گریتینگ استنلس استیل

گریتینگ استنلس استیل

گریتینگ استنلس استیل

گریتینگ استنلس استیل یک نمونه از انواع گریتینگ ها است که برای ساخت آن از آلیاژ استنلس استیل استفاده شده است، در متالوژی این آلیاژ به عنوان فولاد اینوکسید یا INOX به معنای غیر قابل اکسیداسیون شناخته می شود. در تهیه ی آن از حداقل ۱۱ % “کروم”  و حداکثر ۱٫۲ % “کربن” نسبت به جرم کل استفاده می شود. این نوع از شبکه ها به دلیل نوع آلیاژ به کار رفته در آن نسبت به زنگ زدگی، خوردگی، سایش مقاوم هستند.

کاربردهای گریتینگ استنلس استیل

در انواع کاربری های صنعتی که با مایعات و گازهای فرار خورنده سروکار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از مکان های تجاری و حتی مسکونی که با توجه به تقاضای زیاد، می تواند کاربری های متفاوتی نیز داشته باشد. در کارخانه های تولید کننده ی نفت و گاز، تأسیسات فلزی و معدن،مکان هایی که با تولید و فرآوری مواد غذایی سروکار دارند، کارخانه های خمیر کاغذ، و صنایع کشتی سازی به طور مکرر استفاده می شود و همچنین برای کف پوش ها مانند ساخت پله، پیاده رو و سطوح شیب دار از این ماده ی انعطاف پذیر به کار گیری می کنند.

ویژگی های گریتینگ استنلس استیل

گریتینگ های استیل از مواد مختلفی تشکیل شده اند مانند گریتینگ کربن استیل، گریتینگ آلومینیوم استیل. همان طور که می دانیم یک نوع دیگر از این شبکه ها که گریتینگ استنلس استیل است دارای عمر بالا در سرویس دهی و استحکام و مقاومت قابل توجه می باشد، آلیاژ به کار رفته در آن زنگ نمی زند و دچار فرسایش و لکه نمی شود.

این شبکه ها تمام مشخصه های عالی برای پایداری در مقابل اثرات شیمیایی را دارد، که یکی از آن ها مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی می باشد. عملکرد پایداری شیمیایی امکان استفاده در سخت ترین شرایط محیطی مانند نمک زار و محیط های خورنده را فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه ها داشتن سطح دندانه دار برای به کارگیری در مناطقی که امکان لغزش وجود دارد است که در آن صورت خطر لغزیدن روی آن را از بین می برد. کروم یک ماده ی اساسی در ساخت این شبکه ها است، که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی ایجاد می کند.

طبقه بندی بر اساس نوع ساخت

گریتینگ استنلس استیل بر اساس نوع کاربری در انواع مختلفی طبقه بندی می شود:

  • از نوع جوش داده شده (welded stainless steel graiting)
  • از نوع قالب گیری شده (Swage-locked stainless steel graiting)
  • از نوع پرس شده (press-locked stainless steel graiting)
  • از نوع پرچ شده (riveted stainless steel graiting)

گریتینگ استنلس استیل

طبقه بندی بر اساس نوع صفحه

  • سطح صاف (Smooth surface stainless steel grating )
  • سطح دندانه دار (Serrated surface stainless steel grating )

گریتینگ ها بر اساس نوع سطح به دو دسته ی هموار یا صاف و ناهموار یا دندانه دار تقسیم می شوند. سطح صاف برای بسیاری از کاربری های رایج مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که سطح دندانه دار به طور گسترده در مناطق مرطوب و کارگاه ها و کارخانه هایی که از مواد لزج استفاده می کنند که در این صورت باید سطحی به کار گیری شود تا خطر سر خوردن یا لغزیدن را از بین ببرد. بنابراین مناسب ترین سطح برای این مناطق استفاده از شبکه های فلزی استنلس استیل از نوع دندانه دار می باشد.

گریتینگ استنلس استیل

گریتینگ استنلس استیل کاسپین پایپ گریتینگ در انواع مختلف دست ساز، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک (الکتروفورج ماشینی) تولید می شود.
گریتینگ استنلس استیل از مواد استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ مقاوم در مقابل خوردگی و اسید می باشد.

انواع گریتینگ های استنلس

انواع گریتینگ های استنلس

  •  تسمه در تسمه
  • تسمه در نیم تسمه
  • تسمه در میلگرد آجدار (چهار پهلوی تابیده شده)

گریتینگ را طبق استاندارد بین المللی ASTM A123 استنلس استیل می کنند. طبق این استاندارد، ضخامت پوشش گریتینگ ۷۰ میکرون می باشد.

مزایای گریتینگ استنلس کاسپین پایپ

  • مقاومت در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی
  • موجودی در سایزهای مختلف
  • امکان تولید در ابعاد خاص و سفارشی

مشخصات محصول تولیدى گریتینگ  کاسپین پایپ ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى گریتینگ ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند.

انواع گریتینگ استنلس استیل کاسپین پایپ

  • گریتینگ استنلس تسمه در میلگرد
  • گریتینگ استنلس تسمه در نیم تسمه
  • گریتینگ فولادی
  • گریتینگ استنلس تسمه در تسمه

گریتینگ استنلس استیل کاسپین پایپ

عدم تغییر فرم گریتینگ استنلس استیل

از جمله سوالات بسیار مهمی که معمولا در زمان خرید گریتینگ استنلس استیل مطرح می شود این است که آیا این صفحات در اثر اعمال نیرو و فشار دچار انحراف، تغییر فرم و یا گود شدگی می شوند یا خیر؟ در ارتباط با این سوال مهم باید بگوییم که بستگی به نیروی اعمالی روی این صفحات دارد. اگر شما بخواهید مساحت بسیار گسترده ای را با این صفحات مشبک پوشش دهی کنید و بر روی آن ماشین آلات سنگین صنعتی را عبور و مرور دهید قطعا دچار آسیب خواهند شد.

به همین دلیل بهترین کاربرد آنها این است که شما بتوانید آنها را در مساحت های کوچک مانند طراحی و ساخت پل های داخلی محیط صنعتی و دیگر کفپوش هایی که یک محیط کوچک را شامل می‌شوند به کارگیری کنید. در چنین شرایطی تنها عبور و مرور منابع انسانی وجود دارد در نتیجه شما شاهد هیچگونه تغییر فرم در گریتینگ استنلس استیل نخواهید بود.

در مجموع بستگی به نوع استفاده شما در محیط مورد نظر دارد به طوری که به کارگیری از آنها در موقعیت صحیح خود هیچگونه آسیب ساختاری را در صفحات مشبک ایجاد نمیکند و شما می توانید بدون مشکل در طولانی مدت از آنها استفاده کنید.

مقاومت بالا در کنار وزن پایین گریتینگ استنلس استیل

از مزیت های بسیار ارزنده ای که گریتینگ استنلس استیل دارد،  وزن پایین و مقاومت بسیار بالای آن ها می باشد. البته صفحاتی که دارای وزن پایینی هستند طبیعتاً از متریال فلزی کمتری در ساخت آنها استفاده شده است. بنابراین ممکن است این ذهنیت برای مشتریان ایجاد شود که اینها استحکام کمتری در برابر فشار دارد اما این موضوع کاملا برعکس می باشد.

به بیان دیگر این نوع طراحی خاص آن ها می باشد که باعث افزایش مقاومت و استحکام آنها شده است. همانطور که در طرح ظاهری این سطوح  فلزی می بینید دارای یک ساختار مشبک و به اصطلاح شطرنجی هستند که تسمه های فلزی که دارای ضخامت استاندارد هستند به صورت متقاطع بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

البته نمونه های مختلفی از این محصول وجود دارد. ممکن است اتصال تسمه ها به انواع میلگرد را نیز در طرح ساختاری صفحات مشاهده کنید. این نوع طراحی از لحاظ هندسی بهترین حالت برای افزایش مقاومت صفحه می باشد. در واقع این نیروها و فشارهای بالا بر روی سطوح مشبک خنثی خواهد شد.

در پروژه های کفپوش شما اگر یک صفحه فلزی غیر مشبک کاری شده را ببینید در اثر اعمال کمترین نیرو می توانند تخریب شوند. در صورتی که صفحات مشبک به واسطه شکل هندسی خود هم مقاومت بالایی دارد و هم اینکه وزن آنها نیز به نسبت پایین می باشد.

سایز استاندارد گریتینگ استنلس استیل

ابعاد ساختاری گریتینگ استنلس استیل بر اساس پروژه شما تعیین می شود. به عنوان مثال اگر شما می خواهید این صفحات را برای احداث انواع پله در محیط های صنعتی استفاده کنید باید از سایزهای کوچکتر و ابعاد مناسب بکارگیری کنید. اگر می خواهید آن ها را به عنوان یک کفپوش به کار ببرید در آن صورت نیز معمولا مساحت بزرگتری از انواع گریتینگ فلزی استفاده خواهد شد. اما در زمان ساخت صفحات مشبک یک سایز استاندارد که شامل طول و عرض و ضخامت آنها می باشد در نظر گرفته می شود.

از لحاظ طول و عرض گریتینگ استنلس استیل معمولاً در عرض های یک متری و طول ۳ متری و ۶ متری طبقه بندی می شود. از لحاظ ضخامت نیز بستگی به بکارگیری تسمه یا میلگرد دارد.معمولاً در ضخامت های ۳ میلی متر ۴ و ۵ میلی متر دسته بندی می شوند.

طبیعتا آن هایی که ضخامت تسمه بالایی دارند هم سنگین تر خواهند بود و هم اینکه مقاومت به شدت بالایی نیز دارند اگر مساحت کف شما بالا باشد در این صورت باید این صفحات را با استفاده از اتصالات پشتیبان یا بست گریتینگ به یکدیگر متصل کنید تا بتواند به طور کامل آن مساحت گسترده مورد نظر شما را پوشش دهد.

عدم تغییر فرم گریتینگ استنلس استیل

انواع استانداردهای بین المللی برای گریتینگ های فلزی

مجموعه ای از استانداردهای تعریف شده در موسسات بین المللی برای گریتینگ استنلس استیل لحاظ شده است. کلیه شرکت های تولیدی در تمام نقاط جهان لازم است که جهت طراحی و ساخت این تجهیزات ارزشمند از این استانداردها پیروی کنند. به عنوان مثال شما نمی توانید هیچ تغییری را در ابعاد طولی و عرضی و همچنین ضخامت این نوع کفپوش ها و صفحات مشبک به صورت غیر متعارف انجام دهید.

چرا که در آن صورت استاندارد ساختار این قطعات از بین خواهد رفت. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولیدی سعی می کنند ابعاد و مساحت صفحات مشبک را افزایش دهند. در چنین شرایطی در صورت نصب این قطعات در محل پروژه بعد از مدت کوتاهی شاهد تخریب و انحراف و از همه مهمتر غیر قابل استفاده شدن این قطعات خواهیم بود. مجموعه استاندارد هایی که برای گریتینگ استنلس استیل وجود دارد شامل ANSI-NAMM-MBG 531 ، BS 4592-1 ، DIN 24531-1 & DIN 24537-1 ، ASTM-A123M ، RAL-GZ 638 می باشد.

استفاده از گریتینگ های مشبک در محیط های باز

گریتینگ استنلس استیل با توجه به متریال ساخت خود به راحتی می تواند در محیط های باز و مکان هایی که در مجاورت مستقیم آب و هوای محیط قرار دارند مورد استفاده واقع شوند. استنلس استیل به صورت ذاتی ضد زنگ و ضد اکسیداسیون می باشد. از طرفی در ساخت آنها هیچ نیازی به استفاده از پوشش های گالوانیزه گرم وجود ندارد.

به طوری که مواد و آلیاژهای استنلس استیل به دلیل استفاده از مواد کروم و کربن مقاومت بسیار بالایی در مقابله با فرایندهای شیمیایی دارند. علاوه بر این گریتینگ استنلس استیل در محیط های غیر سرپوشیده می تواند در برابر نوسانات دمایی مانند کاهش دما در زمستان و همچنین افزایش بیش از حد دما در فصول گرم تابستان نیز دوام بیاورد.

تنها موضوع مهمی که در مورد این صفحات مشبک باید به آن توجه ویژه داشته باشید اعمال نکردن نیرو ها و فشارهای بیش از حد و همچنین قرار ندادن تجهیزات فوق العاده سنگین  به صورت طولانی مدت بر روی آنهاست. اگرچه مقاومت ساختاری آنها بسیار بالا می باشد اما یک محدوده تعریف شده خاصی برای آن ها وجود دارد. در مراحل نصب این صفحات نیز باید دقت بالایی صرف شود چرا که نصب مناسب نیز می‌تواند در ماندگاری آنها تاثیر بگذارد.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵