کف خواب گالوانیزه در سایزبندی های مختلف، کاملا استاندارد

کف خواب گالوانیزه در سایزبندی های مختلف، کاملا استاندارد

کف خواب گالوانیزه کاسپین با استفاده از ورق گالوانیزه گرم و درب استنلس استیل و آلومینیومی تولید می گردد. کف خواب (گالوانیزه) جهت نصب در کنار ترانکینگ در کف ساخته و پس از نصب و بتن ریزی در سطح کف زمین قرار گرفته و جهت دسترسی پریزهای برق ، تلفن و شبکه بکار می رود. جهت جلوگیری از زنگ زدگی می بایست درب بالایی کف خواب نوع گالوانیزه از جنس استنلس استیل یا آلومینیوم ساخته و بدنه و پایه های نگه دارنده نیز از جنس ورق گالوانیزه گرم می باشد. کف خواب نوع گالوانیزه در اندازه های متفاوت تولید می گردد و قابلیت قرارگرفتن ۲ الی ۸ پریز برق یا تلفن و شبکه را فراهم می کند.

ساختار استاندارد کف خواب گالوانیزه

کف خواب گالوانیزه از تجهیزات جدید و ایده آل برای فراهم کردن شرایطی جهت دریافت برق از ناحیه کف سازه میباشد. لذا ساختار استاندارد و اینکه از هر لحاظ ایمن و با کیفیت باشند بسیار اهمیت دارد. المانهای گوناگونی وجود دارد که هر کدام باید طبق آخرین استانداردها طراحی و ساخته شوند. اولین موضوع مهم دسترسی راحت به جعبه کف خواب گالوانیزه است.

اینکه شما در هر موقعیتی که در یک محیط بسته قرار دارید بتوانید در سریعترین زمان به این باکس های کف خواب دسترسی داشته باشید. با توجه به موقعیتی که این جعبه ها نصب می شوند و انتخاب صحیح محل نصب آن ها عملا دستیابی سریع مهیا است.
البته موقعیت قرارگیری آنها نباید به شکلی باشد که این باکس ها در معرض آسیب قرار بگیرند و شما هزینه های زیادی را مبنی بر تعمیر و نگهداری یا تعویض آنها صرف کنید. موضوع بعدی نوع متریال این باکس ها میباشد. همانطور که از نام کف خواب گالوانیزه مشخص است ساخته شده از ورق های گالوانیزه هستند.

البته نوع ورق که پوشش های گالوانیزه را میپذیرد غالبا از نوع فولادی میباشد. چرا که نمیتوان فلزات نرم ضعیف تر دیگر را با فرایند گالوانیزه مقاوم سازی کرد. موارد استاندارد دیگر همچون نوع درپوش، ارتفاع باکس، تعداد ماژول هایی که در داخل باکس تعبیه می شوند همگی به صورت از پیش تعریف شده می باشند.

جداسازی ماژول های داخلی جعبه کف خواب گالوانیزه از عوامل آسیب زای محیط

جداسازی ماژول های داخلی جعبه کف خواب گالوانیزه از عوامل آسیب زای محیط

یکی از مزیت های بسیار مهم و اساسی که جعبه کف خواب گالوانیزه دارد این است که تمامی اجزای داخلی آن چه تعداد پریزها و ماژول ها و چه تعداد سوکت ها و تجهیزات ارتباطی که معمولا برای انتقال جریان برق و همچنین داده و سیستم های مخابراتی استفاده می شوند کاملا از محیط بیرون جدا هستند. یعنی این باکس ها یک فضای بسته ای را ایجاد میکنند که اجزای داخلی به بهترین شکل میتوانند در یک بازه زمانی بلندمدت از لحاظ انتقال جریان برق خدمات رسانی کنند.

دلایل بسیار زیادی برای این ویژگی وجود دارد اول آنکه این باکس ها دارای یک درپوش فلزی هستند. البته نمونه های پلیمری آنها دارای درپوش دقیقا از همین جنس هستند که در محیط های با شدت تنش کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا کف خواب گالوانیزه اگر در محیط های پرتنش مانند فضای صنعتی و کاری و محیط هایی که رفت و آمد زیادی در آن وجود دارد، نصب شوند قسمت درب یا غشا های کناری، روزنه هایی که در دور درپوش وجود دارد با استفاده از مهر و موم های پلیمری مسدود می شوند. در چنین شرایطی دیگر شما نباید نگران نفوذ المان های آسیب زای محیط به داخل آن باشید.

انواع لوله برق استیل و اتصالات لوله برق به عنوان محصولات پیشنهادی قابل عرضه هستند.

کاربردهای گسترده کف خواب گالوانیزه

کاربری های بیشماری برای انواع جعبه کف خواب گالوانیزه وجود دارد. همانطور که گفته شد این باکس ها شرایطی را فراهم می کنند تا کاربران در محیط های بسته بتوانند بنا به اهداف گوناگون از پریزها، سوکت ها و وسایل ارتباطی استفاده کنند. امروزه فضاهای کاری صنعتی و تولیدی های مختلف وجود دارند که هرکدام نیاز اساسی به این باکس ها دارند.

تنها محیط های کاری احتیاج به این وسایل ارزشمند ندارند. بلکه حوزه های کاری دیگر مانند آموزشگاه ها، دانشگاه ها، مدارس، سالن های آموزشی متفرقه، فضاهای هنری، محیط های پذیرایی، هتلها، بیمارستان ها و فضاهای انتظار، کتابخانه ها همگی برای ایجاد یک فضای راحت باید از این جعبه های گالوانیزه استفاده کنند.

البته موضوع فقط انتخاب و خرید این باکس ها نیست. بلکه شما باید برنامه ریزی دقیق برای نصب و اتصال آنها در ناحیه کف داشته باشید. در محیط های اداری نیز بسیاری از کارکنان و پرسنل جهت راه اندازی دستگاه ها، کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی حتما لازم است که نزدیک به این باکس های کف خواب باشند. در واقع در همه موارد پریزها و سوکت های برق به دیوار متصل نمیشوند. بلکه ناحیه کف نیز یکی از این موارد می باشد.

کاربردهای گسترده کف خواب گالوانیزه

اولویت های انتخاب و خرید کف خواب گالوانیزه

برای داشتن یک تجربه خرید موفق و ایده آل باید چندین المان مهم را در نظر بگیریم. اول باید مشخص شود که شما این باکس ها را برای چه محیطی میخواهید. آیا فضای مورد نظر صنعتی است یا اینکه یک محیط آموزشی یا یک کتابخانه ساده می باشد. مرحله دوم تعداد ماژول ها و سوکت های داخلی یا همان پریزها هستند که معمولا در داخل این باکس ها تعبیه می شوند. یک کف خواب گالوانیزه سایزبندی های گوناگونی دارد و بر همین اساس نیز میتوان تعداد پریزهای داخل آن را تغییر داد.

البته محدوده افزایش تعداد پریزها نیز بالا یا بیش از حد نیست و کاملا بر اساس سایز باکس تعیین میشود. اگر احتیاج به پریزهای بیشتری دارید میتوانید در یک مساحت مشخص تعداد باکس ها را افزایش دهید. فواصلی که برای نصب این باکس ها انتخاب میشود بستگی به متغیرهای مختلف دارد. اما در مجموع لازم است که از ترانکینگ کف خواب جهت ایجاد شبکه های به هم پیوسته در کف سازه استفاده شود تا کابل های برق در امنیت کامل بتوانند به سمت این باکس ها هدایت شوند. موارد نصب در قسمت بعد توضیح داده خواهد شد.

نکات نصب باکس پریز کف

نصب جعبه کف خواب گالوانیزه بسیار اهمیت دارد. به این صورت که اگر شما بهترین و باکیفیت ترین باکس های کف خواب را خریداری کنید اما نتوانید عملیات نصب را به درستی پیاده سازی کنید در آنصورت تجهیزات به کار رفته کارایی لازم را ندارند. اولین موضوعی که در قسمت قبل نیز اشاره شد ایجاد یک شبکه قوی منسجم و ایمن از ترانکینگ گالوانیزه کف خواب است. ترانکینگ ها با استفاده از اتصالات مختلف مسیریابی میشوند و شرایط همواری را برای هدایت کابل ها فراهم میکنند.

اتصالات متعددی همچون زانوها، سه راهی ها همگی در بین شاخه های ترانکینگ نصب میشوند تا بهترین کارآیی را ارائه دهند. ترانکینگ ها نیز دقیقا از ورق های گالوانیزه طراحی و ساخته میشوند. بنابراین با توجه به آنکه سطح کف نیرو ها و تنش های زیادی را تحمل می کنند لذا فلزی و آلیاژی بودن این ترانکینگ ها بسیار اهمیت دارد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همواره از یک تیم با تجربه برای نصب و اتصال باکس های کف خواب استفاده کنید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵