مشخصات فنی لوله گالوانیزه 10 اینچ

لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ

لوله گالوانیزه صنعتی همان‌طور که از نامش پیداست با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. این لوله از بسیاری از جهات با لوله مبلی و لوله صنعتی مشابهت دارد. این موضوع در حالی است که تفاوت مهم لوله گالوانیزه صنعتی با دیگر لوله‌های موجود در بازار، استفاده از ورق گالوانیزه برای تولید این لوله است. از کاربردهای لوله گالوانیزه می‌توان به استفاده در ساختمان اشاره کرد. لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ یکی از پر طرفدارترین محصولات موجود در بازار است. توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این لوله ضخامت آن را نیز لحاظ نمایید. اگر به دنبال افزایش دانش خود درباره لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ و انواع آن هستید در ادامه با ما همراه شوید.

تاریخچه لوله‌های گالوانیزه

در ابتدا دلیل ساخت و تولید لوله‌های گالوانیزه انتقال آب بوده است. این در حالی است که با گذشت زمان لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ بیشتر در ساختمان و صنایع مرتبط با کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا تمامی لوله‌های تولیدی بر پایه فولاد، به نوعی در صنایع سیالات مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما با گذشت زمان طراحان به نیاز پروفایل‌های دایره‌ای در ساخت و ساز نیز پی بردند.

استفاده گسترده از لوله گالوانیزه زمانی آغاز شد که لوله‌های آهنی موجود در سازه‌ها در مقابل رطوبت و خوردگی دچار تخریب زود هنگام می‌شدند. هرچند که در آن زمان نیز با استفاده از روش‌های مختلفی امکان افزایش مقاومت این لوله‌ها در برابر عوامل محیطی وجود داشت؛ اما با وجود تولید لوله‌های گالوانیزه نیازی به تغییر در این لوله‌ها نبود. با تغییری کوچک در ورق‌های گالوانیزه تولیدی ایده تولید لوله گالوانیزه به طور مستقیم شکل گرفت.

 

مشخصات فنی لوله گالوانیزه 10 اینچ

مشخصات فنی لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ

لوله‌های گالوانیزه به عنوان یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در صنایع مختلف در بسیاری از مواقع کاملا بر اساس استانداردهای گالوانیزاسیون جهانی تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که مشخصات شیمیایی پوشش گالوانیزه موجود بر روی لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ تولید داخل نیز بر اساس استانداردهای ASTM می‌باشد. هرچند که تولید کننده هر لوله گالوانیزه در جدول موجود مشخصات محصول را ذکر می‌کند؛ اما به‌صورت کلی فشار کاری لوله گالوانیزه سبک حدود ۱۲ بار و لوله گالوانیزه سنگین حدود ۱۶ بار می‌باشد. لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ یک لوله فولادی کم کربن می‌باشد که با استفاده از روی پوشش دهی شده است.

لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ گرم

لوله گالوانیزه گرم دارای آبکاری یکنواخت با میزان چسبندگی بسیار بالا می‌باشد. همچون دیگر لوله‌های گالوانیزه گرم این لوله نیز ماندگاری و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی و فشار دارد. دلیل آن نیز به نحوه تولید آن برخواهد گشت. لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ گرم در مرحله اول سخت‌کاری شده و سپس برای ایجاد مقاومت در برابر اکسیداسیون با استفاده از محلول کلرید روی یا آمونیوم شستشو داده می‌شود. پس از آن این محصول در دمای بالا درون حوضچه مذاب قرار خواهد گرفت تا فلز سطح آن را پوشش دهد.

این روش سطح پوشش یا Coating این لوله را به ۶۰ الی ۱۲۰ میکرو در گرم بر متر مربع خواهد رساند. این عدد به این معناست که به طور کلی این لوله‌ها توانایی مقاومت و کارکرد در شرایط سخت تا بیش از ۳۰ سال را خواهند داشت. همچنین این روش گالوانیزاسیون بر روی لوله باعث می‌شود تا مقاومت آن در شرایط اسیدی یا قلیایی نیز به طرز چشمگیری افزایش یابد.

سایز لوله گالوانیزه

همچون دیگر نمونه لوله‌های موجود در بازار لوله گالوانیزه نیز در اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه خواهد شد. لوله‌های گالوانیزه با توجه به مصارف بسیار مختلفی که در صنایع مختلف دارند در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. البته لازم به ذکر است که این نوع لوله‌ها معمولاً اندازه‌های روتین و رایجی در میان تولید کنندگان مختلف دارند.

به همین علت اندازه و سایز لوله‌ها نیز در میان تولید کنندگان مختلف یکسان است. اما اگر صرف هزینه بالاتر برایتان اهمیت ندارد می‌توانید لوله گالوانیزه خود را در اندازه دلخواه خود سفارش دهید. به طور کلی در حال حاضر امکان تولید لوله گالوانیزه از ۴۵ تا ۱۸۲ میلیمتر وجود خواهد داشت.

سایز لوله گالوانیزه

روش نصب لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ

همان‌طور که اشاره کردیم لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ استفاده‌های بسیاری در صنایع مختلف دارد. ازاین‌رو روش‌های نصب بسیار زیادی نیز برای این لوله قابل انجام هستند. یکی از متداول‌ترین روش‌های اتصال، روش بوشن یا نصب کوپلینگ است. در این روش اتصال بدون رزوه انجام خواهد گرفت. اتصال رشته نیز یکی دیگر از روش‌های اتصال این نوع لوله است. در این روش یک رزوه در قسمت بیرونی لوله گالوانیزه انجام شده و یا لوله به وسیله قالب متصل خواهد شد. این اتصال یکی از مقاوم‌ترین اتصال‌های لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ است. علت آن اتصال کامل حتی درون لوله است.

البته که جوشکاری از جمله متداول‌ترین روش‌های اتصال انواع لوله است و این موضوع در لوله گالوانیزه ۱۰ اینچ نیز کاملاً مشهود است. البته روش جوشکاری می‌تواند صدماتی را به لوله گالوانیزه شما وارد کرده و میزان مقاومت آن را کاهش دهد.

به طور کلی تمامی متخصصان روش اتصال کوپلینگ را برای اتصال این نوع لوله پیشنهاد می‌کنند. این روش به علت عدم ایجاد تغییر دائمی امکان تغییر اتصال را نیز برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد.

با توجه به این توضیحات می‌توان گفت تا جایی که ممکن است، بهتر است از روش کوپلینگ برای اتصال لوله‌های فولادی گالوانیزه استفاده کنید. چرا که نصب آسان‌تری دارد و از طرفی هم در صورت تغییر یا ترکیب با اتصالات دیگر، فرایند جداسازی و اتصال راحت‌تری دارد. حتی این سهولت در استفاده، برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی هم دارای اهمیت می‌باشد.

سایز لوله گالوانیزه

سخن پایانی

لوله‌های گالوانیزه در مدل‌های بسیاری با توجه به نوع ساختار در بازار یافت می‌شوند. لوله گالوانیزه فولادی، تست و غیر تست و لوله گالوانیزه آهنی از جمله رایج‌ترین آنها هستند. قطعاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که لوله‌های گالوانیزه در خود جای‌داده‌اند، قابلیت بازیافت آن‌ها است. لوله‌های گالوانیزه را می‌توان در هر شرایطی در کوره‌های حرارتی ذوب نمود و مجدداً مورد استفاده قرار داد. همان‌طور که اشاره کردیم به دلیل کاربرد این لوله در مکان‌هایی که با دما و فشار سروکار دارند این لوله می‌بایست از ضخامت مناسبی برخوردار باشد. در نتیجه این لوله دارای دو فاکتور بسیار مهم قطر داخلی و خارجی است که در زمان خرید لوله گالوانیزه می‌بایست به آن توجه نمایید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵