابل کشی مسی به کار می رود استفاده از سینی کابل می باشد. در ساختمان های بزرگ به جای نصب استفاده از کابل های زمینی، نصب سینی کابل صورت می گیرد.

کابل کشی با استفاده از نصب سینی کابل

سینی کابل عمدتا در ساختمان سازی، زیر سقف و در فاصله های حدودی ۳۰ الی ۵۰ سانتی متری نصب می شوند. و عمدتا در زیر سقف و یا در رایزها به صورتی نصب می شود که بتوان به راحتی عملیات های کابل کشی را انجام داد و باید به کابل ها را به ردیفی و کاملا مرتب آن را بر روی سینی قرار داد این گونه کابل کشی بر روی سینی باعث می شود تا بتوان مسیر هر کابلی را تشخیص داد و اگر نقص و یا عیبی در کابل اتفاق افتاد بتوان آن را به سادگی رفع مشکل کرد.

این محصول انواع متفاوتی دارد که نصب هریک از این انواع، روش متفاوتی دارد که باید به آن توجه کرد. از انواع سینی کابل می توان به سینی کابل با ورقه ی مشبک،  نردبان های کابل، سینی کابل ستون فقراتی و سینی های بسکت یا مش اشاره کرد.

نصب سینی کابل

نصب سینی کابل

نصب سینی کابل نیز عمدتا به دو روش انجام می گیرد، این دو روش عبارت است از: ساپورت دیواری و ساپورت آویز سقفی.

در نصب این محصول به روش ساپورت دیواری، هم سایز سینی کابل را توسط رولی به پلاک می بندیم پس از این کار، سینی لزی را بر روی آن قرار می دهیم در آخر نیز سینی کابل را با پیچ ها و مهره ها به پایه می بندیم تا به خوبی سینی کابل در جای مورد نظر خود محکم شود.

در نصب کابل سینی به روش ساپورت آویز سقفی نیز ساپورت سقفی که شمایلی همچون L دارد به سقف می بندیم و سپس سینی کابل بر روی لبه ی بیرون آمده ی آن قرار و جای می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.