نصب لوله pvc برق؛ رایج ترین اشتباهات در حین کار

نصب لوله pvc برق؛ رایج ترین اشتباهات در حین کار

نصب لوله pvc برق برای هدایت انواع سیم و کابل انجام می‌گیرد. نمونه های متنوعی از این محصولات وجود دارد که میتوان به لوله خرطومی pvc و همچنین لوله های پلیمری سخت اشاره کرد. هر یک از این‌ها در پروژه های خاصی استفاده می‌شوند و شما باید المان های محیط، نوع سیم‌ها و کابل‌ها و شرایط نصب را مدنظر قرار دهید. از آنجایی که حوزه نصب و اتصال لوله‌ها بسیار اهمیت دارد، باید مراحل کار را طبق اصول پیاده سازی و اجرا کنیم. هرگونه اشتباه میتواند آسیب های زیادی را برای شبکه کابل کشی بوجود آورد. در ادامه مقاله بطور کامل در مورد این اشتباهات به تفکیک صحبت میکنیم.

استفاده از سایز نامناسب در نصب لوله pvc برق

سیم‌ها و کابل های برق دارای سایزبندی های مختلف هستند. برخی از آنها بسیار نازک و برخی دیگر قطورتر می‌باشند. بر اساس این ابعاد ما باید به انتخاب لوله pvc برق بپردازیم. درنتیجه نمیتوان هر نوع سایز از این لوله را برای سیم کشی داخلی مورد استفاده قرار داد. پیامدی که برای عدم توجه به سایز لوله میتوان ذکر کرد عدم هدایت صحیح کابل های برق است. به عنوان مثال اگر شما یک سایز کوچک انتخاب کنید سیم‌ها و کابل‌ها بطور آزادانه نمیتوانند از داخل لوله امتداد پیدا کنند.

اگر سایز بزرگ را انتخاب کنید قطعا هزینه های شما افزایش پیدا میکند و به دنبال آن در انتخاب اتصالات نیز دچار مشکل خواهید شد. به عنوان یک رویکرد بسیار ساده ابتدا ابعاد کابل‌ها را ارزیابی و بررسی کنید و بر اساس آن اقدام به خرید لوله برق pvc برق نمایید. این قاعده در مورد انتخاب انواع لوله فولادی برق، لوله برق خم سرد ، سینی کابل و دیگر تجهیزات پشتیبانی صدق میکند.

استفاده از سایز نامناسب در نصب لوله pvc برق

عدم ارزیابی دقیق و ترسیم نقشه پروژه در نصب لوله pvc

برای نصب لوله pvc برق حتما باید نقشه پروژه را قبل از استفاده از قطعات ترسیم کنیم. هرگونه برنامه ریزی نادرست باعث بروز اشتباهات فنی خواهد شد. شما باید اطمینان حاصل کنید که مسیر لوله کشی کاملا صحیح میباشد. لوله‌ها نباید در معرض تنشهای محیطی سنگین قرار بگیرند. اگر در ارزیابی های اولیه مشخص شد که لوله‌ها در معرض مستقیم گرما قرار دارند حتما باید مسیر لوله کشی را تغییر دهید. از طرفی رطوبت نیز تا حدودی بر روی لوله‌ها تأثیر میگذرد. آنچه که اهمیت دارد این است که ما باید مسیرهای امن کوتاه را از منبع تغذیه انتخاب کنیم.

اصولا لوله pvc خرطومی جهت پذیری ایده آلی دارد. یعنی بدون نیاز به اتصالات بین لوله ای میتواند در مسیرهای گوناگون هدایت شوند. این در نوع خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود. پس ما با ارزیابی های دقیق اولیه پروژه استانداردی را تکمیل خواهیم کرد.

کات کردن نامناسب لوله پی وی سی برق

لوله های خرطومی و همچنین نمونه های پی وی سی سخت در متراژ های بلند تولید می‌شوند. از جمله اشتباهات مرسومی که در فرایند نصب لوله pvc برق انجام می‌شود این است که لوله‌ها در متراژهای غیر صحیح برش داده می‌شوند. اگر شما لوله‌ها را از اندازه دقیق خود کوتاه تر برش دهید قطعآ به تجهیزات و لوازمی که باید اتصال یابند نمیرسند. چرا که ابعاد آنها کوتاه است. از طرف دیگر اگر لوله‌ها را در متراژهای بلند برش دهید باز هم فرآیند کار سخت و پیچیده خواهد شد. چرا که ممکن است به اتصالات متعدد نیاز داشته باشید و امنیت پروژه نیز کاهش پیدا کند. پس از همان ابتدا با اندازه گیری های دقیق ابعاد لوله را مشخص کنید.

کات کردن نامناسب لوله پی وی سی برق

قرار دادن تعداد بالای سیم در داخل هر لوله

هر سایز لوله pvc برق یک گنجایش محدودی دارد. ما نمی توانیم در داخل هر لوله بدون توجه به سایز آن شمار بالایی از سیم‌ها را با فشار قرار دهیم. این یک اشتباه آسیب زا محسوب می‌شود. پر کردن هر لوله با سیم‌ها و کابل های مختلف دشوار و سخت خواهد شد. از طرفی شرایطی را فراهم می‌کند تا سیم های داخل لوله دچار افزایش حرارت شوند. نتیجه آن افزایش احتمال آتش سوزی است. بنابراین استفاده اندک از لوله‌ها برای شمار بالایی از سیم‌ها و کابل‌ها هیچ نوع صرفه جویی در هزینه های شما ایجاد نمی کند. بلکه این خطر و ریسک در نصب لوله pvc منجر به آن خواهد شد تا هزینه های تعمیر و نگهداری و اصلاح شبکه آسیب دیده افزایش پیدا کند.

عدم استفاده از اتصالات صحیح در نصب لوله pvc

اتصالات نقش کلیدی برای پیکربندی شبکه های کابل کشی و سیم کشی برق دارد. هر نوع لوله که در مسیر استفاده میکنید باید همراه با اتصالات آن باشد. اگر این لوله‌ها به انواع جعبه تقسیم یا تابلوها متصل می‌شوند بدون اتصالات پایداری آنها تضمین نخواهد شد. از طرفی اعمال هر نوع نیروی کششی باعث جدا شدن لوله‌ها از دیگر باکس های برق می‌شود. اگر از لوله های pvc سخت استفاده میکنید اتصالات بین لوله ای اهمیت دارند.

البته برخی از آنها به صورت خم سرد هستند و نیازی به اتصالات بین لوله ای ندارند. در مورد لوله خرطومی‌ها نیز معمولا از گلند استفاده می‌شود. این قطعات لوله های خرطومی را با پایداری بالا به جعبه تقسیم اتصال میدهند.

عدم استفاده از اتصالات صحیح در نصب لوله pvc

عدم توجه به موانع محیط

برای نصب لوله pvc برق ابتدا باید موانعی که در مسیر لوله‌ها قرار دارند برداشته شوند. اگر مسیر مورد نظر اصلاح نخواهد شد شما حتما باید یک جهت دیگری را برای نصب لوله‌ها انتخاب کنید. این کاملا طبیعی است که بنا به محدودیت های مرتبط با معماری سازه نتوان از هر جهت لوله‌ها را هدایت کرد. یک تکنسین حرفه ای به خوبی میداند که لوله‌ها را چگونه هدایت کند تا احتمال بروز آسیب به آن به حداقل یا کاملا حذف شود. البته محل نصب نیز باید به گونه ای باشد تا افراد در بلند مدت به خوبی به مدیریت، جایگزینی و تغییر لوله‌ها و کابل های برق بپردازند.

فروش لوله pvc با سایزبندی کامل در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین با هدف بهبود و افزایش ایمنی شبکه های کابل کشی و سیم کشی برق همواره با کیفیت ترین قطعات لوله برق را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این لوله‌ها در کنار اتصالات عرضه می‌شوند. پس شما نباید نگران تامین قطعات اتصال دهنده باشید. در کنار آن قیمت تعیین شده بسیار مقرون به صرفه است و پروژه شما با یک هزینه مناسب تکمیل خواهد شد. جهت دریافت مشاوره در حوزه فروش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵