اسامی اتصالات لوله فلزی؛ تنوع بالا، مقاوم و ضد زنگ

اسامی اتصالات لوله فلزی؛ تنوع بالا، مقاوم و ضد زنگ

اسامی اتصالات لوله فلزی تنوع بسیار بالایی دارند که هر کدام در بخشی از شبکه لوله کشی مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه سیستم های پایپینگ کاربری های گوناگونی دارند. به طوری که میتوانند برای انتقال کابل های برق یا سیالات به کار گرفته شوند. طبیعتا لوله های برقی تفاوت های اساسی با لوله های حامل سیال دارند

نوع متریال آن‌ها و میزان چگالی، وزن و دیگر المان های ساختاری با یکدیگر تفاوت دارد. اما موضوع اصلی که در این مقاله بیشتر به آن توجه می‌شود، بر شمردن اسامی اتصالات لوله فلزی برقی است. لوله هایی که به عنوان کاندوئیت شناخته می‌شوند و از اتصالات بسیار گسترده ای برخوردار هستند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مدل های گوناگون این اتصالات اطلاعات کاربردی را ارائه دهیم. پس جهت دریافت اطلاعات بیشتر مقاله را با دقت مطالعه فرمایید.

اتصالات لوله فلزی مستقیم یا بوشن

یک بوشن لوله فلزی برقی جزو اتصال دهنده بسیار کاربردی محسوب می‌شود. ساختار چندان پیچیده ای ندارند و بین لوله‌ها استفاده می‌شوند. برای انتخاب آنها حتما باید سایز مناسب را لحاظ کنید که کاملا با لوله‌ها همخوانی داشته باشد. این نوع اتصالات لوله فلزی ابعاد گوناگونی دارند و به صورت ریز و یا پیچی در دو دهانه لوله پیچ می‌شوند. از جنس فولادی برخوردار هستند و دارای پوشش گالوانیزه گرم میباشند.

زانویی لوله فلزی برق

زانوهای لوله فلزی برقی آمار استفاده بالایی دارند. به واسطه ایجاد یک تغییر جهت قائمه باعث تغییر مسیر لوله‌ها می‌شوند. البته زانوهای لوله برق با دیگر زانوهای که در سیستم های لوله کشی آب استفاده می‌شوند فرق دارند. در واقع این قطعات یک تغییر جهت بسیار ملایم و تدریجی را دارند. اگر به ساختار زانوها نگاه کنید این ویژگی کاملا مشخص است. از لحاظ متریال نیز از آلیاژهای فولادی با ضخامت اندک ساخته شده اند تا سبب افزایش وزن قطعه زمانی که در ارتفاعات سازه نصب می‌شوند نباشند.

سه راهی لوله فلزی برق

سه راهی درب دار، یکی دیگر از اتصالات لوله های برقی می‌باشند. شما میتوانید از این قطعات به عنوان اتصال دهنده ی در شبکه های برق کشی استفاده کنید. در واقع یک ساختار تی شکل دارند و سه انشعاب را به خود متصل میکنند. قطر دهانه های ورودی و خروجی این قطعه با یکدیگر یکسان است و شما میتوانید از لوله های با سایز همنام بر روی این قطعات استفاده کنید. همانند دیگر محصولات با کاربری مشابه نحوه اتصال نیز به صورت پیچی است. بنابراین پایداری بالایی خواهند داشت.

چهار راهی‌ها

چهار راهی درب دار در سیستم های لوله کشی برق در مواردی استفاده می‌شود که شما میخواهید چهار لوله را در یک نقطه به یکدیگر اتصال دهید. طبیعتا در بسیاری از سیستم های لوله کشی پیچیده این چهار راهی‌ها کاربرد دارند. معمولا وجود چنین قطعاتی شرایطی را فراهم میکند تا در صورت عدم نیاز از اتصالات زانویی مختلف مانند سه راهی‌ها به کار گرفته نشود. چرا که هم باعث تغییر جهت کابل‌ها می‌شوند و هم اینکه در چهار مسیر کابل‌ها را هدایت میکنند. قبل از انتخاب این اتصالات باید شناخت دقیقی نسبت به آنها داشته باشید تا اگر در پروژه لازم و ضروری هستند نسبت به خرید اقدام کنید.

اسامی اتصالات لوله فلزی برق از نوع درب دار

تمامی مدل های اتصالات لوله فلزی که تا به اینجا معرفی شده اند میتوانند به صورت درب دار نیز باشند. البته در مورد قطعاتی که چند انشعاب در آنها وجود دارد این نوع ساختار صدق میکند. وجود درب یا پوشش جداگانه بر روی اتصالات لوله فلزی باعث می‌شود که عملیات کابل گذاری درون لوله‌ها راحت تر باشد و شما بهتر بتوانید اتصالات کابلی را برقرار کنید. از طرفی جدا کردن کابل‌ها نیز به راحتی قابل انجام خواهد بود و میتوانید به عیب یابی سیستم بپردازید.

انواع بست لوله فلزی برق

انواع بست لوله فلزی برق

اسامی اتصالات لوله فلزی تنها منحصر به قطعات اتصال دهنده بین لوله‌ها نمی‌شود. بلکه قطعات دیگری نیز وجود دارند که میتوانند لوله‌ها را به صورت کاملا محکم و پایدار به سازه اتصال دهند. غالبا این قطعات تنوع به نسبت بالاتری دارند و سبب نگه داشتن لوله‌ها در ناحیه سقف و دیوار می‌شوند. این بست‌ها اگرچه ابعاد کوچکی دارند اما قدرت نگه دارنده ایده آلی برخوردار هستند. معمولا از ورق های گالوانیزه ساخته می‌شوند و همانند دیگر اتصالات لوله فلزی برق دارای پوشش ضد زنگ نیز هستند.

بست اسپیت لوله فلزی برق

در حال حاضر بست اسپیت زمانی استفاده می‌شود که میخواهید یک لوله برق را همراه با راد گالوانیزه از ناحیه سقف آویزان یا به صورت معلق هدایت کنید. این بست‌ها نه تنها برای لوله های برقی بلکه برای سایر لوله‌ها نیز کاربردی هستند. این نوع از اتصالات لوله فلزی به عنوان بست دو تکه نیز از آنها یاد می‌شود. در نمونه های ساده و عایق دار طراحی می‌شوند و میتوانند همراه با راد گالوانیزه و سی چنل‌ها استفاده شوند.

بست چنگالی لوله برق

بست چنگالی جایگاه ویژه ای در اسامی اتصالات لوله فلزی دارند. این قطعات هم برای کاربران و هم برای لوله های فولادی برق استفاده می‌شوند. نوع طراحی و مدل هایی که برای لوله فلزی هستند قدری متفاوت است. این اتصالات نیز همراه با سی چنل‌ها می‌توانند لوله‌ها را در ناحیه دیوار یا سقف هدایت کنند. معمولا برای پایدار نگه داشتن کابل‌ها از بست های عایق دار استفاده می‌شود. این قطعات نیز همانند بست های اسپید نیاز اساسی به سی چنل‌ها دارند و بدون آنها قادر به استفاده نیستند. چرا که پایه های چنگالی بست‌ها در داخل سی چنل محکم می‌شود.

فروش کامل ترین اتصالات لوله فلزی برق در شرکت پتروکاسپین

فروش کامل ترین اتصالات لوله فلزی برق در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین به عنوان تولید کننده و عرضه کننده توانسته است بهترین خدمات فروش را در جهت تامین مواد اولیه برای تکمیل پروژه های لوله کشی برق ارائه دهد. در حال حاضر کاملترین اسامی اتصالات لوله فلزی در این شرکت با مقرون به صرفه ترین قیمت عرضه می‌شوند. قبل از آنکه مراحل خرید را آغاز کنید کارشناسان ما یک مشاوره به شما ارائه میدهند تا دقیقا بر اساس پروژه ای که در حال اجرا هستید قطعات صحیح و مناسب را خریداری کنید. پس با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵