کاندولت آلومینیومی

کاندولت آلومینیومی

آشنایی با کاندولت آلومینیومی

در دنیایی که قرار است انتقال انرژی برق بدون در نظر گرفتن مسافت صورت گیرد وجود کاندولت آلومینیومی با روکش متحرک بسیار حیاتی خواهد بود. هنگامی که کابل کشی برق باید از نقطه ی A تا نقطه ی B انجام شود ، در برخی مواقع مجبور است مسافت هایی طولانی را ، از طریق این لوله های فلزی که برای محافظت و هدایت آن ها طراحی شده اند، طی کند.

بر اساس فاصله ای که بین دو نقطه ی مذکور وجود دارد غالباً ممکن است کابل ها به خم ۹۰ درجه، اتصال به کابل های دیگر و یا انشعابات ثانویه نیاز داشته باشند و این دقیقا همان جایی است که کاندولت آلومینیومی نقش پر رنگ خود را ایفا می کند.

ویژگی های اصلی کاندولت آلومینیومی

یکی از اساسی ترین کاربرد های کاندولت آلومینیومی اتصال بخش های مختلف لوله های برق به یکدیگر است. در طول مسیر کابل کشی ممکن است پیچیدگی هایی وجود داشته باشد که فرآیند انتقال انرژی برق را قدری پر زحمت کند زیرا در زمان هایی که مسافت لوله گذاری برق زیاد می شود احتمال دارد در طول مسیر، کابل ها نیاز به تغییر زاویه داشته باشند و یا اینکه مسیر خود را به کل تغییر دهند که در این حالت هم از لوله های با دوسر رزوه استفاده می شود تا بتوانند این عملیات لوله گذاری در فاصله های زیاد را جبران کنند و هم آنکه اگر مجموعه نیاز به انشعابات دیگری داشت از طریق نصب کاندولت آلومینیومی این کار را انجام دهند.

گاهی اوقات تلاش برای بارگزاری دسته ای بزرگ از کابل ها درون لوله ها در مسیرهای طولانی کاری محال به نظر می رسد اما با نصب متناوب کاندولت آلومینیومی علاوه بر مدیریت مجموعه کابل ها، می توان نقاط دسترسی موثر و کارآمدی را نیز در طی مسیر ایجاد کرد. پس از نصب، در صورتی که کابل ها نیاز به بازرسی، تعمیر و یا ایجاد یکپارچگی و نظم داشتند به راحتی می توان از طریق این سیستم های کاندولت که دارای درپوش مخصوص هستند تمامی موارد ذکر شده را بدون مشکل انجام داد.

کاندولت آلومینیومی

سبک های متفاوت کاندولت آلومینیومی

نوع متریال و سایز کاندولت آلومینیومی تنها گزینه هایی نیستند که باید هنگام خرید به آن ها توجه کنیم بلکه این قطعات از لحاظ سبک طراحی نیز بسیار متنوع هستند و لازم است بنا به نوع پروژه ای که قصد انجام آن را داریم نسبت به تهیه ی آن ها اقدام کنیم. بدنه های کاندولت آلومینیومی در سبک های متفاوتی ارائه می شوند از جمله : C، LR، LL، LB،TB،T،X که هر کدام از آن ها از لحاظ نوع دسترسی به کابل ها و همین طور نحوه ی جهت دهی به لوله های برق با یکدیگر متفاوت اند.

برخی از تولید کنندگان حتی سبک های جدیدی مانند LU را ارائه می دهند که ویژگی های چهار سبک را به طور همزمان با یکدیگر ترکیب کرده و در قالب یک قطعه به بازار عرضه می کنند که این کار جهت صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار مفید خواهد بود.

تقسیم بندی کاندولت آلومینیومی بر اساس فرم

تمایز دیگری که در بین انواع مختلف کاندولت آلومینیومی وجود دارد به فرم آن ها اشاره دارد، متداول ترین انواع کاندولت ها در بازار عبارتند از :فرم ۳۵، فرم ۷، فرم ۸ و فرم ۹ است که هر کدام از آن ها ابعاد، اندازه، ظرفیت کابل و پوشش خاص خود را دارند. تفاوت اصلی بین انواع فرم ها نحوه اتصال کاندولت آلومینیومی به بدنه ی لوله برق آلومینیومی است به عنوان مثال یک کاندولت فرم ۷ به وسیله کلیپس ها به بدنه ی لوله متصل می شوند در حالی که فرم های ۸ و ۹ مستقیماً از طریق پیچ به بدنه ی لوله دریل می شوند.

دید کاربران ممکن است بر این اساس باشد که در فرم ۷ احتمال دارد کلیپس ها در اثر زنگ زدگی جدا شوند و در مقابل فرم های ۸ و ۹ را بادوام تر می دانند، در اینجا لازم است بگوییم که این انتخاب به برنامه و مشخصات تعیین شده برای یک پروژه خاص برمی گردد.

کاندولت آلومینیومی

نحوه استفاده از کاندولت ها

نحوه ی استفاده از کاندولت آلومینیومی مبحث بسیار گسترده ای است که تنها متخصصین این عرصه هستند که می توانند نسبت به پیاده سازی آن ها در پروژه های مختلف اقدام کنند. موضوع مهم آن است که تا حد بسیار زیادی بستگی به بخش یا منطقه ای دارد که قصد استفاده از کاندولت آلومینیومی را داریم بنابراین قبل از آنکه برنامه نصب را شروع کنیم باید یک طرح و دید کلی نسبت به محل مورد نظر داشته باشیم.

اگر بدون داشتن ایده شروع به کار با آن ها کنید به مشکل برخواهید خورد چرا که سیستم های لوله گذاری برق و به دنبال آن متصل کردن به کاندولت آلومینیومی همگی مانند پازل هایی هستند که باید هر کدام در جای خود قرار بگیرند. داشتن ایده مناسب به شما کمک می کند تا در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید زیرا می دانید که چه نوع و چه تعداد از قطعات را باید در پروژه خود استفاده کنید.

برای استفاده از کاندولت ها باید در نظر داشته باشیم که بسته به اندازه مورد نیاز یا شکل، آن ها دارای یک سر رزوه دار هستند که در قطر، متفاوت اند و لازم است لوله هایی را انتخاب کنیم که درون این رزوه ها به راحتی پیچ خورده و فیت شوند.

کاندولت آلومینیومی

پیشنهادات شرکت پتروکاسپین درباره کاندولت آلومینیومی و لوله های برق

اول از همه ما توصیه می کنیم که حتما از افراد خبره و با تجربه، جهت مشاوره درباره تهیه کاندولت و سازه ای که قصد ایجاد آن را دارید، کمک بگیرید

در مرحله ی بعدی باید مواد مورد استفاده را تأمین کنید، مواد پلاستیکی به دلیل دسترسی آسان و همچنین ارزان بودن رایج تر هستند مانند لوله برق پلی آمید و لوله برق پی وی سی، اما باید این را در نظر بگیرید که ممکن است در آینده زودتر از مواد دیگر نیاز به تعویض داشته باشند.

کاندولت آلومینیومی با توجه به جنس فلزی که دارد قوی تر است و نسبت به مواد پلاستیکی دوام و پایداری بالایی دارد بنابراین اولویت را نوع فلزی قرار دهید اما باز هم بسته به شرایط محیط می توانید گزینه های بیشتری را انتخاب کنید.

در پایان یادآور می شویم که شرکت پتروکاسپین در تأمین با کیفیت ترین محصولات همواره پیشتاز بوده و کسب این مقام ارزشمند را در گرو تیم قدرتمند و متخصص خود می داند.

جهت مشاوره و خرید کاندولت آلومینیومی میتوانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمائید. تماس با کارشناس فروش : ۰۲۱۴۱۸۰۵۵۵۵