لوله های آهنی سیاه در چه پروژه هایی استفاده می‌شود؟

لوله های آهنی سیاه در چه پروژه هایی استفاده می‌شود؟

لوله های آهنی سیاه به جهت دوام و استحکام بالا و همچنین مقرون به صرفه بودن در بسیاری از پروژه های مختلف صنعتی جهت اجرای سیستم های پایپینگ و لوله کشی مورد استفاده قرار میگیرند. این لوله‌ها میتوانند بهترین انتخاب برای جابجایی و هدایت سیالات با فشار بالا باشند. از طرفی با توجه به نوع ساختار خود در مقابل زنگ زدگی و اکسیداسیون نیز مقاوم هستند.

در صنایع گاز این لوله‌ها میتوانند با بالاترین سطح امنیت گاز طبیعی و پروپان را به نقاط مختلف هدایت کنند. همچنین برخی از مدل های آن در شبکه های لوله کشی آتش نشانی استفاده می‌شوند و با قابلیت اطمینان بالا درجه حرارت های فزاینده را تحمل میکنند. در اغلب سیستم های تهویه مطبوع این لوله‌ها بسیار کارآمد هستند. همچنین در بخش های صنعتی و کشاورزی میتوان راندمان کاری و بهره وری را با این لوله‌ها به شدت افزایش داد.

البته یک نمونه دیگر از این لوله‌ها به عنوان لوله فولادی مشکی نیز وجود دارند که برای شبکه های کابل کشی استفاده می‌شوند. در ادامه مقاله در مورد کاربری های مختلف لوله های سیاه که مختصری در مورد آن‌ها توضیح داده شد صحبت میکنیم تا دقیقا با موارد استفاده آنها آشنا شویم.

لوله های آهنی سیاه در سیستم های لوله کشی گسترده

همانطور که گفته شد لوله های آهنی سیاه دوام و مقاومت بالایی از لحاظ مکانیکی و همچنین شیمیایی دارند. بنابراین اعمال نیرو و فشار و همچنین فرایندهای شیمیایی آسیبی به آنها وارد نمی کنند. لذا در پروژه های ساختمان سازی مسکونی و تجاری و همچنین سازه های صنعتی به وفور به کار گرفته می‌شوند.

در دوره های زمانی کوتاه مدت شاهد پوسیدگی لوله‌ها نخواهید بود. بنابراین اگر می‌خواهید در محیط کاری خود شبکه آبرسانی قوی داشته باشید میتوانید از این لوله‌ها استفاده کنید. مزایای مضاعفی که این لوله‌ها دارند جداره ضخیم آنها است. بنابراین فشار آب در این لوله‌ها کنترل می‌شود و میتوانند در خطوط مختلف مسیریابی شوند. هر نوع شبکه ای که حامل سیالات است چه از نوع سیالات آب و چه از نوع زباله های روان، این لوله‌ها می‌توانند کاربردی باشند.

لوله های آهنی سیاه در سیستم های لوله کشی گسترده

استفاده از لوله های آهنی سیاه برای خطوط گاز

در صنعت گاز و حمل چنین سیالات پرفشاری نیز میتوان از انواع لوله های آهنی سیاه استفاده کرد. اصولا گاز طبیعی و همچنین گاز پروپان به عنوان نفوذپذیرترین سیالات شناخته می‌شوند. هرگونه نقص ساختاری در مسیر لوله کشی باعث می‌شود تا خسارات جبران ناپذیری اتفاق بیفتد. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که زمانی که صحبت از حمل سیالات گاز می‌شود در وهله اول امنیت مجموعه اهمیت پیدا میکند. لذا باید از مقاوم ترین لوله‌ها استفاده شود.

این لوله‌ها اگر همراه با اتصالات صحیح استفاده شوند, در مسیر خود مانع نشت و هدر رفت گازها می‌شوند. درنتیجه یک صرفه جویی در انرژی نیز خواهد شد. البته برای افزایش امنیت پروژه علاوه بر خرید قطعات باکیفیت باید مراحل نصب و اجرای آنها نیز استاندارد باشد. این لوله‌ها به عنوان لوله بدون درز یا لوله مانیسمان نیز شناخته می‌شوند.

احداث سیستم های اسپرینکلر در آتشنشانی

کاربرد دیگر لوله های آهنی سیاه می‌تواند در سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی باشد. یکی از ویژگی های اساسی که این لوله‌ها دارند تحمل گرما و حرارت بالا است. به همین دلیل اگر می‌خواهید در پروژه های مختلف صنعتی شبکه های اطفاء حریق راه اندازی کنید برای مبارزه با آتش سوزی این لوله‌ها میتوانند بهترین کارایی را داشته باشند. لوله های آهنی سیاه در تماس با حرارت بافت سخت خود را از دست نمیدهند. مگر آنکه شما بخواهید دمای چند هزار درجه را به صورت متمرکز روی آنها اعمال کنید که در این صورت هر نوع فلزی ذوب خواهد شد.

راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع با لوله های آهنی سیاه

راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع با لوله های آهنی سیاه

راه اندازی سیستم تهویه مطبوع برای هر سازه ای لازم و ضروری است. این لوله‌ها باید بتوانند به انتقال آب گرم و همچنین بخار بپردازند. لوله هایی که از یک ضخامت جداره مناسبی برخوردار باشند در بلند مدت در اثر حرارت و فشار بالای سیالات دچار تغییر ساختار نمی‌شوند.

تفاوتی ندارد که شبکه مورد نظر تا چه حد پیچیدگی دارد چرا که این لوله‌ها با استفاده از اتصالات مختلف میتوانند یک شبکه ی بسیار پیشرفته و حرفه ای را ایجاد کنند. سایزبندی های مختلفی برای آن وجود دارد. پس نقشه های لوله کشی نیز متنوع خواهد بود. تنوع سایز نه تنها برای این نوع لوله‌ها بلکه برای انواع لوله فولادی برق، لوله pvc و دیگر لوله‌ها هم وجود دارد.

شبکه های لوله کشی در صنعت و محیط های کشاورزی

لوله های آهنی سیاه به جهت امتیازات بالایی که دارند می‌توانند در محیط های پرتنش مورد استفاده قرار بگیرند. فضاهای صنعتی و همچنین کشاورزی نیاز اساسی به این لوله‌ها دارند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک سیستم آبیاری کارآمدی را ایجاد کنید باید از این لوله‌ها استفاده کنید. برخی از مدل های آن نیز در تجهیزات ماشینی بکار گرفته می‌شوند.

اصولا لوله های فولادی سیاه برای انتقال سیالات مناسب هستند. از طرفی اگر شما بخواهید به احداث گلخانه‌ها یا حصارکشی بپردازید میتوانید از لوله گالوانیزه فولادی استفاده کنید. از آنجایی که بسته بندی لوله های فولادی سیاه به شکل بندیل شده و تعداد بالا است. لذا متناسب با نوع پروژه و حجم کار میتوانید متراژ شاخه های آن را تعیین کنید.

فروش انواع لوله فولادی برق در شرکت پتروکاسپین

استفاده از لوله‌ها به عنوان قطعات پشتیبانی

با توجه به آنکه لوله های آهنی سیاه از استحکام، وزن و طول عمر بالایی برخوردار هستند می‌توانند به عنوان سازه های پشتیبان نیز مورد استفاده قرار بگیرند. ضخامت های استاندارد آن قابلیت پشتیبانی از دیوارها, سقف‌ها و کف سازه را دارد. از طرفی برای احداث چارچوب های سازه های تجاری, مسکونی و حتی صنعتی نیز به کار گرفته می‌شوند. البته این بستگی به نوع سازه مورد نظر دارد که تا چه حد تطابق و سازگاری لازم با لوله های فولادی را دارد.

فروش انواع لوله فولادی برق در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین برای اینکه پاسخگوی نیاز پروژه های لوله کشی مختلف باشد، متنوع ترین لوله های فولادی را اعم از لوله های مانیسمان و بدون درز و همچنین لوله های درزدار فولادی را با بهترین کیفیت و ساختار کاملا استاندارد عرضه میکند. سایزبندی‌ها این لوله‌ها کامل است و شما میتوانید براساس شرایط پروژه خود ابعاد مختلف این لوله‌ها را از این مرکز خریداری کنید. کارشناسان ما جهت معرفی محصولات سعی میکنند جامع ترین اطلاعات را به شما ارائه دهند تا یک خرید موفقیت آمیز و رضایت بخشی را داشته باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵