گلند m20 چیست؟ جنس، ویژگی‌ها و قطعات تشکیل دهنده اصلی

گلند m20 چیست؟ جنس، ویژگی‌ها و قطعات تشکیل دهنده اصلی

گلند m20 یکی از پرکاربردترین قطعات اتصال دهنده است که روی کابل‌ها سوار می‌شود. با استفاده از این قطعات شما می‌توانید کابل های برق را به دیگر تجهیزات متصل کنید. نمونه های مختلفی از این محصولات وجود دارد که رایج ترین آن‌ها گلند m20 ضد انفجار است. همانطور که از نام آن مشخص است می‌تواند در محیط های با حساسیت بالا استفاده شود.

بنابراین در فضاهای کاری که خطر انفجار وجود دارد فوق العاده کاربردی هستند. به دلیل ساختار منحصر به فردی که این قطعات دارند مانع جدا شدن کابل‌ها از محل اتصال می‌شوند. البته سایزبندی های مختلفی برای این محصول وجود دارد که یک نمونه از آن دقیقا این مدل معرفی شده است. اگر به دنبال خرید این سایز از گلند هستید حتما به ادامه مقاله توجه فرمایید. چرا که می‌خواهیم جامع ترین اطلاعات درباره این محصول را ارائه دهیم.

جنس گلندهای کابل

گلند m20 به دلیل کاربردهای فراوان خود در موقعیت های مختلف، از یک جنس طراحی و تولید نمی شوند. معمولاً شرکت های تولید کننده سعی می‌کنند آنها را از جنس پلاستیک، برنج، استیل، استنلس استیل و سایر مشتقات فلزی تولید کنند. نمونه های پلیمری یا گلند پلاستیکی معمولا در محیط های کم تنش و با ریسک پایین استفاده می‌شود. این گلندها اگرچه مقاومت ساختاری به نسبت پایینی در قیاس با مدل های فلزی دارند. اما حداقل مشکل زنگ زدگی را نخواهند داشت.

از طرف دیگر گلندهای استیل که غالباً به صورت آبکاری شده عرضه می‌شوند هم مقاومت بالایی دارند و هم اینکه ضد خوردگی و زنگ زدگی هستند. نمونه دیگری از گلند فلزی از برنج ساخته شدند. این گلندها در مدل های مختلف هستند. به این معنا که برخی از آنها برای کابل های آرموردار و برخی دیگر برای کابل های بدون آرمور استفاده می‌شود. در مورد گلندهای استنلس استیل نیز المان های مذکور صدق می‌کند. فلزات استیل ضد زنگ یا استنلس استیل نیاز به پوشش های آبکاری ندارند لذا در برابر رطوبت مقاوم هستند.

جنس گلندهای کابل

ویژگی‌ها و مشخصات گلند m20

  • گلند m20 قابلیت استفاده در محیط های کاری و صنعتی را دارد.
  • برخی از نمونه های گلند کابل ضد انفجار می‌تواند برای کابل های دارای آرمور استفاده شود.
  • در برابر اعمال نیرو و فشار و همچنین ضربه مقاومت بالایی دارند و می‌توانند محل اتصالات را پایدار نگه دارند.
  • برخی از قطعات این گلندها یک حفاظت فیزیکی ایده آلی را از کابل‌ها به عمل می‌آورند.
  • در محدوده دماهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و نوسانات دمایی نمی تواند باعث آسیب ساختاری آنها شود.
  • دارای گواهینامه های بین المللی تعریف شده هستند. بنابراین از لحاظ ابعاد، جنس و قطعات تشکیل دهنده کاملاً استاندارد طراحی شدند.
  • بعد از سوار شدن بر روی کابل‌ها کاملاً روی آن قفل می‌شوند و جدا کردن آنها به راحتی میسر نخواهد بود.
  • از لحاظ طراحی بر اساس ضریب ریسک محیط که از زون صفر تا سه طبقه بندی می‌شوند تولید خواهند شد. همانطور که میدانید معیار زون معرف میزان آلاینده های اشتعال زا در محیط است.
  • گازها و مواد شیمیایی قادر به نفوذ از زیر گلند به داخل محفظه اتصالات برقی نیستند.
  • گلند کابل آرموردار مقاومت بالایی در برابر رطوبت، مواد روغنی و ترکیبات شیمیایی دارد.
  • گلند m20 پس از اتصال کامل مانع نفوذ گرد و غبار و حشرات به محفظه اصلی می‌شوند.

ویژگی‌ها و مشخصات گلند m20

سایز گلند m20

گلند m20 معمولاً با معیار m20*1.5 معرفی می‌شود. این گلندها می‌توانند محدود سایزهای کابل از ۱۰ میلیمتر تا ۱۴ میلیمتر را پشتیبانی کنند. سایز آچار مورد نظر برای محکم کردن آنها برابر ۲۴ میلیمتر است. قطر سوراخ گلند که کابل‌ها در آن نصب می‌شوند در اندازه های ۲۰٫۲ میلیمتر می‌باشد. بخشی از گلند m20 به صورت رزوه ای طراحی شده است که گام های آن برابر ۱٫۵ میلیمتر است.

علاوه بر مقادیر مذکور متغیرهای دیگری را نیز می‌توان با عناوین D1 ، D2 ، H و L معرفی کرد که هر کدام سایز بخش خاصی از قطعه را شامل می‌شود. همه این اطلاعات معرف سایز گلند است که همگی در کاتالوگ محصول وجود دارد. شما می‌توانید در زمان خرید آنها از کارشناس مربوطه درخواست کنید تا کاتالوگ را در اختیار شما قرار دهد. اما متغیرهای جزئی تر چندان اهمیتی در زمان خرید ندارند و آنچه که مهم است محدوده سایز قابل پشتیبانی توسط گلند است.

قطعات تشکیل دهنده گلندها

گلند m20 ساختار یکپارچه و یک تکه ای را دارد. اما می‌تواند به اجزای مختلف تقسیم شود. به این معنا که شما در زمان نصب باید این قطعات کوچک را یکی پس از دیگری بر روی کابل استفاده کنید تا در نهایت بتوانید یک محل اتصال قوی و کاملاً ایمن را شکل دهید. قطعات تشکیل دهنده ای که در گلند وجود دارد شامل درپوش، واشر محافظ کابل، بدنه و چنگال نگهدارنده، واشر آب بندی و مهره تثبیت کننده است.

این قطعات به تنهایی نمی توانند باعث ایجاد اتصالات برای کابل‌ها شوند. بلکه زمانی عملکرد ایده آلی را خواهند داشت که یکی پس از دیگری بر روی یکدیگر سوار شوند. نکته بسیار مهمی که در زمان استفاده از گلند m20 باید به آن توجه کنیم شناخت قطعات تشکیل دهنده و وظایف هر یک است. در چنین شرایطی می‌توانید اتصالاتی استاندارد را به وجود آورید.

گلند m20 چیست؟ جنس، ویژگی‌ها و قطعات تشکیل دهنده اصلی

قیمت گلند m20

قیمت گلند m20 برای بسیاری از خریداران جزو اولویت های اساسی محسوب می‌شود. درواقع آنها می‌خواهند علاوه بر خرید محصولات با کیفیت یک هزینه و قیمت مقرون به صرفه را نیز پرداخت کنند. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد. این گلندها در جنس و متریال های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. نمونه های پلاستیکی، استیل، برنجی و همچنین مدل های استنلس استیل قیمت متفاوتی را دارند.

می‌توان گفت گلندهای پلاستیکی دارای پایین ترین قیمت و نمونه های استنلس استیل بالاترین قیمت را دارند. اما اگر یک گلند با قیمت متوسط می‌خواهید می‌توانید نمونه های برنجی یا حتی استیل آبکاری شده را انتخاب کنید. در مجموع شرکتهای تولید کننده به منظور کسب رضایت مشتری سعی می‌کنند قیمت های مناسبی را برای این قطعات در نظر بگیرند.

خرید انواع گلند از شرکت پتروکاسپین

شما می‌توانید متنوع ترین انواع گلندهای کابل را در سایزبندی های مختلف از شرکت پتروکاسپین خریداری کنید. این قطعات همگی دارای گواهینامه های تعریف شده بین المللی هستند و ساختار استانداردی را دارند. البته کارشناسان و متخصصین شرکت در حوزه فروش گلندها اطلاعات کاملی را به شما ارائه می‌دهند. پس جهت خرید قطعات با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵