بست لوله کاندوئیت چیست و انواع آن کدام است؟

بست لوله کاندوئیت چیست و انواع آن کدام است؟

بست لوله کاندوئیت از جمله اتصالات بسیار پرکاربردی است که جهت پایدار نگه داشتن انواع لوله برق مورد استفاده قرار می گیرد. این بست ها از لحاظ طراحی تنوع بسیار بالایی دارند و هر کدام برای موقعیتی خاص بکارگیری می شوند. اینکه شما لوله های برق را در پروژه های کابل کشی به صورت دیواری، سقفی و معلق مسیر یابی یا هدایت می کنید، همه ی اینها در انتخاب نوع بست تاثیر گذار است.

اکثر بست های لوله کاندوئیت از مقاوم ترین آلیاژهای موجود یعنی متریال فولادی طراحی و ساخته می شوند. از طرفی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی و همچنین اکسیداسیون آن ها از پوشش هایی تحت عنوان گالوانیزه گرم نیز روی آن ها استفاده می شود. بنابراین شما براحتی می توانید این بست ها را در یک مدت زمان طولانی در محیط های مرطوب و در مجاورت آب و هوای محیط استفاده کنید. برخی از انواع بست لوله کاندوئیت نیاز به یکسری قطعات مکمل دارند حال آنکه برخی دیگر به طور مستقیم به سازه متصل می شوند. در ادامه مقاله به طور مفصل در مورد این بست ها و انواع آن صحبت می کنیم.

بست لوله کاندوئیت از نوع چنگالی

بست لوله کاندوئیت از نوع چنگالی

بست چنگالی لوله برق یکی از رایج ترین قطعاتی است که برای پشتیبانی و حمایت از انواع لوله ها و کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد. این بست ها به واسطه ساختار منحصر به فردی که دارند همراه با تجهیزات مکمل دیگری با نام ریل سی چنل یا ریل بست چنگالی استفاده می شوند. این ریل ها به شکلی طراحی شده اند که سازگاری و تطابق کاملی با بست های چنگالی دارند. به طوری که به راحتی می‌توانند در شیار طراحی شده ریل قفل شوند.

بست لوله کاندوئیت چنگالی بدون استفاده از ریل های سی چنل قابلیت استفاده ندارند. بنابراین شما حتماً باید در زمان خرید این بست ها به فکر تهیه ریل های بست چنگالی نیز باشید. از آنجایی که این ریل ها به طور مستقیم به ناحیه سقف یا دیوار نصب می شوند شما میتوانید این بست ها را نیز به شکل سقفی و دیواری نیز روی ریل ها نصب کنید. در نتیجه امکان هدایت کابل ها و لوله های برق از ناحیه سقف و همچنین ناحیه دیوار میسر خواهد شد.

سایز بندی های بسیار متعددی برای این بست لوله کاندوئیت وجود دارد که بر اساس قطر کارگیر تعیین می‌شوند. به دلیل اهرم یا پیچ متحرکی که بر روی این بست تعبیه شده است می تواند یک محدوده سایز خاصی از لوله ها و کابل های برق را پشتیبانی کند. قطر کارگیر این بست ها حداقل ۸ تا ۱۲ میلیمتر می باشد. همچنين حداکثر قطر کارگیر آن ها ۴۴ تا ۴۸ میلیمتر است.

بست لوله کاندوئیت از نوع اسپیت

بست لوله کاندوئیت از نوع اسپیت

بست اسپیت به عنوان بست های دوسرپیچ نیز معروف هستند. از لحاظ ساختار و شکل ظاهری به صورت دایره ای می باشند و در دو طرف خود دارای یک پیچ هستند. زمانی که شما هر دو پیچ این بست را باز می‌کنید میتوانید دو قسمت بست اسپیت را از یکدیگر جدا کنید. در قسمت مرکزی آن یک حفره پیچ مانند وجود دارد که شما می توانید انواع مفتول های رزوه ای یا رادهای گالوانیزه را بر روی آن پیچ کنید. طریقه استفاده از بست های اسپیت به این صورت است که شما به راحتی می توانید انواع لوله فولادی برق را در ارتفاعات سازه به صورت معلق پایدار نگه دارید.

برای ایجاد یک سیستم آویز در ابتدا نیاز به یک سی چنل دارید که مستقیماً به سقف اتصال می یابد. بعد از آن با استفاده از مفتول های رزوه ای یا رادهای گالوانیزه که دارای قطر های متفاوتی هستند می توانید بست لوله کاندوئیت اسپیت را مستقیماً به ریل ها اتصال دهید. این نوع سیستم های آویز پایداری بسیار زیادی دارند. بنابراين اگر شما کلیه ضوابط و قواعد مرتبط با راه اندازی اتصالات سازه ای برای پشتیبانی و حمایت از لوله های برق را به درستی رعایت کنید می توانید یک شبکه پشتیبانی بسیار قوی و ایمنی را با استفاده از سی چنل، مفتول های رزوه ای و همچنین بست لوله کاندوئیت اسپیت ایجاد کنید. به جهت تنوع سایزی که این بست ها دارند عملاً قابلیت حمایت از انواع قطر های لوله فولادی برق را دارند.

بست های پایه دار لوله برق

بست های پایه دار لوله برق

این نوع از بست لوله کاندوئیت ساختار به نسبت ساده ای دارد به طوری که تشکیل شده از دو پایه میباشد که مستقیماً به دیواره سازه متصل می شود. نکته بسیار مهمی که در استفاده از این نوع بست لوله کاندوئیت باید مد نظر قرار دهید این است که ترجیح بر این است تا این نوع بست ها بر روی سطوح دیواری استفاده شوند تا اینکه بخواهید آنها را به سقف متصل کنید. ساختار پایه آنها به این صورت است که با استفاده از انواع پیچ هایی که با نام انکر بولت شهرت دارند و می توانند در بافت بتن نفوذ کنند به دیواره نصب می شوند.

این بست های لوله کاندوئیت نیز مانند سایر نمونه های معرفی شده دارای تنوع سایز بالایی هستند. در واقع شرکت های تولید کننده برای آنکه برای کلیه لوله های فولادی برق اتصالات پشتیبانی را تولید کنند سعی می کنند برای تمام سایز های آن این روند را ادامه دهند. بست های پایه دار غالباً در قسمت دیواره خود دارای عایق پلیمری سخت می باشند. این عایق شرایطی را فراهم می‌کند تا لوله ها با حداکثر پایداری به صورت تثبیت شده در دهان بست باقی بمانند.

علاوه بر نمونه های مذکور بست های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام در محیط های مختلف و برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی این سه بست یعنی بست های چنگالی، بست اسپیت و بست های پایه دار جزو رایج ترین نمونه هایی هستند که در پروژه‌های متعدد  بکارگیری می شوند.

خرید انواع بست لوله برق از شرکت پتروکاسپین

مشتریان گرامی می توانند انواع بست لوله برق را با بالاترین کیفیت ساخت و استانداردهای تعریف شده و از همه مهمتر قیمت مناسب از این شرکت خریداری کنند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات جزئی تر در مورد خرید محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*