لوله خرطومی برق خودرو؛ سایزبندی ها و مزیت ها

لوله خرطومی برق خودرو؛ سایزبندی‌ها و مزیت‌ها

لوله خرطومی برق خودرو یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که برای حمایت و پشتیبانی از شبکه‌های سیم کشی داخلی وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیم‌ها قاعدتاً در معرض تنش‌های مختلفی نظیر ضربه، حرارت، کشیدگی و به طور کلی آسیب هستند.

برای جلوگیری از آن و همچنین سالم نگه داشتن سیم های خودرو لازم است که از انواع لوله خرطومی استفاده کنیم. این لوله‌ها مانند دیگر انواع لوله خرطومی صنعتی به دلیل بافت سبک و انعطاف پذیری بالایی که دارند می‌توانند یک مسیر کاملاً امن را برای هدایت سیم‌ها به بخش‌های مختلف خودرو فراهم کنند.

جنس و متریال ساخت این لوله‌ها از پلیمرهای ساختار یافته می‌باشد که در کنار مقاومت و سختی بالا فوق العاده منعطف هستند. بنابراین در مسیر خود نیاز به اتصالات بین لوله‌ای ندارند و باعث افزایش نظم سیم کشی داخلی نیز می‌شوند. به دلیل ابعاد به نسبت کوچکی که این لوله‌ها دارند عملاً هیچگونه فضای اضافی را در داخل خودرو نمی گیرند.

لذا می‌توان شمار بالایی از سیم‌ها را در مسیرهای تعریف شده پشتیبانی کرد. در این مقاله اطلاعات مفصلی در مورد لوله خرطومی برق خودرو ارائه می‌دهیم. افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند با مطالعه این مقاله به طور کامل با آن آشنا می‌شوند.

سایز بندی‌های کامل لوله خرطومی برق خودرو

مشخصات فنی لوله‌ها در زمان خرید فوق العاده اهمیت دارد. یعنی شما باید با توجه به قطر داخلی و ابعاد ساختاری محصول و همچنین تطابق آن با سایز سیم‌ها به خرید بپردازید. خوشبختانه سایزبندی‌های کاملی برای لوله خرطومی خودرو وجود دارد.

می‌توان در داخل هر لوله چندین رشته سیم را به طور همزمان قرار داد. در نتیجه هدایت سیم‌ها راحت‌تر خواهد شد و بهتر می‌توانید تغییراتی در داخل آن ایجاد کنید. اما ابعادی که برای این لوله‌ها وجود دارد در نمره های ۴ ، ۶ ، ۹ ، ۱۱ ، ۱۳٫۵، ۱۶ ، ۱۹ ، ۲۵ ، ۲۹ است.

این ابعاد همگی بر حسب میلیمتر هستند و نشان دهنده قطر داخلی لوله می‌باشند. اینکه شما کدام یک از این ابعاد را انتخاب کنید بستگی به سایز سیم‌های الکتریکی دارد. نکته فوق العاده مهمی که همواره باید مد نظر قرار دهید این است که شما نمی‌توانید لوله‌های با قطر کوچک را برای رشته سیم‌های بزرگتر استفاده کنید.

چرا که در آن صورت امنیت سیم کشی داخلی کاهش پیدا می‌کند. پس تطابق سایز جزو اولویت‌های خرید محسوب می‌شود. البته کارشناسان فروش با توجه به تخصص خود می‌توانند بر اساس نوع خودروی شما لوله‌های مناسب را معرفی کنند.

لوله خرطومی برق خودرو ساخته شده از پلیمرهای درجه یک

جنس پلاستیکی بسیار مقاوم لوله خرطومی خودرو

همانطور که گفته شد لوله خرطومی خودرو از ترکیبات پلاستیکی و مواد پلیمری ساخته شده است. به طور دقیق‌تر متریالی که برای ساخت این لوله‌ها استفاده می‌شود از جنس پلی آمید می‌باشد. این نوع پلیمر نرمی استانداردی دارد به این معنا که بدنه آنها شکننده نیست و دچار ترک و خشکی ساختاری نمی‌شود.

حتی تنش‌های محیطی مانند نوسانات دمایی داخل خودرو در اثر کارکرد موتور نیز باعث آسیب به این لوله‌ها نمی‌شود. در نتیجه به واسطه کیفیت بالایی که این لوله‌ها دارند تا چندین سال بدون آسیب دوام خواهند آورد.

مقاومت حرارتی لوله خرطومی خودرو

از آنجایی که لوله خرطومی برق خودرو نزدیک به تجهیزات حرارتی داخلی استفاده می‌شوند در صورتی که مقاومت خوبی در چنین شرایطی نداشته باشند عملاً نمی‌توانند یک حفاظت فیزیکی ایده‌آل برای سیم‌های الکتریکی فراهم کنند. نوع پلیمر استفاده شده در ساخت لوله خرطومی در دماهای بسیار پایین و بالا ساختار خود را حفظ می‌کند. این لوله‌ها می‌توانند حتی حداکثر دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بالای صفر را تحمل کنند.

از آنجایی که سیم‌ها و کابل‌های برق به راحتی در برابر حرارت آسیب‌پذیر هستند و غشای پلیمری آنها ممکن است دچار ذوب شدگی شوند. لذا استفاده از لوله‌های خرطومی یک اقدام هوشمند است. از طرفی شبکه سیم کشی داخلی در یک فضای کاملاً امن به انتقال انرژی برق می‌پردازد. البته این ویژگی در مورد لوله‌هایی که توسط اتصالات لوله خرطومی به باکس های برق متصل می‌شوند نیز صدق می‌کند.

تولید لوله خرطومی به صورت یک تکه و در متراژ بالا

لوله خرطومی برق خودرو به صورت یک تکه و در متراژ بالا توسط دستگاه تولید لوله خرطومی ساخته می‌شوند. رول‌ها و کلاف‌هایی که از این محصول آماده سازی شده‌اند غالباً دارای متراژ ۱۰۰ متر نیز می‌باشند. از طرفی تنش های داخل خودرو به صورت متمرکز بر روی سیم‌های داخلی اثر نمی‌گذارد و می‌توان مدیریت خوبی روی سیستم برقی خودرو داشت.

به جهت بافت نرم و انعطاف‌پذیر لوله خرطومی‌ها شما می‌توانید متناسب با نیاز خود به برش و کات کردن این لوله‌ها بپردازید. در نقاطی از مسیر سیم‌کشی خودرو حتی لازم است ابعاد کمتر از یک متر را نیز از این لوله‌ها استفاده کنیم. پس محدودیتی از لحاظ متراژ وجود ندارد. به دلیل بسته‌بندی کلاف و حلقه‌ای ساختار آنها نیز در زمان حمل و نقل آسیب نمی‌بیند و به راحتی می‌توان آنها را انبار کرد.

لوله خرطومی برق خودرو قابل تولید در ابعاد مختلف

رنگ‌های مختلف این محصول

لوله خرطومی برق خودرو غالباً در سه رنگ مشکی سبز، مشکی آبی و مشکی سفید طراحی و تولید می‌شوند. در واقع رنگ دوم آنها به صورت یک نوار می‌باشد که باعث می‌شود شما بهتر بتوانید سیم های داخلی را مدیریت کنید. همگی یک ساختار یکسانی دارند و با هدف پشتیبانی و حمایت از سیم‌های الکتریکی خودرو طراحی و ساخته شدند. می‌توانید برخی از سیم‌هایی که برای بخش خاصی از خودرو هستند به شکل دسته‌بندی و جداگانه در داخل رنگبندی‌های مختلف این لوله‌ها قرار دهید.

مقاومت به شعله و نسوز بودن لوله خرطومی

اگرچه لوله خرطومی خودرو در برابر حرارت مقاوم است. اما باید ببینیم که آیا می‌توانند در برابر شعله نیز ساختار خود را حفظ کنند یا خیر؟ لوله خرطومی‌های ساخته شده از ترکیبات پلی آمید به صورت کاملاً نسوز هستند. یعنی اگر بخش داخلی خودرو به هر دلیلی دچار حریق یا آتش سوزی شود. لوله‌ها دچار ذوب شدگی نمی‌شوند. این مزیت ارزشمند برای سیم‌های الکتریکی فوق العاده اهمیت دارد.

قیمت لوله خرطومی

اگرچه لوله‌های خرطومی در نمونه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. برخی از آنها برای سیم کشی داخلی ساختمان و برخی دیگر برای هدایت و پشتیبانی از سیم‌های برق خودرو ساخته می‌شوند. همه این‌ها از لحاظ قیمتی با یکدیگر متفاوت هستند. در مجموع آنچه که مستقیماً روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد ابعاد و سایز لوله، قطر داخلی محصول و همچنین متراژ آن است. در حال حاضر این لوله‌ها با نازل‌ترین قیمت در بازار عرضه می‌شوند.

لوله خرطومی برق خودرو مقاوم در برابر حرارت

خرید انواع لوله خرطومی از شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین به عنوان تولید کننده با کیفیت‌ترین انواع لوله خرطومی را در سایز بندی‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید لوله خرطومی با کارشناسان ما یک مشاوره تخصصی داشته باشد تا دقیقاً محصولاتی به شما معرفی شود که به آن نیاز دارید. آنچه که برای ما اهمیت دارد در وهله اول ایجاد یک تجربه خرید موفقیت آمیز و رضایت بخش است.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵