4 گام مهم در ساخت گلخانه با لوله pvc

۴ گام مهم در ساخت گلخانه با لوله pvc

افرادی که در حال طراحی و ساخت این گونه سازه‌ها هستند به خوبی با انواع لوله گالوانیزه گلخانه آشنایی دارند. اما این لوله‌ها تنها یک نمونه از قطعاتی هستند که برای احداث گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. به طوری که شما می‌توانید از انواع لوله pvc گلخانه نیز استفاده کنید. اگرچه ساخت گلخانه با لوله pvc از لحاظ مقاومت به سازه های فلزی نمی رسد اما می‌توان برای کاهش هزینه‌ها و همچنین راه اندازی یک گلخانه استاندارد در یک محیط کم تنش از این لوله‌ها نیز استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم ۴ گام مهم در ارتباط با ساخت گلخانه با لوله pvc را ذکر کنیم. این اطلاعات به صورت کلی است به طوری که رعایت یکسری جزئیات توسط استادکاران و کارشناسان ساخت و ساز در حین پروژه عملیاتی می‌شود. قبل از اینکه بخواهیم در مورد ساخت گلخانه صحبت کنیم به معرفی ویژگی های لوله پی وی سی گلخانه می‌پردازیم.

لوله پی وی سی گلخانه چه ویژگی هایی دارد؟

برای ساخت گلخانه با لوله pvc در وهله اول نیاز به سایزبندی های مختلف این لوله‌ها داریم. همانطور که برای ساخت دیگر سازه های فلزی موضوع سایزبندی اهمیت دارد. لوله های پی وی سی از لحاظ قطر داخلی متغیر هستند و می‌توانند یک پایه کاملا محکم و مقاومی را برای سازه گلخانه ایجاد کنند.

ویژگی دیگر این لوله‌ها این است که قابلیت خمکاری دارند و می‌توانند تا یک محدوده خاصی انحراف پیدا کنند. این خاصیت ویژه شرایطی را فراهم می‌کند تا به راحتی بتوانید یک سازه منحنی را برای سقف گلخانه خود ایجاد کنید. این لوله‌ها دیگر مشکل زنگ زدگی لوله های فولادی را ندارند و به دلیل وزن پایین خود به راحتی قابلیت حمل و اجرا در محل پروژه را دارند.

نسبت به حرارت، اشعه یو وی خورشید و شرایط نامساعد محیطی مقاوم هستند. بنابراین با استفاده از آنها می‌توانید یک سازه گلخانه ای کاملاً استاندارد را احداث کنید.

لوله پی وی سی گلخانه چه ویژگی هایی دارد؟

۱- مشخص کردن یک محدوده برای ساخت گلخانه با لوله pvc

اولین مرحله برای ساخت گلخانه با لوله pvc مشخص کردن یک زمین مسطح می‌باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید در هر محدوده‌ای به ساخت گلخانه بپردازید. به عنوان مثال فضاهایی که دارای ساختمان های بلند، درخت و مواردی از این قبیل هستند نمی‌توانند گزینه مناسبی باشند.

چرا که در آن صورت روی گلخانه شما یک سایه می‌افتد و شما نمی توانید بهره برداری خوبی از گلخانه خود داشته باشید. پس باید محیط مورد نظر در یک فضای کاملا باز باشد و اطراف آن نیز هیچگونه عاملی که باعث ایجاد سایه شود نباشد. در چنین محیطی می‌توانید امیدوار باشید که فعالیت هایی که در داخل گلخانه انجام می‌دهید نتیجه مطلوبی را خواهد داشت.

۲- نصب پایه‌ها در فرایند ساخت گلخانه با لوله pvc

در ساخت گلخانه با لوله pvc ابتدا باید نقشه کار را طراحی کنید. معمولاً این گونه سازه‌ها به صورت مستطیلی هستند. به عنوان مثال یک سایز متوسط گلخانه می‌تواند عرض ۱۰ متر و طول ۲۴ متر داشته باشد. کوچکتر از این و بزرگتر از آن نیز قابل طراحی است. به همین دلیل در این ابعاد مستطیلی باید پایه‌ها را به درستی نصب کنیم. این پایه‌ها معمولا از جنس میله فلزی هستند که در داخل زمین قرار می‌گیرند.

اگر پایه شما در اندازه یک متر باشد لازم است که حدود ۷۰ سانتیمتر در داخل زمین قرار گیرد. برای این کار می‌توانید از چکش برای جایگذاری میله‌ها استفاده کنید. دور تا دور گلخانه که به شکل مستطیل است را به فاصله ۱٫۵ متر از یکدیگر از این میله‌ها استفاده می‌کنیم. در واقع این میله به عنوان پایه عمل می‌کند و درون لوله pvc قرار می‌گیرند.

نصب پایه‌ها در فرایند ساخت گلخانه با لوله pvc

۳- نصب لوله پی وی سی در داخل پایه‌ها

بعد از نصب پایه‌ها باید لوله های پی وی سی را یکی پس از دیگری با کمک یک همکار در داخل میله های کاشته شده قرار دهیم. همانطور که گفته شد بخش زیادی از این‌ها در داخل زمین هستند و حدود ۳۰ سانتیمتر آن بیرون از زمین قرار دارد. لذا لوله‌ها به راحتی می‌توانند در داخل آن قرار بگیرند. با نصب لوله pvc در هر دو طرف گلخانه یک حالت قوس دار یا پرانتزی ایجاد می‌شود. این کار را باید برای تمام پایه های کاشت شده انجام دهید. پس از این کار لازم است که یک لوله پی وی سی بسیار بلند را در ناحیه سقف به منظور اتصال قسمتهای پرانتزی به یکدیگر قرار دهیم.

می‌توانید برای نصب این لوله‌ها از سیم های فلزی استفاده کنید تا کاملاً سازه را محکم نگه دارد. با انجام این کار تا حدودی ساخت گلخانه با لوله pvc بخش زیادی از فرآیند آماده سازی را طی کرده است. در نتیجه شما کافی است پوشش های پلاستیکی را بر روی سازه گلخانه خود قرار دهید.

۴- قرار دادن پوشش پلاستیکی در انتهای ساخت گلخانه با لوله pvc

قرار دادن پوشش های پلاستیکی آخرین مرحله ای است که در فرایند ساخت گلخانه با لوله pvc مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این پوشش‌ها باید در دو طرف گلخانه به شکل کاملا منظم برای لوله‌ها در ناحیه سقف و همچنین قسمت پایه قرار بگیرند. سایز این پوشش های پلاستیکی باید کاملاً با ابعاد گلخانه هماهنگی و سازگاری لازم را داشته باشد. بررسی و ارزیابی های دقیق در انتخاب پلاستیک‌های مناسب از چروک شدگی، اضافه آمدن و مواردی از این قبیل جلوگیری می‌کند.

این پلاستیک‌ها باید به گونه ای نصب شوند که وزش باد و دیگر عوامل خارجی نتواند باعث جدا شدن آنها از سازه گلخانه شود. پس در هر قسمت از سازه باید آنها را به بدنه متصل کنیم. معمولاً در چهارگوش گلخانه در فواصل کوتاه باید یک مهار یا قطعه اتصال دهنده بین پوشش‌ها و لوله‌ها نصب کنیم. هر چقدر میزان اتصالات بیشتر باشد به همان نسبت نایلون‌ها و پلاستیک‌ها در جای خود محکم باقی می‌مانند.

قرار دادن پوشش پلاستیکی در انتهای ساخت گلخانه با لوله pvc

خرید انواع لوله گلخانه از شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین نمونه های مختلفی از لوله گلخانه از قبیل لوله گالوانیزه و لوله پی وی سی را با بهترین کیفیت در سایزبندی های متعدد در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. محصولات دیگری همچون لوله گالوانیزه گرم، لوله برق فولادی، لوله برق پی وی سی، سینی کابل و نردبان کابل نیز در این شرکت عرضه می‌شود. در مورد لوله های گلخانه ای شما می‌توانید این لوله‌ها را بر اساس معماری سازه گلخانه خود و همچنین مساحت آن انتخاب کنید. البته کارشناسان ما اطلاعات جامع و مناسبی را به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید یک پروژه موفق و رضایت بخشی را تکمیل کنید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵