نحوه کارکرد دستگاه تولید لوله برق؛ فرآیند خط تولید

نحوه کارکرد دستگاه تولید لوله برق؛ فرآیند خط تولید

لوله های برق جزو پرکاربردترین قطعاتی هستند که امروزه در شبکه کابل کشی استفاده می‌شوند. در این بین بسیاری از مدیران شرکت های صنعتی به دنبال خرید دستگاه تولید لوله برق هستند. زیرا می‌دانند با راه اندازی یک خط تولید پیشرفته علاوه بر افزایش درآمد مجموعه می‌توانند نیازهای بازار را نیز تأمین کنند.

این دستگاه‌ها فرایند طراحی و ساخت انواع لوله برق را برعهده دارند. نوع عملکرد آنها کاملا مکانیزه است و می‌توانند در مقیاس بسیار دقیق و پیشرفته سایزبندی های گوناگونی از لوله های برق را بسازند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نوع کارکرد آنها ویژگی هایی که دارند صحبت کنیم. این اطلاعات می‌تواند نقطه عطفی برای اکثر افرادی که به دنبال راه اندازی شرکت های تولیدی هستند باشد.

دستگاه تولید لوله برق برای ساخت انواع لوله

همانطور که گفته شد لوله های مختلفی وجود دارند که هر کدام در یک بخش خاص از شبکه های کابل کشی استفاده می‌شوند. اگر بخواهیم انواع لوله های برق را نام ببریم می‌توانیم به لوله فولادی برق ،لوله pvc یا پلیمری انواع لوله خرطومی، لوله های خم سرد اشاره کنیم. در واقع اینها جزو انواع لوله فلزی سبک هستند. این لوله‌ها می‌توانند از لحاظ جنس، متریال ساختاری متفاوت باشند.

لوله های آلیاژی کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند و در مناطق پرتنش استفاده می‌شوند. لوله های پلیمری و همچنین نمونه های انعطاف پذیر نیز کاربری متفاوتی دارند و هر کدام در یک پروژه بخصوصی به کار گرفته می‌شوند. برای همه اینها دستگاه تولید لوله برق متفاوت است. به این صورت که نوع دستگاه تولید لوله برق که برای ساخت لوله فولادی استفاده می‌شود با نمونه های لوله خرطومی یا فلکسیبل تفاوت دارد. بنابراین هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند.

دستگاه تولید لوله برق برای ساخت انواع لوله

خط تولید لوله فولادی برق

برای تولید لوله فولادی برق از ورق های گالوانیزه شده استفاده می‌شود. این ورق‌ها از متریال فولادی هستند و تراکم و مقاومت بسیار بالایی دارند. زمانی که مراحل کات و برش ورق های فولادی به اتمام رسید آنها را از از روش درزجوش به یکدیگر پیوند می‌زنند. نقطه مقابل آن لوله های بدون درز هستند که از طریق شمش های گداخته شده سنبه کاری می‌شوند. طبیعتا این مدل‌ها کیفیت و سختی بسیار بالاتری دارند. اما دستگاه تولید لوله برق جهت ساخت لوله های فولادی تنها مراحل درزجوش را با دقت بالا انجام می‌دهد و یک لوله با کیفیت و در نهایت گالوانیزه شده در اختیار طراحان و سازندگان قرار می‌گیرد.

انواع دستگاه تولید لوله برق براساس خط تولید آن

در مورد تولید انواع لوله pvc یا پلیمری در یک خط تولید چندین دستگاه مختلف استفاده می‌شود. هرکدام وظیفه خاصی را برعهده دارند و با دقت و ظرافت بالا می‌توانند فرآیند ساخت لوله برق را برعهده بگیرند. این خط تولید به صورت جداگانه به شرح ذیل می‌باشد:

  • دستگاه اکسترودر

فرآیند کار دستگاه اکسترودر به این شکل است که مواد خام داخل قیف دستگاه قرار می‌گیرد. بعد از آن مواد به سمت هاپر مکش می‌شوند. سپس این ترکیبات اولیه از طریق سیلندر ترکیب شده و به واسطه حرارتی که وجود دارد کاملا پخته می‌شوند. سپس تمامی مواد در بخش دای هد اکسترودر ورود پیدا می‌کنند. زمانی که این ترکیبات در بخش دای هد باقی می‌مانند فوق العاده اهمیت دارد. اگر زمان مورد نظر اندازه گیری نشود. ممکن است آن کیفیت خوبی که از ترکیبات انتظار داریم حاصل نشود. البته این قسمت یک ساختار قالب مانند نیز دارد که باعث می‌شود لوله‌ها شکل مناسب خود را بگیرند و از اکسترودر بیرون بیایند.

  • دستگاه خنک کننده

این دستگاه همانطور که از نام آن کاملا مشخص است مسئولیت خنک کنندگی را بر عهده دارد. لوله‌ها می‌توانند ساختار محکم خود را به دست بیاورند و در یک فضای کاملا خلع یا وکیوم شکل نهایی خود را پیدا کنند. البته این دستگاه بخش دیگری نیز دارد که لوله‌ها به جای قرار گرفتن در خلأ با استفاده از آب حرارت خود را از دست می‌دهند.

 

انواع دستگاه تولید لوله برق براساس خط تولید آن

  • دستگاه مرتبط با کشش لوله

این دستگاه وظیفه به نسبت ساده ای دارد. زیرا مسئولیت کشیدن لوله با آن است. زمانی که فرایند ساخت لوله به اتمام می‌رسد لازم است که لوله‌ها به جلوتر هدایت شوند تا وسیله کاتر بتواند عملیات برش را به راحتی انجام دهد. دستگاه کشش با بیرون راندن لوله باعث می‌شود تا عمل برش کاری به راحتی انجام شود.

  • دستگاه برش

دستگاه برش می‌تواند تکه های متعددی از لوله های طراحی و ساخته شده را کات کند. می‌توان شاخه های ۳ متری و ۲ متری و هر متراژی که مد نظر دارید را برای این لوله‌ها برش دهید. حتی این امکان وجود دارد که لوله‌ها در متراژ ۶ متری نیز برش شوند.

  • دستگاه هدایت کن لوله

بعد از آنکه مراحل برش یا کات کردن لوله به اتمام رسید لازم است که یک قطعه لوله‌ها را به سمت پایین دستگاه هدایت کند. معمولا این ابزار به عنوان دستگاه لوله انداز نیز شناخته می‌شود. زیرا لوله‌ها بدون آنکه آسیبی ببینند در یک نقطه تجمع پیدا می‌کنند.

البته نوع بسته بندی این لوله‌ها به صورت بندیل شده است. به این معنا که تمام لوله های پلیمری یا حتی مدل های فولادی نیز به شکل تعدادی بندیل یا بسته بندی می‌شوند تا مشتریان بتوانند بر اساس نیاز خود به خرید آن‌ها بپردازند. مراحل آماده سازی پس از اتمام ساخت این لوله‌ها با استفاده از دستگاه تولید لوله برق فوق العاده اهمیت دارد. این لوله‌ها باید صحیح و سالم به محل پروژه انتقال یابند تا بتوان بدون آسیب ساختاری از آنها استفاده کرد.

فروش انواع لوله برق در شرکت پتروکاسپین

فروش انواع لوله برق در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین به عنوان یک تولیدکننده مطرح در سطح کشور همواره توانسته است با کیفیت ترین و متنوع ترین انواع لوله برق از قبیل لوله فولادی گالوانیزه، لوله برق pvc ، همچنین لوله های خرطومی را در سایزبندی های مختلف در اختیار مشتریان قرار دهد. این لوله‌ها طبق استانداردهای بین المللی ساخته می‌شوند و از بهترین تجهیزات و ابزارهای مدرن استفاده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید امنیت شبکه کابل کشی را با این لوله‌ها تأمین کنید. علی رغم کیفیت بالایی که دارند از قیمت مناسب نیز برخوردار هستند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از قیمت محصولات با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵