خرید و قیمت بست اسپیت 16؛ ارزان ترین و کیفیت بالا

خرید و قیمت بست اسپیت ۱۶؛ ارزان ترین و کیفیت بالا

یکی از اتصالات بسیار کاربردی و مهمی که در پروژه های مختلف خصوصاً شبکه های لوله کشی برق و سیستم های پایپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد بست اسپیت ۱۶ است. نمره یا سایزبندی این بست، ابعاد به نسبت کوچکتر را شامل می‌شود. از لحاظ سایز، نمونه های مختلف بست اسپید از pg11 تا pg48 طبقه بندی می‌شوند. هر کدام از این‌ها قابلیت پشتیبانی از قطر خاصی از لوله های برق را دارند.

به همین دلیل در زمان خرید این محصولات باید یک هماهنگی و سازگاری میان ابعاد لوله و بست های اسپیت ایجاد کنیم. ممکن است در یک پروژه لوله کشی برق لازم باشد که از چندین مدل قطعات اتصال دهنده استفاده کنیم. لذا نوع نقشه و معماری شبکه لوله کشی تعیین کننده سایز مورد نیاز اتصالات و دیگر تجهیزات مرتبط است. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری از این محصول پر کاربرد ارائه می‌دهیم.

بست اسپیت ۱۶ ساخته شده از ورق های گالوانیزه

بست اسپیت در تمام سایزها، ساخته شده از ورقهای فولادی گالوانیزه شده است. البته برخی از شرکت‌های تولید کننده سعی می‌کنند از فلزات مقاوم تری همچون استنلس استیل نیز استفاده کنند. اما در حال حاضر ورق استیل گالوانیزه شده هم قیمت مناسب تری دارد و هم اینکه می‌توانند از لحاظ مقاومت و استحکام در بالاترین حد باشند. همانطور که می‌دانید ساختار این نوع بست به شکل دو تکه و پرانتزی است که از طریق دو پیچ و مهره فولادی از قسمت دو طرف به یکدیگر متصل شدند.

اگرچه ضخامت ورق این بست به صورت کنترل شده است اما سختی بسیار بالایی دارد. در نتیجه قادر به تحمل وزن محدود لوله‌ها در ارتفاعات سازه است. در کنار استفاده از متریال فلزی از یک روکش یا پوشش گالوانیزه گرم نیز برای افزایش مقاومت شیمیایی آن استفاده می‌شود. با این پوشش ضد خوردگی دیگر شاهد زنگ زدگی این بست لوله کاندوئیت نخواهید بود. بنابراین بهترین متریالی که می‌توان برای ساخت بست اسپیت ۱۶ و سایر سایزهای آن استفاده کرد ورق فولادی گالوانیزه گرم است.

پست اسپیت 16 ساخته شده از بهترین متریال

چگونه باید از بست اسپیت ۱۶ استفاده کنیم؟

برای استفاده از بست اسپیت ۱۶ موارد متعددی را باید در نظر بگیریم. اولین مورد این است که ما نیاز به قطعات مکمل دیگر داریم. رادهای گالوانیزه و سی چنل‌ها قطعات مکملی هستند که معمولاً همراه با بست اسپیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینکه شما بخواهید مسیر لوله‌ها را با استفاده از اتصالات سقفی یا دیواری هموار کنید باید بدانید که نحوه پیاده سازی قطعات کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

در اتصالات سقفی ابتدا سی چنل‌ها را به سقف سازه با استفاده از پیچ های مخصوص متصل می‌کنیم. بعد از آن رادهای گالوانیزه با یک ارتفاع مناسب نصب می‌شوند. سپس بست های اسپیت روی رادهای گالوانیزه پیچ می‌شوند. در نهایت نیز لوله‌ها بر روی بست اسپیت ۱۶ قرار می‌گیرند. برای نصب اتصالات از ناحیه دیوار به قطعات پشتیبانی دیگری نیز نیاز داریم تا اتصالات در حالت افقی قادر به تحمل وزن لوله‌ها باشند.

 انواع بست اسپیت

بست های اسپیت از لحاظ نوع ساختار نمونه های متعددی دارند. هر کدام نیز بر اساس پروژه شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبقه بندی این بست‌ها بصورت ذیل است:

  • بست اسپیت ۱۶ دو طرفه

این نوع بست همان طور که از نام آن مشخص است و در قسمت های قبل توضیحات مختصری داده شد، تشکیل شده از دو تکه جداگانه می‌باشند که به صورت پرانتزی همراه با دو عدد پیچ و مهره در کنار هم قرار می‌گیرند.

  • بست اسپیت یک طرفه

این نوع بست نیز تنها یک بخش از نمونه قبل را شامل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از بست های اسپیت یک طرفه لوله های برق را از ناحیه دیوار به شکلی کاملا پایدار هدایت کنید.

  • بست اسپیت عایق دار

در برخی از نمونه های بست اسپیت ۱۶ معمولا یک عایق یا لایه پلیمری در قسمت دیواره بست استفاده می‌شود. این قطعه اتصال دهنده لوله‌ها را بدون آنکه دچار لغزش شوند در محل خود نگه می‌دارند.

بست اسپیت 16 از نوع عایق دار

ایجاد یک سیستم پشتیبانی آویز با استفاده از بست اسپیت ۱۶

در بسیاری از پروژه های صنعتی به دلیل محدودیت محیط مهندسان سعی می‌کنند شبکه های لوله کشی را از ناحیه سقف احداث کنند. در چنین شرایطی ما نیاز به سیستم های پشتیبانی آویز داریم که به صورت معلق لوله‌ها را حمایت کند. همانطور که گفته شد لوله‌ها یا از مسیر دیواری هدایت می‌شوند یا اینکه ناحیه سقفی برای پشتیبانی انتخاب می‌شود. در مواردی نیز ممکن است در داخل بافت سازه یا زمینی استفاده شوند.

برای ایجاد یک سیستم آویز قوی باید ابتدا نقاط سخت سازه را شناسایی کنید تا از آن طریق بتوانیم سی چنل‌ها، رادها و سپس بست اسپیت ۱۶ را به ترتیب در سازه سوار کنیم. با این کار هوشمندانه با نظم بالایی می‌توانیم لوله‌ها را مسیریابی کنیم.

برای خرید اتصالات لوله برق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اتصالات لوله برق تنوع بسیار بالایی دارند یکی از آنها بست اسپیت ۱۶ است. نمونه های دیگری همچون بست چنگالی نیز وجود دارند که برای اهداف خاصی در شبکه های لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اولین موضوع نیاز پروژه است باید ببینیم که چه نوع قطعات اتصال دهنده ای احتیاج داریم. بعد از آن توجه به سایز لوازم می‌باشد. ابعاد لوله‌ها و کابل‌ها نباید کوچکتر یا بزرگتر از بست‌ها باشند.

به جهت تنوع سایزی که در مورد اتصالات وجود دارد حتی می‌توانید پیچیده‌ترین شبکه های لوله کشی را احداث کنید. در کنار آن قطعات مکمل نیز مانند رادهای گالوانیزه و سی چنل‌ها اهمیت فراوانی دارند. البته کارشناسان و تکنسین های اجرایی در زمان معرفی محصولات سعی می‌کنند پکیج کاملی از لوازم جانبی اتصال دهنده را برای تکمیل یک پروژه موفق آماده سازی و به مشتریان ارائه دهند.

بست اسپیت 16 همراه با راد گالوانیزه و سی چنل

فروش انواع اتصالات لوله برق در شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می‌توانند متنوع ترین انواع بست لوله برق از قبیل بست اسپیت نمره ۱۶ و دیگر سایزهای آن و همچنین بست چنگالی و قطعات مکمل را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت پتروکاسپین خریداری کنند. تمرکز این مجموعه بر این است تا پاسخگوی نیاز پروژه های صنعتی مختلف در هر حوزه ای باشیم. به همین دلیل کارشناسان فروش ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند یک مشاوره تخصصی به شما ارائه دهند تا در انتخاب محصولات عملکرد بهتری داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵